Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP: Compact for dummy !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP: Compact for dummy !

Een kennis van mij gaat voor enkele weken opgravingen doen in Egypte. Voor deze gelegenheid wil hij een compactfototoestel aankopen om de activiteiten in beeld te brengen. Let wel, deze man heeft totaal geen kennis van fotografie. Hij wil dus een no-nonsens toestel dat zeer eenvoudig te bedienen is. Verder moet het compact zijn qua afmetingen en voldoende batterij-autonomie hebben. Doel is om de omgeving te fotograferen maar ook kleine artefacten die worden opgegraven. Kwaliteit primeert. Kostprijs is van secundair belang.
    Wat is jullie koopadvies?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: HELP: Compact for dummy !

Je zegt wel dat kostprijs van secundair belang is, maar kan je ons misschien toch een richtwaarde geven, dat we weten in welke range we moeten zoeken. Er is al een heel verschil tussen een compactje van 100 en 200 euro.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Max. 400 Euro

Comment

Voor 400 euro heb je al een heel deftig compactje

Een toestel dat ik al geregeld heb zien terugkomen is de Panasonic TZ5. Maar als je even zoekt op dit forum zul je verschillende gelijkaardige topics vinden waar je ook veel uit kan leren.
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
          Voor 400 euro heb je al een heel deftig compactje

Een toestel dat ik al geregeld heb zien terugkomen is de Panasonic TZ5. Maar als je even zoekt op dit forum zul je verschillende gelijkaardige topics vinden waar je ook veel uit kan leren.
          De Panasonic TZ5 is inderdaad een uitstekende keuze, misschien zelfs de beste keuze als het ook nog moet passen in je broekzak . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bedankt voor de info.
            Ik heb ondertussen begrepen dat de Panasonic TZ5 een prima toestel is. Ik zal dit fototoestel dan ook aanbevelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
              Bedankt voor de info.
              Ik heb ondertussen begrepen dat de Panasonic TZ5 een prima toestel is. Ik zal dit fototoestel dan ook aanbevelen.
              En als het ietwat groter mag zijn en nog een ietsje beter van kwaliteit: de FZ28 van Panasonic. Maar dan mag je de broekzak vergeten.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
              X