Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera: Pentax K200D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera: Pentax K200D

    hallo,

    ik zou graag beginnen met fotografie als hobby, aangezien ik erg veel reis. En toch wel deftige foto's wil dan. zou dan eigenlijk een redelijk breed type foto's willen trekken. van personen, landschappen, dieren, sport

    ik heb hier nog de oude pentax ME liggen van mijn vader met 2 lenzen erbij
    een makinon 1:3.5 f 80-200
    en een pentax 1:2.8 (wide angle, kan dit ?)

    had zitten denken om een pentax K200D te kopen aangezien dit mij toch wel een deftig toestel lijkt voor die prijs en ik dan deze lenzen kan verder gebruiken.

    nou had ik toch nog enige vragen
    welke lenzen zou ik nog moeten bijkopen ? of is de start lens f 18-55(denk ik) goed genoeg om te beginnen?
    zijn de lenzen die ik heb nog van enig nut ?
    is die K200d goed genoeg of ben ik beter met een eos 450D voor beetje meer €'s

    groeten
    Last edited by _yo_yo; 22 januari 2009, 19:30.

  • #2
    Re: nieuwe camera: Pentax K200D

    Die 18-55 is zeker een van de betere kitlenzen en voor wat ze kost zou ik ze zeker niet laten. Je kan daar mee beginnen.
    Die oude lenzen passen wel op de K200 maar je zal vermoedelijk manueel moeten scherpstellen.

    Goed alternatief voor de kitlens is de 17-70 van Sigma
    Is breedbeeld jouw ding kijk dan eens uit naar de Sigma 10-20. Die komt haast niet meer van mijn K100D.
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera: Pentax K200D

      Oorspronkelijk geplaatst door _yo_yo Bekijk bericht

      nou had ik toch nog enige vragen
      welke lenzen zou ik nog moeten bijkopen ? of is de start lens f 18-55(denk ik) goed genoeg om te beginnen?
      zijn de lenzen die ik heb nog van enig nut ?
      is die K200d goed genoeg of ben ik beter met een eos 450D voor beetje meer €'s

      groeten
      De 18-55 die ze bij de K200D verkopen is een zeer goede lens om mee te beginnen.
      Enkele voorbeelden getrokken met deze lens vind je bijvoorbeeld hier

      Beide lenzen die je hebt kun je gebruiken op een K200D. Je moet wel wat meer moeite doen om hiermee een foto te trekken dan met een modernere lens.
      Als je je DSLR een beetje onder de knie begint te krijgen zou ik ze toch zeker eens proberen.

      Een K200D is zeker geen slechter fototoestel dan een 450D. Prijs/kwaliteit is het een absolute supperkoop.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera: Pentax K200D

        Oorspronkelijk geplaatst door _yo_yo Bekijk bericht
        is die K200d goed genoeg of ben ik beter met een eos 450D voor beetje meer €'s
        Ik heb een toestel met dezelfde sensor als de Pentax K200D en ben er erg tevreden over.
        De Canon EOS 450D presteert wel iets beter bij hogere ISO-waardes, maar de K200D is zeker een prima toestel (heeft bovendien weather-sealing wat de 450D niet heeft).
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera: Pentax K200D

          ik heb mijn pentax K200D gekocht, nu heb ik nog probleempje met mijn lenzen en mijn camera zelf

          een makinon 1:3.5 f 80-200 ( en deze lens krijg ik helemaal niet aan de praat, het F--- blijft constant knipperen )
          en een pentax 1:2.8 ( deze lens kan ik allen maar laten werken als die op de A stand staat)

          nu heb ik ook nog probleem met mijn SD kaart denk ik, ik krijg constant de melding dat de foto niet kan worden opgeslaan, of hij word wel opgeslaan maar kan dan niet worden weer gegeven

          iemand een antwoord op 1 van de 2 onderwerpen ?

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera: Pentax K200D

            hey
            Ik heb ook een K200d maar dan wel met de orginele kitlens. Ik heb geen enkel probleem met het voorgaande. Misschien eens de winkel contacteren

            Robin

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera: Pentax K200D

              Oorspronkelijk geplaatst door _yo_yo Bekijk bericht
              ik heb mijn pentax K200D gekocht, nu heb ik nog probleempje met mijn lenzen en mijn camera zelf

              een makinon 1:3.5 f 80-200 ( en deze lens krijg ik helemaal niet aan de praat, het F--- blijft constant knipperen )
              Ga eens in de instellingen van je camera. Je moet daar het gebruik van de diafragmaring toestaan. Een beetje dom, maar default zet Pentax die optie af...

              Oorspronkelijk geplaatst door _yo_yo Bekijk bericht
              en een pentax 1:2.8 ( deze lens kan ik allen maar laten werken als die op de A stand staat)
              Klopt, en da's ook de enige stand waarin je die moet gebruiken. Je kan immers alle modes gebruiken als de lens in A staat. Eens je echter de aanpassing voor de diafragmaring hebt gedaan, zal je deze ook op dezelfde manier als je Makinon kunnen gebruiken, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen...

              Oorspronkelijk geplaatst door _yo_yo Bekijk bericht
              nu heb ik ook nog probleem met mijn SD kaart denk ik, ik krijg constant de melding dat de foto niet kan worden opgeslaan, of hij word wel opgeslaan maar kan dan niet worden weer gegeven
              Probeer de kaart eens in een kaartlezer. Formatteerde je ze op voorhand? (normaal komen ze geformatteerd uit de doos, maar mogelijk liep er bij de jouwe iets mis?) Heb je maar één kaartje, of is 't probleem 't zelfde bij al je kaartjes?

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                ik ben ook van plan om mij een K200D te kopen, het enige dat mij nog doet twijfelen is dat de voeding met AA batterijen is, (aangezien dit mijn eerste reflex zal zijn heb ik hier geen ervaring mee), heeft iemand ervaring met deze batterijen en gaat da lang mee en is da ni te kostelijk van constant nieuwe batterijen te moeten kopen ?

                groeten

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                  Oorspronkelijk geplaatst door sk666 Bekijk bericht
                  ik ben ook van plan om mij een K200D te kopen, het enige dat mij nog doet twijfelen is dat de voeding met AA batterijen is, (aangezien dit mijn eerste reflex zal zijn heb ik hier geen ervaring mee), heeft iemand ervaring met deze batterijen en gaat da lang mee en is da ni te kostelijk van constant nieuwe batterijen te moeten kopen ?

                  groeten

                  Kostelijk? Een setje oplaadbare batterijen en een lader kost nu niet zoveel he, en voordeel is, moest je ooit eens ergens zonder vallen kun je er altijd kopen, dat is als je met een accu werkt wel anders...

                  Mvg
                  Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                    dat klopt idd maar kan je dan met een setje oplaadbare batterijen veel fotos nemen ?
                    en veel instellingen wijzigen enzo want had vroeger een gewoon digitaal toestelletje en daar moest ik constant de batterijen vervangen en werd dat wel kostelijk want met oplaadbare batterijen kon ik maar enkele fotos trekken

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                      Op de sit van pentax vind ik terug, Meer dan 1.000 foto's met één set AA-lithiumbatterijen. En een reflexcamera gebruikt ook veel minder stroom dan een compact, grootste verbruik in een compact is het beeldscherm en dat staat bij de meeste spiegelreflexen meerendeel van de tijd uit omdat je toch door de zoeker ziet. En toestellen zijn voorzien van draaiknoppen om de verschillende instellingen te wijzigen. dus zoveel moet je in de menu's dus ook niet zijn. Ik zou er geen schrik voor hebben, 2 goede setjes batterijen en je bent vertrokken...
                      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                        Oorspronkelijk geplaatst door sk666 Bekijk bericht
                        dat klopt idd maar kan je dan met een setje oplaadbare batterijen veel fotos nemen ?
                        en veel instellingen wijzigen enzo want had vroeger een gewoon digitaal toestelletje en daar moest ik constant de batterijen vervangen en werd dat wel kostelijk want met oplaadbare batterijen kon ik maar enkele fotos trekken
                        Reflexcamera's zijn veel zuiniger op batterijen dan compactjes. Vooral omdat je de optische zoeker gebruikt om je beeld te maken. Compactjes gebruiken de sensor om een lage resolutie preview op de LCD te toveren, en dat vreet batterijen. Dat ligt vooral aan het feit dat de sensor hierbij veel energie verbruikt, minder aan de LCD.

                        Voor de K200D raad ik iedereen zonder twijfelen een setje Sanyo Eneloop oplaadbare AA batterijen aan. Op één lading maak je daarmee gegarandeerd een 700-tal foto's bij normaal gebruik, mogelijk zelfs meer als je de review uitschakelt. Enkel als je lange tijdsopnames maakt zal het aantal foto's een stuk lager zijn, maar dat geldt bij alle types batterijen... De Eneloops hebben bovendien het voordeel tov andere oplaadbare AA's dat ze hun lading veel langer behouden. Met de herlaadbare AA's van GP die ik eerst gebruikte (in m'n Pentax *istDS) moest ik zowiezo iedere avond herladen (omdat die hun lading in de loop van één dag kwijt speelden, ongeacht het aantal foto's ermee werden gemaakt), en was ik gedwongen om een setje niet-oplaadbare CRV3's bij te hebben voor periodes dat ik niet dagelijks kon opladen (vb tijdens een trekking), maar sinds ik de Eneloops in gebruik heb is dat gedaan. Eenmaal opladen en ze gaan mee tot je over de 700 foto's hebt gemaakt, ongeacht hoelang je daarover doet...

                        M'n huidige camera (Pentax K20D) gebruikt geen AA's meer (soms vind ik dat echt jammer!) maar de Eneloops zitten nu in m'n 2 flitsen en ook hier moet ik maar om de zoveel maanden m'n batterijen eens herladen. M'n flitsen zijn dankzij het ladingbehoud van de Eneloops haast permanent paraat!

                        hth, Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                          Ik volg Wim's ideeën over de Eneloops:

                          ik gebruikte die voor mijn ist D en (ondanks zijn minder zuinige electronica ) kon er gemakkelijk 500 foto's mee maken op 1 oplaadbeurt... En ik ben niet van het zuinigste soort wat batterijen betreft (veel foto's reviewen en zo.)
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                            ok jullie hebben mij overtuigd, ik bestel hem nu,

                            waarvoor dank

                            mvg

                            dimitri

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe camera: Pentax K200D

                              Mag ik dan het topickje (even ) kapen : vergeleken met die andere 200 : de Sony Alpha , waarom zouden jullie de voorkeur geven aan de Pentax over Sony, die momenteel op de body een kleine 100€ goedkoper is?
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                              Comment

                              Working...
                              X