Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactje gezocht (max 200-250 euro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactje gezocht (max 200-250 euro)

    Hi,

    Deze week een eerste snowboardreisje vastgelegd (jeij!) en ik vertrek al binnen 3 weken. Op andere reizen doe ik de moeite om mijn DSLR (NIKON D70s) mee te nemen, maar aangezien ik vermoed dat er nogal veel valpartijen zullen zijn, zoek ik naar iets dat in een binnenzak past, met nog een stevig hoesje errond. Ik ga ook met de bus, dus dat is dan al één rugzak minder waar ik mij zorgen om moet maken.

    De prijsklasse waar ik in wil kijken is maximum 200-250 euro (echt het maximum!).
    Aangezien ik die camera uiteraard niet ga weggooien na die reis, zou ik hem (naast foto's van onze snowboardescapades en het sneeuwlandschap) ook gebruiken voor feestjes enzo, momenten waarbij ik nu achteraf soms spijt van heb dat ik mijn DSLR niet heb meegenomen omdat hij te opzichtig is, of te veel in de weg zit. Dus in slechte lichtomstandigheden moet hij mooie plaatjes kunnen maken.
    Bij voorkeur zou het mogelijk moeten zijn om zelf makkelijk met de instellingen wat te experimenteren (langere sluitertijd + flits, ISO instellen, dat soort dingen).

    Ik zag deze in de winkel staan:
    Sony Cybershot DSC W170
    (specificaties zitten achter de link)

    Zou dat iets zijn dat aan mijn eisen voldoet en kunnen jullie mij nog andere goeie voorstellen doen? Ik volg al een tijdje niet meer de evoluties op de cameramarkt (en al zeker niet die van de compactjes), dus weet niet echt wat goed is en wat niet .
    Aangezien ik 'slechts' 3 weken heb, heb ik niet de mogelijkheid om nog uitgebreid te gaan vergelijken of te wachten tot een nieuw model uitkomt, daarom dat jullie hulp welgekomen zou zijn!

    dank bij voorbaat
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

    Je kan altijd eens kijken op dpreview, staan verschillende vergelijkingen van compactcamera's: http://www.dpreview.com/reviews/
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

      Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
      Je kan altijd eens kijken op dpreview, staan verschillende vergelijkingen van compactcamera's: http://www.dpreview.com/reviews/
      Die ken ik inderdaad en daar heb ik ook al eens gekeken, maar dan moet ik al gericht kunnen zoeken naar een bepaalde camera. Momenteel zit ik nog in het stadium dat ik zoek naar de mogelijkheden, rekening houdend met de prijs (op dpreview staan er ook verouderde camera's, zonder prijsvermelding). Daarom dat gebruikerservaringen en voorstellen van de experts hier vlugger zal gaan
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

        Op dpreview staan ook tests waar ze binnen een bepaalde prijsklasse meerdere toestellen vergelijken. Volgende test vergelijkt volgens mij enkele toestellen die binnen je budget vallen: http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/

        Beste camera's uit deze test:
        - Canon PowerShot SX110 IS: (vanaf 200 euro)
        - Panasonic TZ5 (vanaf 210 euro)
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

        Comment


        • #5
          Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

          Niet twijfelen, de Panasonic TZ5 is een juweeltje.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

            Die TZ5 ziet er inderdaad erg mooi uit, maar de prijs is er ook naar (goekoopste gevonden voor €249 tot nu toe, 150km van waar ik woon ... of via internet bestellen voor €210.). In de Fnac staat hij zelfs voor €330 !! Da's 32% meer dan mijn maximum vooropgesteld budget.
            http://kasper.photography & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

              269€ met gratis verzending Je kan hier ook trouwens ter plaatse in Antwerpen gaan ophalen, dit is ook een gewone winkel.

              Ik heb mijn exemplaar daar ook gekocht, ik had eerst de Canon IXUS 980 IS gekocht maar dat was zo'n grote tegenvaller dat ik deze direct opnieuw heb verkocht.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                Ik zou zeker eens zien naar een panasonic bridge (grote lens). Heb een DMC-FZ 8 maar weet niet of ze die nog verkopen. Was bij Konijnenberg 200€, maar da' s al een hele tijd geleden. Waarschijnlijk heb je nu meer/beter voor evenveel geld. Ben er heel tevreden van, is eenvoudig in gebruik en trekt echt mooie foto 's. Enkel binnen slagen de resultaten wel eens tegen (flitsinstellingen heb ik nog niet helemaal onder de knie). Ook de grootte van de camera slaagt soms wel tegen... zeker voor m'n vrouwtje die hem ook wel eens wil meenemen.
                Cheers,

                Bart
                Beginner...
                Panasonic Lumix DMC-FZ8

                Comment


                • #9
                  Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                  Oorspronkelijk geplaatst door GlobetrotterXXL Bekijk bericht
                  Ik zou zeker eens zien naar een panasonic bridge (grote lens).
                  TS vraagt net naar een klein compact toestel dat in zijn binnenzak past. Niettegenstaande de TMC-FZ8 een goed toestel is, lijkt me een bridge toch niet te zijn waar hij naar zoekt.
                  Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                    Kijk hier eens http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Ik vermoed dat er een pagina moet komen met vergelijkende studie van camera's? Op die link krijg ik echter niets te zien ...
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                        De TZ5 is zeker een aanrader:

                        http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=6893

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                          tz 4 zou nog wat goedkoper moeten zijn :
                          - kleiner lcd
                          - geen HDT film
                          - 8 mp ipv 9 mp

                          fx 35 ( zelfde sensor : momenteel goedkoop
                          vorige week 179 euro bij vandenborre )

                          diafragma pana's begint evenwel pas bij 3.3 ipv 2.8 ?


                          nadeel sony 170 lijkt me :
                          - geen plaats voor duim achteraan
                          - zoomknop achteraan
                          - heel zwakke flits ( zie imaging resource )
                          - geheugenkaart

                          hido

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                            Een collega heeft me eens zijn TZ5 in de handen gestopt. Zag er een erg degelijk ding uit, maar wat me onmiddellijk opviel was dat hij niet zo erg compact of licht is. Ik vond het niet echt een camera om makkelijk in je broek- of vestzak mee te nemen. Een tikkeltje te groot naar mijn smaak dus. Verder wel erg fijn om te bedienen en de paar testshots die ik maakte zagen er op het eerste zicht prima uit.

                            Ik heb ondertussen nog wat verder gekeken en vond de Panasonic Lumix FX37 ook erg aantrekkelijk, heeft een iets grotere zoom dan de FX35 (alhoewel te verwaarlozen) en HD video oa.
                            Daarnaast vond ik ook de Nikon S710 met 14MP erg interessante specs hebben (zoals shutter priority mode etc). Deze heeft wel een iets kleinere zoom, wat misschien goed te maken is door dmv de 14MP? Ik vind echter iets minder info over deze compact (misschien omdat hij niet zo populair is?) en de reviews zijn nogal negatief over de beeldkwaliteit (oa in slechte lichtomstandigheden), maar over ELKE camera kun je wel ergens reviews vinden die zeggen dat de beeldkwaliteit niet schitterend is en er te veel ruis is.

                            Op dit moment lijkt me de FX37 dus de beste keus voor mij, ookal heeft hij beduidend minder zoom dan de TZ5, maar daar kan ik wel mee leven denk ik. De FX37 is dan weer meer dan een centimeter dunner (2/3 van de dikte van de TZ5) en een centimeter minder hoog en lang!!. Hij is ook 80gram lichter tov de TZ5.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)



                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X