Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 Firmware update loopt vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

    Ik heb een europesche garantiekaart en ik heb de camera gekocht op 1 feb 2008. Het is dus binnen de garatieperiode.
    Ik heb alle stappen en aanwijzingen nauwlettend gevolgd : volle accu, eerst firmware A dan weer formatten van kaart, dan B en de camera niet uitzetten of bedienen tijdens het proces, etc.

    Nikon zegt dat firmware update voor eigen risico is. Dus geen garantie.
    Je moet dus voor elke firmware update naar NikonService in Beverwijk (NL) wil je geen risico lopen.

    Groeten, TheBeat

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

      Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
      Ik heb een europesche garantiekaart en ik heb de camera gekocht op 1 feb 2008. Het is dus binnen de garatieperiode.
      Ik heb alle stappen en aanwijzingen nauwlettend gevolgd : volle accu, eerst firmware A dan weer formatten van kaart, dan B en de camera niet uitzetten of bedienen tijdens het proces, etc.

      Nikon zegt dat firmware update voor eigen risico is. Dus geen garantie.
      Je moet dus voor elke firmware update naar NikonService in Beverwijk (NL) wil je geen risico lopen.

      Groeten, TheBeat
      Dit vind ik eerlijk gezegd maar service van Nikon.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

        Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
        Nikon zegt dat firmware update voor eigen risico is. Dus geen garantie.
        Dan zouden ze hun werk eerst eens zo goed moeten gaan doen, dat er geen updates meer nodig zijn.

        D50 was in één keer inorde, nooit geen update geweest.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

          Breng dan gewoon het toestel binnen en zwijg van die firmware update, zeg gewoon dat het niet meer werkt ...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Breng dan gewoon het toestel binnen en zwijg van die firmware update, zeg gewoon dat het niet meer werkt ...
            Persoonlijk zou ik dit ook doen.
            Ik zou gewoon zeggen dat hij opeens defect is of zoiets. Met een beetje geluk wordt deze gratis hersteld.
            En indien ze het zouden ontdekken en dat je toch geen garantie hebt, zou ik toch zeker geen 400 euro betalen.
            Dan kan je beter uitkijken voor een ander toestel.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

              Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
              Jullie hebben gelijk, de camera moest naar Nikon. Er werd mij verteld, dat de reparatie wel 400 euro gaat kosten. (een nieuwe print). En de garantie die ik nog heb is volgens Nikon niet van toepassing.
              Met wie van Nikon heb je eigenlijk contact gehad ? Met een verdeler of met de invoerder zelf, ik zou gewoon zeggen dat het toestel niet meer werkt, nog onder garantie valt, en gewoon opsturen met een copie van je factuur en een van je garantiebewijs, en je zal zien, de herstelling zal gratis zijn.

              Ik vermoed dat je met een of andere verkoper hebt gesproken, die er zelf niets te beslissen heeft.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Persoonlijk zou ik dit ook doen.
                Ik zou gewoon zeggen dat hij opeens defect is of zoiets. Met een beetje geluk wordt deze gratis hersteld.
                En indien ze het zouden ontdekken en dat je toch geen garantie hebt, zou ik toch zeker geen 400 euro betalen.
                Dan kan je beter uitkijken voor een ander toestel.

                Ik heb de D200 al ingeleverd, maar nog geen opdracht tot reparatie gegeven voordat ki precies te horen krijg hoeveel het kost. De 400 euro was een indicatie.

                De D 200 is nieuw gekocht en nog geen jaar oud en ik weet wat ermee gebeurd is.
                Wat voor model zou je anders aanraden?

                TheBeat

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                  Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                  Ik heb de D200 al ingeleverd, maar nog geen opdracht tot reparatie gegeven voordat ki precies te horen krijg hoeveel het kost. De 400 euro was een indicatie.

                  De D 200 is nieuw gekocht en nog geen jaar oud en ik weet wat ermee gebeurd is.
                  Wat voor model zou je anders aanraden?

                  TheBeat
                  Volgens mij wordt je hier gewoon bedrogen door een of andere verkoper, ten eerste heeft hij je nog geen jaar geleden een D200 verkocht, (einde stock of zoiets) en dan probeert hij nu de garantie ongeldig te verklaren.

                  Sta op je rechten man, en stuur het toestel zelf naar Nikon Belux, met de eis gratis te herstellen, desnoods met een stempel van een advokaat op je bijgaande brief.

                  Als je reeds contact had met Nikon Belux of de invoerder, en deze heeft je gezegd dat dat geen garantie was, dan geloof ik gewoon niets van dat ganse verhaal, Sorry, ik werk reeds méér dan dertig jaar met Nikon, en heb ook reeds enkele malen contact gehad met de invoerder, en daar doen ze nooit moeilijk, tenzij het om een ingevoerd amerikaans toestel gaat, en dan nog hebben ze er voor mij een onder garantie hersteld dat uit Amerika ingevoerd werd.
                  Last edited by Guest42; 28 januari 2009, 09:32. Reden: spelling

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                    Ik ga akkoord met Demeyereg.

                    Heb je het toestel bij een verkooppunt binnen gedaan of rechtstreeks bij Procirep ?
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                      Goed nieuws!

                      Ik had de camera naar Nikon Service in Beverwijk gebracht en zij konden hem niet ter plekke repareren. Er werd mij verteld, dat de reparatie zo'n 400 euro kon kosten.
                      Ik heb Nikon later nog een mail gestuurd met aanvullenbde info (de camera haperde een paar keer bij het upoloaden van foto's van camera naar computer).

                      Echter : ik krijg net een mail van Nikon met het bericht dat de camera gerepareerd is en dat er GEEN KOSTEN aan verbonden zijn.http://forum.belgiumdigital.com/imag...s/rolleyes.gif

                      Ik heb mijn vertrouwen in Nikon terug en ben heel blij.
                      Voortaan laat ik wel een firmware update door Nikon zelf uitvoeren

                      Dank voor alle suggesties en reakties.

                      TheBeat

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                        Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                        Goed nieuws!

                        Ik had de camera naar Nikon Service in Beverwijk gebracht en zij konden hem niet ter plekke repareren. Er werd mij verteld, dat de reparatie zo'n 400 euro kon kosten.
                        Ik heb Nikon later nog een mail gestuurd met aanvullenbde info (de camera haperde een paar keer bij het upoloaden van foto's van camera naar computer).

                        Echter : ik krijg net een mail van Nikon met het bericht dat de camera gerepareerd is en dat er GEEN KOSTEN aan verbonden zijn.http://forum.belgiumdigital.com/imag...s/rolleyes.gif

                        Ik heb mijn vertrouwen in Nikon terug en ben heel blij.
                        Voortaan laat ik wel een firmware update door Nikon zelf uitvoeren

                        Dank voor alle suggesties en reakties.

                        TheBeat
                        Ik blij voor je.
                        mvg
                        Antoine

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Dit vind ik eerlijk gezegd maar service van Nikon.
                          Bij deze zijn mijn woorden nietig verklaard
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                            Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                            Goed nieuws!
                            Ik heb mijn vertrouwen in Nikon terug en ben heel blij.
                            Voortaan laat ik wel een firmware update door Nikon zelf uitvoeren

                            Dank voor alle suggesties en reakties.

                            TheBeat
                            Allé, eind goed al goed, had ik wel gedacht hoor.

                            Maar ik zou niet weten waarom je die updates in het vervolg niet zelf zou doen, moest er zoveel mee mislopen, dan zou Nikon deze niet te downloaden zetten, er zal gewoon ergens een communicatiefout tussen je camera en computer zijn geweest, kan natuurlijk ook aan je computer liggen, maar als je de updates eerst appart op je kaartje zet, kan er maar weinig mislopen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                              Allez, ik ben content voor jou

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                                Heb iets analoogs meegemaakt met mijn D300.Toestel was nieuw aangekocht op 26/05/2008.
                                Tijdens upgraden firmware ...batterijfout met natuurlijk bovenvermelde vaststellingen. Toestel binnengedaan bij Art&Craft eind november 2008 voor herstelling bij Procirep.
                                Niettegenstaande herhaaldelijke tussenkomsten door de mensen van Art&Craft het toestel pas rond 15 januari terug ontvangen. De kostprijs voor de herstelling: 282€ ... (voor nieuwe printplaat en volledig nazicht).Er was geen garantie mogelijk volgens de mannen van Art&Craft.

                                Bij dergelijke toestellen zou dit toch niet mogen kunnen.

                                Jan

                                Comment

                                Working...
                                X