Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A300 + Sigma 18-200 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A300 + Sigma 18-200 ?

om even op dat wisselen van lens terug te komen.....is het niet zo dat canon 1000d een dubbele sluiting of zoiets heeft dat er geen stof meer in kan.
    heb ook gelezen dat de canon een eisa eward heeft gekregen....vandaar dat mijn keuze een beetje meer die richting uit gaat wat niet wil zeggen dat hij al gekocht is.
    vind hem ook wel licht (450gr)...das ook wel handig
    heb ook de revieuws gelezen op digicam van mensen die der al eentje hebben...ook ni slecht.

Comment

van die dubbele sluiting daar hebben ze mij niets over verteld.
      zowel canon als sony hebben wel dust removal en geloof da da bij canon iets beter was.
      hij is idd zeer licht en met de niet IS lenzen ligt hij zeer goed in de hand, maar als je dan overschakeld naar een IS lens (die even zwaar of zwaarder zijn) vond ik hem en ook de 450D nogal uit balans, maar dat zal wel aan mij liggen aangezien ik nog nooit een dslr gehad heb.

Ik ga denk ik toch voor de A300 met kitlens 18-70 gaan. is goed voor mijn budget en kan ik nog denken (lees sparen) voor andere en betere lenzen

greetz!
      Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

Comment

Mijn Sony A200 heeft de TIPA-award voor "Best entry-level DSLR" gewonnen dus van awards zou ik niet wakker liggen.

Er kan wel degelijk stof terechtkomen in de 1000D, net zoals met alle andere camera's.

Oorspronkelijk geplaatst door duckman_be Bekijk bericht
        v
        Ik ga denk ik toch voor de A300 met kitlens 18-70 gaan. is goed voor mijn budget en kan ik nog denken (lees sparen) voor andere en betere lenzen
        Lijkt me een goede keuze, heb zelf voor weinig geld wat tweedehands lenzen gekocht (zie signature).
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dannyd Bekijk bericht
          om even op dat wisselen van lens terug te komen.....is het niet zo dat canon 1000d een dubbele sluiting of zoiets heeft dat er geen stof meer in kan.
          heb ook gelezen dat de canon een eisa eward heeft gekregen....vandaar dat mijn keuze een beetje meer die richting uit gaat wat niet wil zeggen dat hij al gekocht is.
          vind hem ook wel licht (450gr)...das ook wel handig
          heb ook de revieuws gelezen op digicam van mensen die der al eentje hebben...ook ni slecht.
          als dit een belangrijk criteria voor jou is mag ik je niet onthouden dat sony een TIPA award gekregen heeft voor de beste entry DSLR http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/tipa-awards-2008/
          de 1000d is zekers niet stofdicht, waarschijnlijk vergist met een ander model

Comment

ok....dan ga ik toch nog even de sony eens goed bekijken en misschien word het die dan wel....voor mij maakt het niet uit welk merk ik koop....wil gewoon de beste voor het minste geld.
            heb een vriend die ook een sony heeft...ga bij hem ook es informeren

Comment

Vind hier bij aangeboden wel niet zo heel veel voor sony/KM terug
              Nou, dat komt omdat je een Sony/Minoltalens, eens je ze hebt gekocht, nooit meer kwijt wil. Ze zijn zo goed dat je ze nooit moet vervangen voor een beter model, en niemand stapt na Sony/Minolta nog over op een ander merk. Bij Canon/Nikon daarentegen...

Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Heb de Sony Alpha 300 met 18-70 kitlens net besteld.
                Hopelijk heb ik hem tegen het weekend.....

thanks voor alle reacties!

Comment

laat maar eens horen hoe hem bevalt

Comment

zal ik zeker doen!

had nog een klein vraagje...

heb natuurlijk nog geheugen nodig...maakt het veel uit welke CF kaart ik er in steek?
                    extreme 2 - 3 - 4 ? of andere? weet natuurlijk dat het een sneller is dan het andere, maar veronderstel dat de camera niet zo snel kan wegschrijven of vergis ik mij hierin?

Heb ook een tas nodig, zit hier kwaliteitsverschil op? want die crumplers zien er wel tof uit

greetz

Comment

volgens mij zeker een 3...is altijd beter
                      oohjaa....waar heb je hem besteld ????

Comment

Ik heb een Ultra II, en heb geen vertraging op mijn camera. Snel genoeg dus.
                        Voor tassen moet je maar eens rondkijken bij Accessoires, er zijn talloze topics over!
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

heb hem besteld bij studio73 in geel.
                          mijn compactjes komen ook vandaar, dus ben er wel content van.
                          Ook de uitleg die ik er gekregen heb was goed, zelfs al heb ik toen niks gekocht.
                          (en qua prijs zijn ze zeker de goedkoopste uit de streek, en wisselen ze steeds een paar euros met konijnenberg )

zal eens kijken bij accessoires, maar denk dat ik toch eerst voor een goedkoop modelleke zal gaan, gezien het budget

zal dan maar beginnen met een CF III kaartje van 4Gb

greetz

Comment

Heb ook een tas nodig, zit hier kwaliteitsverschil op? want die crumplers zien er wel tof uit
                            Ik heb zelf een Crumpler Jimmy Bo 500 en die bevalt me prima!
                            Mijn A200 + 18-70 + 70-210 past er net in.
                            about.me/stijnv

Comment

Heb er eventjes op moeten wachten, maar eindelijk is de alpha 300 in mijn bezit!
                              Nog maar enkele foto's mee genomen, maar bevalt me prima....
                              zelfs op de preset standen nog geen enkele "slechte" foto genomen (ik bedoel daarmee toch niet slechter dan met mijn compactje); gewoon es om te proberen.
                              Neem voorlopig foto's in A-mode (aperture priority) en ook die zijn aardig voor het 18-70 kitlensje daat er bij zit.

In de winkel ook maar voor een slingshot AW100 tasje gegaan, leek mij het makkelijkst.
                              En ook alvast een UV neutrale filter opgezet om de lens te beschermen.

Nu hopelijk veel tijd vinden om te gaan oefenen

bedankt voor alle reacties

duckt!

Comment

Over sony weet ik niks, maar blijf van een 18-200 AF indien je kwalitatief ook wat wil..... deel je bereik op en ga voor betere objectieven.

mvg
                                glenn
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

Comment

Working...
                                X