Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 d met grip = heel ander toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 450 d met grip = heel ander toestel

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ik heb de 450D gekocht om een kleine, handige meeneem camera te hebben. Zalig om die in een kleine fototas mee te nemen met een 35 f/1.4L en m'n 85 f/1.2L bijvoorbeeld. Zo een onopvallend toestelleke met die 2 superlenzen. Voor mij dus zéker geen grip erop.
    Voilà. Hier ben ik het nu eens 100% mee eens.
    Ik snap niet waarom mensen zo'n verschrikkelijk grote camera willen hebben
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #17
      Re: 450 d met grip = heel ander toestel

      Sorry, foutje
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

      Comment


      • #18
        Re: 450 d met grip = heel ander toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        Voilà. Hier ben ik het nu eens 100% mee eens.
        Ik snap niet waarom mensen zo'n verschrikkelijk grote camera willen hebben
        omdat ze bv een steverige hou-vast hebben, en sommige mensen met dikkere vingers hebben dat misschien nodig als ze een petieterige 450D in hun handen hebben, je bent opreis en je maakt een daguitstap, dat je lekker lang heel de dag foto's kan maken en niet na een halve dag mooie monumenten gefotograffeerd te hebben moet zeggen, sh*it, m'n batterij is bijna leeg!

        Groetjes

        Comment


        • #19
          Re: 450 d met grip = heel ander toestel

          wat bedoelen jullie met portretstand? waarom is die zo handig daarvoor?
          bedoel je dan dat je alle portretten neemt met je toestel gekanteld?
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #20
            Re: 450 d met grip = heel ander toestel

            Ik stop daar dan gewoon een nieuwe batterij in ^^
            Ben ook zo een type fotograaf dat liefst zo weinig mogelijk gehinderd wordt door de lompheid van de camera al vind ik mijn 1DII wel heel zalig om mee te werken maar moesten ze gewoon deftige 40D achtige cameras maken zou dat minder zijn.
            http://aljocha.tumblr

            Comment


            • #21
              Re: 450 d met grip = heel ander toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              sh*it, m'n batterij is bijna leeg!
              Nog nooit gehoord van een reserve batterij?

              Comment


              • #22
                Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                wat bedoelen jullie met portretstand? waarom is die zo handig daarvoor?
                bedoel je dan dat je alle portretten neemt met je toestel gekanteld?
                Ja, klopt. Ok, dat is inderdaad wel handig hoor. Maar dan gebruik ik m'n 1D MkII . Maar ik vind het onzin dat je vingers zogezegd te dik zouden zijn om met een 450D te werken. Gosh, ik trek zelfs foto's met een G10, die is nog een pak kleiner .

                Comment


                • #23
                  Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                  Die hele batterij heisa snap ik ook niet. Ik heb een 40D, mét een grip eronder en 't is zelden of nooit dat ik er 2 batterijen in stop.

                  Het grootste voordeel van een grip vind ik bij het gebruik in portretstand en daarvoor heb ik hem ook gekocht. En ook het extra gewicht vind ik wel prettig bij het gebruik van zwaardere lenzen zoals een 100-400L. Maar als 't erop aankomt vind ik zo'n grip eigenlijk maar een ontzettend lelijk ding, wordt een camera wordt er qua model zeker niet mooier op (niet dat mij dat veel interessseert) en maakt zo'n ding de camera ook nog véél te opvallend. Feitelijk zou ik hem er dus liever afschroeven.... maar ja, die extra knopjes in portretstand hè....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                    Ik trek portretten altijd 'gewoon'... Is dat raar? (close-ups, misschien bedoelen jullie een volledige persoon?)
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Ik trek portretten altijd 'gewoon'... Is dat raar? (close-ups, misschien bedoelen jullie een volledige persoon?)
                      Nee, is niet raar. Ieder zijn/ haar eigen stijl hè. Ik schiet portretjes zowel in 'landschap' als in 'portret' oriëntatie. Gewoon wat naar mijn idee het mooiste uitkomt.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                        Ik trek portretten altijd 'gewoon'... Is dat raar? (close-ups, misschien bedoelen jullie een volledige persoon?)
                        Ik bedoel zoals zoiets klik, daarvoor kantel je toch je toestel?

                        Comment


                        • #27
                          Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                          Ja, ik zie wat je bedoelt
                          Maar ik zie liever portretten in 't breed denk ik, dan kun je ze wat meer ruimte geven in 't kader...
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                            Ik heb indertijd mijn 350D ook onmiddellijk van een grip voorzien, zeker met een 70-200 f2.8 IS lens ligt ie gewoon beter in balans vind ik.

                            Op mijn beide 40D's staat ook een grip, telkens met twee batterijen in, kan ik een tweedaags event zonder problemen fotograferen (toch zo'n 3000 tot 4000 foto's) en maak ik mij geen zorgen over een lege batterij, en ja ik heb van reserve batterijen gehoord, maar als ie al in de grip zit kan je hem ook niet kwijtraken hé

                            Daarom gebruik ik ook een 8gb kaartje, kan ik een hele dag foto's maken zonder dat ik veel moet wisselen, wat het risico op verlies ook weer verminderd.

                            Een 350D of 40D met een 100-400 of 70-200 2.8 en 580 EX is gewoon al een zware camera, die grip kan er dan ook nog wel bij hoor, en die extra power en knopjes zijn alleen maar voordelen in mijn ogen ... voor mij geen enkele camera zonder grip meer.

                            Als ik rig shots maak gebruik ik de 350D zonder grip (omdat elke gram gewicht dan teveel is) en het is ongelooflijk hoe klein die dan aanvoelt maar wel lekker licht wat op dat moment het belangrijkste is.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #29
                              Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                              Ik heb destijds een "pakket" gekocht, nl. de EOS 350D + grip + 2 kitlenzen (18-55 en 55-200). Ik heb de grip in de kast gestoken en er niet naar omgezien, totdat ik een zwaarder objectief (de EF-S 17-55 f/2.8) kocht. Op het forum vanalles gelezen (zowel over die lichtsterke lens, als over het gebruik van een grip) en het er dus maar op gewaagd...
                              Het batterijdeurtje moet immers eerst verwijderd worden (en veilig opgeborgen, en toen wist ik niet dat er daarvoor in de grip zelf plaats voorzien is; mijn deurtje is daarom in de doos van de batterijgrip vastgetape-t). Daarbij ben je uiteraard ook nog gebaat bij een tweede batterij. Maar het resultaat was toch wel dat de camera heel wat beter in de hand lag, en vooral voor portrait (rechtopstaande) beelden veel eenvoudiger te bedienen was. Bovendien gaan de batterijen (2 ipv 1) dubbel zo lang mee.
                              Ik heb de grip sindsdien niet meer van het toestel gehaald (jawel, één keer, toen er een draadje was over het niet meer kunnen loskrijgen van de grip). Ik heb inmiddels ook al een 50D met en zonder grip in handen gehad (mijn vingers kriebelen nog steeds om naar dit toestel te upgraden; toch stel ik de aankoop nog wat uit), en hoewel de 50D groter is, ligt het met de grip duidelijk beter in de hand. Tuurlijk ook wel handig voor portrait stand.
                              Mocht mijn vrouw evenwel mijn 350D "erven", b.v. voor haar "bloemenfotografie", dan zou ik, om het gewicht van het toestel tot een minimum te beperken, de grip er weer onderuit halen.
                              Maar zelf wil ik eigenlijk niet meer zonder (en echt grote handen heb ik niet, hoor)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #30
                                Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                                Ik heb nu nog geen grip, maar zou er wel graag eentje kopen. Vooral met mijn 70-200 en flitser portretten maken is niet echt ergonomisch te noemen. Maar de prijs is nogal hoog voor een studentje é. En ik koop dan toch liever eerst wat beter glas...

                                @lambocars: Ik hoop dan dat je een lanyard aan al je lenzen hebt hangen als je zo gemakkelijk batterijen verliest...

                                grz
                                Brecht
                                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                                Comment

                                Working...
                                X