Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 Firmware update loopt vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

    Dat is vervelend nieuws. Ik kan je aanraden om een aangetekende brief naar de verkoper van de D 300 te sturen en daarin om vergoeding van de reparatie vragen, verwijzend naar de garantie.
    Informeer wellicht eerst even bij een ombudsman of consumenten organisatie hoe je het precies moet doen.
    Tevens kan je verwijzen naar mijn geval in Nederland, waar de reparatie onder garantie uiteindelijk is uitgevoerd. In mij geval lag het zelfs wat moeilijker, omdat ik de camera in het buitenland had gekocht.

    succes, TheBeat

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

      Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
      batterijfout met natuurlijk bovenvermelde vaststellingen
      Wat ging er dan juist fout met de batterij?

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

        De batterij was aanvankelijk te weinig opgeladen voor de upgrade. Heb toen deze geruime tijd opgeladen en de update gestart.In geval dat de batterij te weinig opgeladen zou zijn ,zou ik normaal terug een melding krijgen ,maar dat was niet het geval. Tijdens de upgrade viel de camera gewoon uit .....
        In feite zou ik moeten een klacht indienen bij Procirep, gezien deze de kosten aangerekend hebben voor Art&Craft voor de herstelling.De garantie bleek voor deze gevallen blijkbaar niet geldig.


        Jan

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

          Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
          De batterij was aanvankelijk te weinig opgeladen voor de upgrade. Heb toen deze geruime tijd opgeladen en de update gestart.In geval dat de batterij te weinig opgeladen zou zijn ,zou ik normaal terug een melding krijgen ,maar dat was niet het geval. Tijdens de upgrade viel de camera gewoon uit .....
          In feite zou ik moeten een klacht indienen bij Procirep, gezien deze de kosten aangerekend hebben voor Art&Craft voor de herstelling.De garantie bleek voor deze gevallen blijkbaar niet geldig.


          Jan
          Het ziet er dus naar uit dat de (Nikon??)batterij toch niet voldoende geladen was?

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

            ik denk eerder dat de fout bij art&craft ligt
            aangezien dat Procirep altijd een offerte doorstuurt naar de dealer hoeveel het gaat kosten
            en de dealer (art&craft) heeft die offerte dus blijkbaar niet aan u meegedeeld voordat men de reparatie uitvoerde

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              ik denk eerder dat de fout bij art&craft ligt
              aangezien dat Procirep altijd een offerte doorstuurt naar de dealer hoeveel het gaat kosten
              en de dealer (art&craft) heeft die offerte dus blijkbaar niet aan u meegedeeld voordat men de reparatie uitvoerde
              Dat is een andere discussie.
              Eerst moet men weten of de batterij de oorzaak was van het falen. Als ze niet deugdelijk was of onvoldoende geladen, dan kan er géén sprake zijn van garantie. Dat volgt duidelijk (zie de waarschuwing in het rood!) uit de instructies die je moet volgen bij de firmware-upgrade. En het is volgens mij niet zo dat je toestel komt waarschuwen dat er te weinig batterijcapaciteit is om de upgrade te doen.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                De mensen van Art & Craft hebben me wel voorafgaandelijk een mogelijke raming van de kosten doorgegeven (zou zelfs rond de 380 € zijn), maar beloofden hun best te doen om dit in garantie op te nemen. Achteraf kon dit blijkbaar niet onder garantie uitgevoerd te worden.

                Het is wel zo dat het toestel een zelfkontrole doet of het voldoende opgeladen is alvorens de upgrade uit te voeren.Het toestel startte de upgrade waardoor ik besloot dat de batterij wel voldoende geladen moest zijn.

                De batterij was een originele li-on EN-EL3E.Ik heb namelijk reeds heel wat negatieve ervaringen opgedaan met zogenaamde merkloze (Chinese?), hoge capaciteitsbatterijen die ik via ebay aankocht.

                Misschien moet de upgrade gebeuren met aansluiting van de camera aan het lichtnet ,met backupmogelijkheid van de batterij bij stroomuitval.

                Jan

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                  Het is wel zo dat het toestel een zelfkontrole doet of het voldoende opgeladen is alvorens de upgrade uit te voeren.
                  Waar staat dat ergens? Manual? Website Nikon? Ik heb onlangs pas de upgrade gedaan en kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                    De mensen van Art & Craft hebben me wel voorafgaandelijk een mogelijke raming van de kosten doorgegeven (zou zelfs rond de 380 € zijn), maar beloofden hun best te doen om dit in garantie op te nemen. Achteraf kon dit blijkbaar niet onder garantie uitgevoerd te worden.
                    Jan
                    dan moet je zeker niet reclameren bij procirep, aangezien dat ze op voorhand hadden gezegd wat de mogelijke kostprijs zou zijn
                    dat van zelfcontrole is het eerste wat ik ervan hoor , het kan zijn dat dit het geval is bij een D300
                    in ieder geval is dat niet het geval voor zover ik weet bij een D200
                    maar voor een update laad je de batterij toch altijd volledig op en zit niet te gokken ofdat deze ver genoeg is opgeladen
                    dat staat ook in de handleiding dacht ik
                    want voor zover ik uit je uitleg kan begrijpen heb je niet gewacht tot deze volledig was opgeladen

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      ...want voor zover ik uit je uitleg kan begrijpen heb je niet gewacht tot deze volledig was opgeladen
                      Dat vermoeden heb ik ook:

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                      Het toestel startte de upgrade waardoor ik besloot dat de batterij wel voldoende geladen moest zijn.

                      En dus weg garantie...

                      .
                      Last edited by pol parasol; 6 februari 2009, 14:29.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                        Heb na enkele uren oplaadtijd de batterij-informatie in het menu niet direct nagezien.

                        Misschien had ik daar iets abnormaals kunnen vaststellen alvorens de upgrade uit te voeren.

                        Jan

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                          Heb na enkele uren oplaadtijd de batterij-informatie in het menu niet direct nagezien.

                          Misschien had ik daar iets abnormaals kunnen vaststellen alvorens de upgrade uit te voeren.

                          Jan
                          1ste regel :Altijd met volle battery werken !!!!!!!!!
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                            Heb batterij getest en uiteindelijk zal de oorzaak een slechte batterij geweest zijn .
                            Het was een grijze EN-EL3E batterij, maar geen originele Nikon !
                            Na opladen toont het D300 menu dat de batterij 98% opgeladen was ,maar voor levensdr. (levensduur) gaf hij slechts +4 (rood) aan. Dit betekende dat na enkele shots de batterij volledig leeg was.
                            Achteraan op de batterij was aangegeven dat het een Li-po (polymeer) batterij betrof (7.4V) met een capaciteit van 3600mAh ! De opgegeven capaciteit is in dit geval zeker geen garantie geweest voor de levensduur !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                              Heb batterij getest en uiteindelijk zal de oorzaak een slechte batterij geweest zijn .
                              Het was een grijze EN-EL3E batterij, maar geen originele Nikon !
                              Na opladen toont het D300 menu dat de batterij 98% opgeladen was ,maar voor levensdr. (levensduur) gaf hij slechts +4 (rood) aan. Dit betekende dat na enkele shots de batterij volledig leeg was.
                              Achteraan op de batterij was aangegeven dat het een Li-po (polymeer) batterij betrof (7.4V) met een capaciteit van 3600mAh ! De opgegeven capaciteit is in dit geval zeker geen garantie geweest voor de levensduur !
                              Ik snap nog steeds niet dat mensen een toestel van 1500€ kopen om dan een el cheapo batterij te kopen waarmee ze vanalles riskeren.
                              Ik heb vorig jaar een groepsaankoop gestart om originele EN-EL3E batterijen aan te kopen, prijs hiervoor was 38€/batterij, wees nu eens eerlijk, op die 40€ kan het toch niet komen he.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                                Een bloemlezing....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                                Bij dergelijke toestellen zou dit toch niet mogen kunnen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                                Dat is vervelend nieuws. Ik kan je aanraden om een aangetekende brief naar de verkoper van de D 300 te sturen en daarin om vergoeding van de reparatie vragen, verwijzend naar de garantie.
                                Informeer wellicht eerst even bij een ombudsman of consumenten organisatie hoe je het precies moet doen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                                De batterij was een originele li-on EN-EL3E.

                                En dan uiteindelijk dit:

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                                Heb batterij getest en uiteindelijk zal de oorzaak een slechte batterij geweest zijn .
                                Het was een grijze EN-EL3E batterij, maar geen originele Nikon !

                                Comment

                                Working...
                                X