Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
de ixus 870 i lijkt mij een hier goede oplossing
compact
groot en degelijk scherm / hoger resolutie/ krasvrij
groothoek 28 mm
grote knoppen achteraan
degelijk draaiwieltje
geliefd door nikonman ken rockwel
op 80 iso even scherp als de g 10
heel goed beoordeeld door dpreview, camera labs, imaging resource, ...
vorige week bij mediamarkt en vandenborre nog voor 249 euro
deze week helaas weeral 300 euro
Oorspronkelijk geplaatst door Leergierige beginnerBekijk bericht
Mag ik vragen of er ondertussen al een toestel is aangeschaft?
Zo ja, welke is het geworden en hoe zijn de resultaten?
Inderdaad, door het aanraden van de TZ5 door vele ervaren BD-ers, heb ik die meteen aan mijn vrouw cadeau gedaan.
Mijn eerste indruk is toch dat het toestel mooie belichte plaatjes schiet, veel sneller is dan de vorige CP 8400 (was 4 jaar oud) en behoorlijk goed in de hand ligt.
Heb er enkele landschapkes mee gemaakt en die voldoen echt aan de verwachtingen.
Voorbeelden heb ik (nog) niet.
Omdat ik momenteel wat stil lig met fotokes 'trekken' door een medisch probleem.
Ik probeer kortelings toch terug te beginnen en ga dan het toestelleke gelijk testen tijdens één of andere shoot.
de ixus 870 i lijkt mij een hier goede oplossing
compact
groot en degelijk scherm / hoger resolutie/ krasvrij
groothoek 28 mm
grote knoppen achteraan
degelijk draaiwieltje
geliefd door nikonman ken rockwel
op 80 iso even scherp als de g 10
heel goed beoordeeld door dpreview, camera labs, imaging resource, ...
vorige week bij mediamarkt en vandenborre nog voor 249 euro
deze week helaas weeral 300 euro
hido
Ik gebruik dit toestel al 3 maanden regelmatig en het voldoet aan mijn verwachtingen voor een compactje
Het is zeker snel opgestart en gefocust, maar bij bewegende beelden ben je toch telaat hoor
IS zeer nuttig, mooi groot scherm, lange batterijduur
Op lage ISO prima beeldkwaliteit (Ken Rockwell woont in San Diego), bij weinig licht om te schreien
300 EUR zou ik er niet aan geven
Puur op beeldkwaliteit zie ik eigenlijk niet veel verschil tov mijn stokoude 4mp IXUS 400 van 2003 (zou hem eigenlijk moeten opsturen om die memory card bug eruit te laten halen, 't zal ze leren de prijzen op te slagen )
Comment