Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactje gezocht (max 200-250 euro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Bedankt voor die link, daarmee zou ik nogmaals 30 euro uitsparen tov digicamshop of fotokonijnenberg. Is Pixmania een beetje te vertrouwen op vlak van service? Ik heb eens vlug opgezocht en vond eigenlijk niets anders dan slechte ervaringen erover .
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
      Bedankt voor die link, daarmee zou ik nogmaals 30 euro uitsparen tov digicamshop of fotokonijnenberg. Is Pixmania een beetje te vertrouwen op vlak van service? Ik heb eens vlug opgezocht en vond eigenlijk niets anders dan slechte ervaringen erover .
      Bij Pixmania heb ik al verschillende zaken gekocht. Toch nog nooit problemen gehad. Om verzendingskosten te besparen kan je zelfs je bestelling zelf afhalen aan een zogenaamd "Kiala punt" ergens in jouw streek. Die zijn allemaal te vinden bij het plaatsen van een bestelling. En je kan ook je bestelling volgen via je bestelingsnummer.

      Groetjes,
      pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Bij Pixmania heb ik al verschillende zaken gekocht. Toch nog nooit problemen gehad. Om verzendingskosten te besparen kan je zelfs je bestelling zelf afhalen aan een zogenaamd "Kiala punt" ergens in jouw streek. Die zijn allemaal te vinden bij het plaatsen van een bestelling. En je kan ook je bestelling volgen via je bestelingsnummer.

        Groetjes,
        pol.
        Via een andere internetshop heb ik al eens met een kiala-punt gewerkt. Was wel inderdaad wel gemakkelijk.
        De levertijd volgens pixmania is 3-4 dagen. Ik reken er graag altijd een paar dagen bij, om niet voor onaangename verrassingen te staan. Ik zou zeker tegen 6 feb die camera moeten hebben (dan vertrek ik), dus ik denk dat ik eerder voor de expresslevering van 24-48u ga.

        thx
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

          Ik ben ook nog eens aan het rondkijken naar een compactje om me te vergezellen op m'n fietstochten.
          Ik heb nu een Sony-Ericsson K850I gsm mee met 5Mp camera maar de kwaliteit hiervan is op de keper beschouwd enkel goed voor snapshots die je dan nog best op 1600x1200 verkleind want anders zie je de pixels. Veel flare en chromatische abberatie en enkel scherpe foto's als er heel veel licht is. Anders is het behelpen met de naverwerking.

          Als Nikon-man heb ik m'n oog op de Nikon S710 laten vallen maar als titanium-freak heb ik ook interesse in de Sony DSC-W300.

          Ik heb een Sony DSC-P9 die ik erg mooi vond kwa kleurwarmte en die ook zeer scherpe foto's levert. Maar met 4.0 Megapixels is hij nu wat voorbijgestreefd, alhoewel het een prima camera blijft .

          Maar ik wil dus meer

          ik zou bestellen bij coolblue, levering de volgende dag
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • #20
            Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

            Hier trouwens een interessante test van dit segment


            prijzen van de meeste camera's liggen onder de 250€
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

            Comment


            • #21
              Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

              misschien eens naar de tz1 kijken. Op ebay zijn er nog nieuwe aan zeer interssante prijzen ! Ik heb mijne nu al een paar jaar en hij doet het nog steeds prima!
              Een kenis van mij heeft de tz5 en de tz1 scoort zeker niet minder goed.
              Succes!

              juist dit gezien...

              Comment


              • #22
                Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                Ik heb ondertussen een Sony DSC-W300 aangekocht en ben aangenaam verrast door het gebruiksgemak. Ik was Sony natuurlijk al gewoon want ik heb ook een 4MP DSC-P9 maar dit is natuurlijk nog wat anders.
                Camera is zeer snel, zowel opstarten als wegschrijven van een foto gaan binnen een paar sekonden - toch geen sinecure met 13.6 MP - en men kan via menu's en op een groot scherm (2.7" ) allerlei dingen instellen. Het is een beetje zoeken, wat ik leuk vond was de scene recognition. De camera 'herkend' bepaalde scenes en gaat dan zijn programma aanpassen. je kan ter vergelijking nog een foto op de normale stand nemen (je kan dit ook automatisch instellen zodat de camera ZELF 2 fotos neemt.
                Ik heb 239€ betaald bij Coolblue

                De foto hieronder werd in gedeeltelijk tegenlicht genomen ( zon staat rechts )

                Hier is een voorbeeld op 800x600, klik op de foto om het origineel te downloaden (4832KB).


                foto is onbewerkt, rechtstreeks uit de camera.
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                Comment


                • #23
                  Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                  mooie foto !!

                  1 ding wat me opvalt , is dat de boom rechts fel paars is , de vakterm hiervoor ken ik niet , wacht, purple fringing of zoiets.

                  Maar voor mij speelt dat geen rol , want ik druk toch geen foto's af.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                    Klopt, dat soort fringing ga je moeilijk kunnen vermijden, zeker in deze condities en het contrast takken/lucht .
                    Je mag natuurlijk nooit dit soort compactjes vergelijken met materiaal dat ettelijke keren duurder is (en waar je dan óok nog chromatische abberaties of andere effecten op ziet) Ik doe dat onbewust ook altijd trouwens.

                    Ik had ook een foto kunnen posten met de zon achter mij, maar ik koos deze omwille van de iets grotere challenge in het maken en het goed uitlichten . Iets waar de camera volgens mij zeer goed in geslaagd is. je kan de drie kleurkanalen trouwens apart meer of minder prioriteit geven om de foto's meer of minder groen/blauw/rood te maken.

                    Hier nog een foto, van een zwarte Shetland pony. Ik moet ook even vermelden dat ik de kleurverzadiging op het toestel ingesteld heb op wat Sony 'natuurgetrouw' noemt. Je hebt ook nog de normale en de levendige stand. Beiden geven iets meer kleurverzadiging dan de ingestelde stand. Uit mijn ervaring is de standaard kleurstelling van Sony best goed te noemen.
                    De door mij gebruikte instelling hier is wat minder "kleurig"

                    op foto klikken om het origineel te downloaden (4700KB)




                    Nog even dit, ik ben er ondertussen al 2 dagen mee aan het spelen en het valt me toch op dat je, alhoewel de automatische standen zeer goed werken, met een goede kennis van de fotografische principes zeer veel uit dit toestel kan halen.
                    Maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Zo had ik met bracketting zitten spelen in 1 mode - en het toestel ingesteld zodat hij automatisch 3 fotos maakt kort na mekaar ( van -0.3 naar +0.3 ) , en ik heb me een halve avond afgevraagd waarom ik in Program en Scene mode opeens niet meer kon flitsen. Wel in full Auto. Tot ik me die bracketting instelling herinnerde. De flash is immers niet krachtig genoeg om in bracketting mode te werken.
                    Sommige instellingen filteren door naar sommige modes, en niet naar andere. Zo ook bvb de instelling van de AF zones . Het is een vrij complex toestel, zeker als je van de automatische modes afwijkt, door de vele instelmogelijkheden en hun onderlinge interactie . Wat het natuurlijk ook zeer challenging maakt voor de iets meer beslagen fotograaf .
                    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                      weerom een mooie foto , en de kleuren zijn idd natuurgetrouw, flets en op z'n winters

                      Comment


                      • #26
                        Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                        Deze vond ik toch ook de moeite om te posten. Ik was zelf verbaasd toen ik het resultaat zag, de camera ingesteld op SCN en hij heeft dit als een "soft portrait" herkend en behandelt.
                        Wat eigenlijk wil zeggen dat hij de scherptediepte verkleind.
                        Zeer goede scherpte op de bubbels en vrij mooie bokeh voor zo'n klein Karl Zeiss lensje.. ik was onder de indruk en ik niet alleen

                        klik op de foto om het origineel te downloaden (3900KB)

                        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Compactje gezocht (max 200-250 euro)

                          Iets klein dat in de binnenzak past, valpartijen overleeft...

                          Ik heb voor mijn vriendin (eigenlijk ook voor mij ) voor nieuwjaar een pentax optio W60 gekocht! Ik heb een reflex, maar deze is puur om snel weg te steken, en één die tegen een stootje kan. Bovendien is deze camera waterdicht, en heeft hij een groothoek van 28mm! Ik heb nog niet genoeg foto's genomen om de beeldkwaliteit te beoordelen, maar dit is echt een fijne camera om overal bij te hebben voor snapshots!

                          Ik gebruik deze vooral om persoonlijke vakantiefoto's te nemen, redelijk compleet, waterdicht, kan tegen een stootje...

                          Ze hebben hem op stock bij fotokonijn aan 232€!

                          greetz,
                          www.fotopie.be
                          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                          Comment

                          Working...
                          X