Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D Mark II movie mode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D Mark II movie mode

    Wanneer ik de movie mode aanzet en begin te filmen loopt alles goed maar als ik de video bekijk op de pc is het beeld schokkerig, ik gebruik een Sandisk CF extreme III 4gb.
    Zal het aan de kaart liggen of aan bepaalde instellingen? Movie mode op full hd.

  • #2
    Re: 5D Mark II movie mode

    DAt ligt waarschijnlijk aan je PC. Zo een grote videofiles draaien is geen makkie.

    Comment


    • #3
      Re: 5D Mark II movie mode

      ondersteund uw videokaart full hd, of uw scherm?
      zal de grootste oorzaak zijn van't probleem
      mss te weinig ddr ram kan ook
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: 5D Mark II movie mode

        Staan die film op je harde schijf? Indien niet eerst overzetten op je harde schijf, je kaartje/kaartlezer/USB kan te traag zijn om zo'n grote hoeveelheid data te versturen en verwerken op je computer.

        Ook het programma zelf kan moeilijkheden hebben om de grote hoeveelheid data te verwerken. (Programma (Quicktime,...), Operating system, (Vista heeft meer geheugen nodig dan XP....)).

        Indien je echt video wenst te bewerken zal je een tweede harde schijf (1ste met programma's tweede met video/data) nodig hebben. Als je HD wenst te bewerken zal je computer ook over veel intern geheugen en een zeer snelle proccesor moeten beschikken (of zal jij véél tijd moeten hebben ).

        Indien je videokaart/scherm geen HD ondersteunt, moet ieder beeldje (30 keer per seconde) omgerekend worden naar het beeldformaat dat afgespeeld wordt. Dit kan ook tot vertragingen leiden (schokkerig beeld).

        Dus veel redenen waarom het mis kan lopen, schrijf eens wat meer over je computer/programma en dan zal een meer gericht antwoord waarschijnlijk mogelijk zijn.

        Comment


        • #5
          Re: 5D Mark II movie mode

          het klopt dat je beeld schokkerig verloopt bij het bekijken van de film op je pc
          ik zet eerst mijn file van mijn schijfje (16gb) over naar mijn c schijf, in een speciaal voor canon5d aangemaakte map, de reden hiervoor is dat ook je programma op de c schijf staat en de computer het dan minder moeilijk heeft je file te verwerken
          ik bewerk mijn filmpje dan met het programma magix vdl 15 premium
          tijdens het bewerken zet ik dan mijn programma op halve resolutie, dan gaat het om redelijk te bewerken, het loopt niet vlot maar het gaat
          ik heb nochtans een zeer recente pc speciaal uitgerust om video te bewerken
          het is wel totaal anders werken met deze camera dan met een gewonde videocamera, moet er nog veel bij leren
          groetjes aline
          groetjes aline

          Comment


          • #6
            Re: 5D Mark II movie mode

            Jawel nu dat ik de filmpjes overzet naar de pc gaat het vlotter. Het probleem lag bij het direct lezen van de kaart. PC is ook zeer recent en videokaart heb ik net geupgrade.
            Bedankt voor jullie antwoorden.

            Comment


            • #7
              Re: 5D Mark II movie mode

              Oorspronkelijk geplaatst door Mosaid Bekijk bericht
              Jawel nu dat ik de filmpjes overzet naar de pc gaat het vlotter. Het probleem lag bij het direct lezen van de kaart. PC is ook zeer recent en videokaart heb ik net geupgrade.
              Bedankt voor jullie antwoorden.
              probeer eens rechstreeks vanuit je camera op je tv ?

              hier draait het op een Imac 24 inch in volle 1080 waar standaard het formaat h264 opstaat. De beelden zijn vloeiend maar blijven af en toe haperen. Ik denk niet echt dat het aan de pc of mac ligt, vermits de schok(ken) altijd op dezelfde plaats is en niet constant over de hele film . Ook in de lagere filmresolutie is het niet altijd perfect.

              opnamen gemaakt op extreme 4 sandisk

              Ik kan je alvast zeggen dat het filmpje van Vincent laforet in volle resolutie hier perfect draait. Misschien haal je best ook even dat filmpje af om te kijken hoe vloeiend het loopt bij jou.

              Goede raad is welkom
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment

              Working...
              X