Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D of 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50D of 40D

Ik weet het, er zijn al 1000 posten hierover gemaakt!
    Ik wil een van de twee kopen.. Budget +-2000 euro...

Ik zou de 50D mss wel willen kopen, maar dan is er al ni veel meer over voor een lens (of 2)..

Ik zou me vooral willen toeleggen op model, architectuur, landschappen en evenement fotografie.. Niet op prof vlak, dus echt puur hobby gericht!

Thnx, nog is

Re: 50D of 40D

Oorspronkelijk geplaatst door LennyG Bekijk bericht

Ik zou de 50D mss wel willen kopen, maar dan is er al ni veel meer over voor een lens (of 2)..

Ik zou me vooral willen toeleggen op model, architectuur, landschappen en evenement fotografie.. Niet op prof vlak, dus echt puur hobby gericht!

Thnx, nog is
    ik zie voor jou geen enkel nuttig argument om voor de 50D te kiezen (rekening houdend met je onderwerpen)

mijn advies is de 40D te kopen en nog lekker veel geld over te hebben voor lenzen
    als setje kan je bvb dit aanschaffen:
    -40D
    -efs 10-22 (voor architectuur en landschappen)
    -50mm 1.4 of 85mm 1.8 voor low light evenementen (concerten) en voor modellen
    -flitser bvb 430ex II in combinatie met de 10-22 voor feestjes (als dat bij evenementen zou horen)
    -reken daarbij nog een goed statief, batterijen, CF kaartjes en foto-rugzak bij en je zal ongeveer aan je budget komen
    5DmkIII en wat glas

Comment

Thnx Matthias!

Welke lens heb jezelf gebruikt bij portretten en feestjes?

Comment

Thnx Matthias!

Welke lens heb jezelf gebruikt bij portretten en feestjes?
        bij de portretten heb ik een canon 50mm 1.4 en canon 85mm f1.8 (ook sommigen met peleng 8mm en canon 100-400mm)

de feestjes zijn zo goed als allemaal gemaakt met een 17-40L en peleng 8mm in combinatie met een 430ex...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Thnx, nog is
          als je de 40D wil zal je snel moeten zijn !
          zie mijn topic "foto Rubens"
          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Voor evenementen is de combo Canon 17-40 F/4 L en 70-200F/4 L een hele mooie... Je kan dan eveneens redelijk tot goed uit de voeten als het gaat om architectuur (17-40) en portret (70-200). Doe daar een 40D en een 430EX flitser bij en je hebt voor vele jaren fotoplezier in het verschiet..........

Comment

Als ze nog te krijgen zijn zou ik gaan voor de 40D...
              Ik heb zowel de 40D als de 50D, alletwee prachtige toestellen, maar bij de 40D krijg je meer waar voor je geld want . Versta me niet verrkeerd, de 50D is wel een tikje beter dan de 40D maar het prijsverschil in acht genomen is het voor u beter om voor de 40D te gaan denk ik.

groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Working...
              X