Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 Firmware update loopt vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D200 Firmware update loopt vast

    Ik heb onlangs mijn Nikon D200 van de nieuwe firmware willen voorzien. Na het kopieren van de Firmaware A 2.01 naar de kaart op de camera en het loskoppelen van de D200 van de computer, begon de D200 te installeren. Het LCD scherm gaf aan dat dit enige minuten kon duren. Plotseling werd het LCD scherm zwart en bleeft op het bovendisply "PG Up" staan. Na een uur Nikon gebeld, en di zeiden me de camera maar uit te zetten. Welnu, dat ging niet. De D200 reageert nergens meer op. De "PG Up" boodschap is verdwenen en de camera is volledig dood. Ik heb ook al de batterij verwisseld.

    Mijn vraag is nu : is er een totale reset mogelijk om de oude instellingen (oude firmware) weer terug te zetten?

    Mijn dank voor elke tip,

    TheBeat

  • #2
    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

    Ik denk dat de camera gewoon naar Nikon moet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik denk dat de camera gewoon naar Nikon moet.
      Ik denk het ook

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

        Ik vrees er ook voor. Al ie met een andere kaart (dus zonder de firmware) en volle batterij nog niet wil dan zal die waarschijnlijk even binnen moeten.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

          Als de D200 normaal zijn werk doet,is mijn vraag of een Upgrade zinvol is?
          Er was een probleem met de status van de batterijen dacht ik,maar dit probleem heb ik niet!
          Upgraden of niet?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

            Ik heb onlangs een Firmware Update op mijn D80 gedaan, zonder problmen.
            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

              Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
              Als de D200 normaal zijn werk doet,is mijn vraag of een Upgrade zinvol is?
              Er was een probleem met de status van de batterijen dacht ik,maar dit probleem heb ik niet!
              Upgraden of niet?
              Een update is geen noodzaak als je geen specifieke problemen hebt. En anderzijds gaat zo'n update (normalerwijze dan toch) als een fluitje van een cent.

              Ik heb overlaatst de update naar 2.01 uitgevoerd omdat ik af en toe het batterijstatusprobleem had. Na de update geen problemen meer gehad.

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                Jullie hebben gelijk, de camera moest naar Nikon. Er werd mij verteld, dat de reparatie wel 400 euro gaat kosten. (een nieuwe print). En de garantie die ik nog heb is volgens Nikon niet van toepassing.
                Hoe is het in vredesnaam mogelijk, dat een software update, de hardware kan beschadigen? Het is mijn eerste Nikon camera, maar van zo'n slecht ontwerp heb ik nog niet gehoord. VBergelijk het met de situatie waarin elke software update op je computer je moet vrezen, dat de hardware van je computer zou kunnen beschadigen. Stel je voor.

                De reden dat ik de Firmware update heb gedaan is, dat sinds mijn system update op de Apple (OSX 10.5), het uploading van foto's van de D200 naar de Apple (dmv PictuteProject van Nikon), het proces onderbroken wordt (de camera verliest verbinding met de Apple) en ik het upload proces moet hervatten. Ik hoopte dat de nieuwe firmware dit zou verhelpen.

                Heeft iemand anders slechte ervaringen met firmware updates?
                Ik heb alles volgens de aanwaijzingen op de Nikon site gedaan (volle accu, eerst Frimware A, dan B etc.)

                Groeten, TheBeat

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                  Op het forum van Nikonians las ik iets over 'DBS' oftewel Dead Battery Syndrom.

                  Weet iemand hier iets meer over. Is er eventueel verband met het vastlopen van mijn D200 tijdens Firmware update?

                  Groet, TheBeat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                    Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                    Jullie hebben gelijk, de camera moest naar Nikon. Er werd mij verteld, dat de reparatie wel 400 euro gaat kosten. (een nieuwe print). En de garantie die ik nog heb is volgens Nikon niet van toepassing.
                    Hoe is het in vredesnaam mogelijk, dat een software update, de hardware kan beschadigen? Het is mijn eerste Nikon camera, maar van zo'n slecht ontwerp heb ik nog niet gehoord. VBergelijk het met de situatie waarin elke software update op je computer je moet vrezen, dat de hardware van je computer zou kunnen beschadigen. Stel je voor.

                    De reden dat ik de Firmware update heb gedaan is, dat sinds mijn system update op de Apple (OSX 10.5), het uploading van foto's van de D200 naar de Apple (dmv PictuteProject van Nikon), het proces onderbroken wordt (de camera verliest verbinding met de Apple) en ik het upload proces moet hervatten. Ik hoopte dat de nieuwe firmware dit zou verhelpen.

                    Heeft iemand anders slechte ervaringen met firmware updates?
                    Ik heb alles volgens de aanwaijzingen op de Nikon site gedaan (volle accu, eerst Frimware A, dan B etc.)

                    Groeten, TheBeat
                    Als je alles hebt gedaan volgens de regels die door Nikon zijn gesteld, dan zou ik niet weten waarom je garantie dan niet van toepassing is.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                      Dat zullen wel volgens een slim regeltje in de voorwaarden hebben proberen uit te sluiten, Ik zou eens kontakt opnemen met een consumentenorganisatie.

                      PS het is geen software update zoals op een computer, maar meer een bios update en als dat fout loopt....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                        Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                        Hoe is het in vredesnaam mogelijk, dat een software update, de hardware kan beschadigen?
                        Dit is een firmware updaten geen software update. Een update van de firmware moet altijd met de nodige aandacht gedaan worden. Dit geld voor cameras, pc's enz...
                        Als er tijd zulk een update een onderbreking voordoet, is deze firmware update mislukt en defect. Je kan dit beschouwen als een soort bios op de PC. De camera heeft dit nodig om op te starten. Bij minder compacte toestellen(zoals was machines ed.), zat dit dikwijls in een eeprom in een voetje, zodat, als er iets misloopt, gewoon de eeprom eruit wordt gehaald en vervangen. De oude gaat dan terug en wordt dan opnieuw geprogrameerd met als gevolg voor de kosten, enkele 10 tallen euro.
                        In camera's is de miniaturisatie zo doorgedreven, dat alles op een flexibel moederbord vast zit, waardoor dit in zijn geheel moet vervangen worden, vandaar de hoge prijs.
                        De hardware is niet defect geraakt maar hij kan niet meer opstarten.
                        Eigenlijk zouden er 2 firmware chips in moeten zitten, waarbij je telkens een update doet van de andee chip. Via aan klein schakelaartje(dipswitch) schakel je dan na de operatie over op de andere chip. Lukt het niet, dan schakel je terug naar de vorige chip en kan je opnieuw proberen. Dit zorgt natuurlijk wel voor extra hardware kosten.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                          Ik begrijp dat een firmware update kritischer is als gewoon een software update. En zonder firmware doet de camera zijn werk niet. Toch zou je van een merk als Nikon twee dingen mogen verwachten :

                          1. Een duidelijke waarschuwing, dat de update ook fout kan gaan als je alle stappen precies volgt en dat als het misgaat er een dure reparatie het enige alternatief is.

                          2. Een soort beveiliging in de vorm van een 2e eprom (zoals hub2805 schrijft) of een manier om de camera via firmware op een geheugenkaart op te starten (dit evt bij Nikon service) en zo de firmware opnieuw te installeren.

                          Dat een falen van de update zo hoge kosten met zich meebrengt, vind ik niet bij een professioneel merk passen. Als ik een waarschuwing had kunnen zien op de site waar de firmware te downloaden is (alsmede de stappen die je moet doen), dan had ik het wel uit mijn hoofd gelaten.

                          dank voor jullie reakties,

                          TheBeat

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                            Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                            Ik begrijp dat een firmware update kritischer is als gewoon een software update. En zonder firmware doet de camera zijn werk niet. Toch zou je van een merk als Nikon twee dingen mogen verwachten :

                            1. Een duidelijke waarschuwing, dat de update ook fout kan gaan als je alle stappen precies volgt en dat als het misgaat er een dure reparatie het enige alternatief is.

                            2. Een soort beveiliging in de vorm van een 2e eprom (zoals hub2805 schrijft) of een manier om de camera via firmware op een geheugenkaart op te starten (dit evt bij Nikon service) en zo de firmware opnieuw te installeren.

                            Dat een falen van de update zo hoge kosten met zich meebrengt, vind ik niet bij een professioneel merk passen. Als ik een waarschuwing had kunnen zien op de site waar de firmware te downloaden is (alsmede de stappen die je moet doen), dan had ik het wel uit mijn hoofd gelaten.

                            dank voor jullie reakties,

                            TheBeat
                            Ik kan begrijpen dat je boos bent, er kan altijd iets stuk gaan aan een camera.
                            Maar als je alles hebt gedaan volgens de regels die door Nikon zijn gesteld, dan zou ik niet weten waarom je garantie dan niet van toepassing is.

                            Je zegt dat je nog recht hebt op garantie, heb je een Europese garantiekaart van Nikon.
                            Hoe oud is de camera eigenlijk?

                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D200 Firmware update loopt vast

                              Oorspronkelijk geplaatst door TheBeat Bekijk bericht
                              Op het forum van Nikonians las ik iets over 'DBS' oftewel Dead Battery Syndrom.

                              Weet iemand hier iets meer over. Is er eventueel verband met het vastlopen van mijn D200 tijdens Firmware update?

                              Groet, TheBeat
                              Had je toen je de update deed een volledig geladen batterij?
                              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                              Comment

                              Working...
                              X