Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 d met grip = heel ander toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450 d met grip = heel ander toestel

    Hey,

    Ik heb ergens eens gelezen weet niet meer waar, een forum hier, en daar stond in:

    ''Nog even opmerken dat het plaatsen van een battery-grip van een XXXD model er een totaal andere camera maakt, qua handeling... De mijne komt nooit meer van mijn 400D.''

    Kan iemand dit verklaren? ik zou wel een grip kopen voor mijn 450D... Maar wat maakt de camera daar zo anders aan, en qua instellingen bijvoorbeeld...

    Groetjes & thanks!!

  • #2
    Re: 450 d met grip = heel ander toestel

    Ik had vroeger een grip op m'n eos 500n, en het moet gezegd je camera ligt een stuk beter in de hand. Wat weer een gevolg kan hebben voor je scherpte.

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: 450 d met grip = heel ander toestel

      Ik gebruik geen enkele camera meer zonder grip.
      Ligt beter in de hand en met lange lens heb je een betere gewichtsverdeling.
      Een must have dus...

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: 450 d met grip = heel ander toestel

        Sommige mensen krijgen krampen in hun handen van een 450D, voor sommige mensen kan dit een oplossing zijn.
        Moest je er 1 willen kopen (voor je 450D), ik verkoop er 1 in de TK gedeelte.

        Comment


        • #5
          Re: 450 d met grip = heel ander toestel

          Ik heb kleine handen en vind de 400D perfect op dat punt.
          Voor mij is zo'n grip dus maar nodeloze stoerdoenerij.
          50D (zonder grip uiteraard) eigenlijk wat te groot (en te stoer)

          Comment


          • #6
            Re: 450 d met grip = heel ander toestel

            Ik heb geen ervaring met een batterijgrip maar ik voor mijn toestel een handgreep aangekocht via ebay. Heb deze nu al eens getest en is voor me perfect, misschien is zo een extra grip misschien nog wel beter maar ik heb het voorlopig maar gedaan om het budget te beperken daar ik nog veel andere zaken wens te kopen.

            Comment


            • #7
              Re: 450 d met grip = heel ander toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik heb kleine handen en vind de 400D perfect op dat punt.
              Voor mij is zo'n grip dus maar nodeloze stoerdoenerij.
              50D (zonder grip uiteraard) eigenlijk wat te groot (en te stoer)

              ik heb ook klein handen en ik dacht ook eerst dat een grip niets voor mij was

              tot ik eens eentje op mijn 400D staan had en nu krijg ik hem zelfs niet meer los

              Comment


              • #8
                Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                Oke het is Wel fijn om te weten dat jullie blij zijn met jullie grip maar wat maakt de camera zo beter, zo anders qua bediening... Zoals ik hier al gelezen had in een of ander forum!

                Groetjs

                Comment


                • #9
                  Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                  Het gebruik van de camera in portret stand is veel handiger met de 2de ontspanner en draaiwiel, tevens kan je ook scherpstelpunten veranderen en af bedienen.
                  Met een 70 200 of wat zwaarder objektief heb een veel betere stabiliteit en evenwicht.
                  Ikzelf kan kan lagere snelheden bereiken met een grip. Je kan er stoer mee doen, maar dat is voor mij niet aan de orde, vind de witte kleur van de 70 200 al serieus ambetant.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Voor mij is zo'n grip dus maar nodeloze stoerdoenerij.
                    Maak je zeker weinig foto's in de portretstand.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                      Ik was degene die die opmerking maakte. De grip zorgt ervoor dat de camera zoveel beter in de hand ligt, zeker als je er een grotere lens type 70-200 op plaatst. Zelfs met mijn externe falsh erop heb ik dan nog geen problemen.

                      Daarnaast zorgen de extra knopjes op de grip voor meer gebruiksgemak bij fotograferen in portret-stand. Diafragma, sluitertijd, EV veranderen en scherpstellen/afdrukken is zoveel simpeler met die grip in portretstand.

                      En last but not least, met een extra accu erin kan ik zonder problemen een dag blijven fotograferen zonder me zorgen te moeten maken over de resterende power.

                      één van mijn beste aankopen vind ik zelf. Als je er één koopt, zorg dan wel dat het een originele Canon is, want die heeft al de functies die ik hierboven beschreef. Er zijn third-party merken die grips verkopen waar je die extra knoppen niet hebt.
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                        Ik had een D50 met een 80-200 2.8 en ik heb nog nooit problemen met handligging oid gehad: camera aan de lens beetpakken op je linker handpalm liggen en met rechter hand aan de grip(van de camera) sturen met grip erop moet de lens wat verder naar achter liggen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                          'k zou ook niet meer zonder kunnen, 't is zowieso een voordeel kwa handeling/houvast, dat nog groter is als je ook met zware lenzen werkt. tevens word je toestel opeens bruikbaar in portretstand (maakt niet uit of het zware of lichte lenzen betreffen), wat ik nu echt niet meer zou kunnen inbeelden zonder grip...

                          een dag toekomen zonder batteryen te kunnen switchen is het kleinste voordeel
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #14
                            Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                            Wij gebruiken beiden:
                            - een EOS 30D met grip, waar dan ook meestal de zwaardere lenzen aanhangen.
                            - een EOS 450D zonder grip, voor het snelle en fijnere werk. Vooral omdat deze wel wat lichter is dan de 30D met grip.

                            Maar persoonlijk vind ik de 30D leuker om mee te werken met de grip. Vooral de knoppen worden vaak gebruikt in portret-stand.
                            Mijn vriendin verkiest dan weer de 450D zonder grip (deze blijft dan ook zonder grip voorlopig)
                            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                            Comment


                            • #15
                              Re: 450 d met grip = heel ander toestel

                              Ik heb de 450D gekocht om een kleine, handige meeneem camera te hebben. Zalig om die in een kleine fototas mee te nemen met een 35 f/1.4L en m'n 85 f/1.2L bijvoorbeeld. Zo een onopvallend toestelleke met die 2 superlenzen. Voor mij dus zéker geen grip erop.

                              Comment

                              Working...
                              X