Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700 - eos D50 of Nikon D90? Help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alpha 700 - eos D50 of Nikon D90? Help!

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ga ik een digitale spiegelreflex aanschaffen.
    Na jaren analoog te fotograferen (met een Canon) en tal van compacte digitale toestellen (Sony) is het tijd om over te schakelen. Vooral omdat ik ook af en toe een foto moet nemen voor de krant.
    Nu zit ik natuurlijk met een dillema: Met welk toestel ben ik het best geholpen?
    Canon vond ik altijd al OK, maar hoe zit het met de lenzen voor de D50? (qua prijs dan)
    Sony heeft me ook nooit in de steek gelaten, maar de Alpha 700 van mijn vader laat nog al eens na wanneer er geflitst moet worden.
    Nikon is voor mij de grote onbekende!! Maar ook hier vraag ik mij af hoe het zit met de prijzen van de lenzen..
    Kan iemand mij helpen met liefst een duidelijk antwoord?
    Het is misschien wat vaag, maar qua prijs / kwaliteit, wat lijkt jullie de beste keuze?
    Mijn budget is +/- 1500EUR

Re: Alpha 700 - eos D50 of Nikon D90? Help!

Als je dan toch een beginner bent zou ik eerder kijken naar de Canon EOS 450D of de Nikon D90.. Één prijsklasse lager maar je kan er direct een goede lens bijkopen.. En met deze modellen ga je toch een aantal jaren toekomen.

De D90 is beter dan de EOS450 maar is ook wel wat duurder. Het hangt er gewoon van af als je Canon of Nikon wilt.. Beide zijn zeer aan elkaar gewaagd.

Van Sony weet ik niet veel.

Dit is mijn zeer bescheiden mening.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

buiten de prijs is de a700 een heel ander toestel dan de d90 of de d50.
      qua kwaliteit en prestaties kun je de A700 best vergelijken met de D300, en is qua gebruikersgemak zelfs beter.

Comment

HOe bedoel je Puerte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door surfguru927 Bekijk bericht
          HOe bedoel je Puerte?
          puerte heeft het over de D50 van nikon, net zoals jij...

de canon is 50D, niet D50
          5DmkIII en wat glas

Comment

Alvorens men advies hierover kan geven kan je beter even uitleggen wat je bedoeling is. Wat en hoe wil je fotograferen, 1500€ is dat met of zonder lenzen. Heb je nog lenzen liggen van vroeger en wil je die eventueel nog gebruiken.

Geen enkele van die body's is slecht, er zijn wel verschillen maar of die voor jou van belang zijn kan nu niemand voor jou uitmaken.

PS: dit is een internetforum en je moet dus voorzichtig zijn met alle adviezen en commentaar die gegeven wordt. Ja ook het mijne. Daar moet je dus zeker zelf over nadenken.

Comment

Ben in het bezit van de alfa 700 en ben er heel tevreden mee.
              Het verschil is dat de beeldstabilisatie in de body zit en niet in de lens.
              En dat de andere live view hebben en de alfa 700 niet.
              De prijs is van de alfa 700 wel een stuk lager dan de canon 50D en nikon D90.
              Ook hebben canon en sony beide magnesium body's dat heeft nikon D90 niet.
              Hoop dat je iets wijzer geworden bent.

Comment

Eerst en vooral bedankt voor de reacties!
                Mijn bedoeling is eigenlijk om een zo compleet mogelijk toestel te kopen voor een redelijke prijs.
                Op foto-gebied neig ik toch meer naar macro-foto's en actiefoto's (ben nogal een surffan) Voor dat laatste houdt dat dus in dat ik een degelijke zoomlens nodig heb. En omdat de kwaliteit van een foto voor het grootste deel door de lens bepaald wordt, ben ik op zoek naar lenzen (van hetzelfde merk als de body) die betaalbaar blijven met een goede kwaliteit (zoals iedereen wel )
                Dus ik wil best nog wat meningen horen...

Comment

zekers met de 20mp+ toestellen wordt het meer en meer duidelijk dat de lenzen in de A-mount reeks, (konica minolta, sony, sony/carl zeiss) over het algemeen van zeer goede kwaliteit zijn. Niet enkel de top class lenzen maar ook de mid-class zijn zeer goed.

om te starten kun je bvb de 28-70mm F2,8 van tamron kopen een schitterende lens van top kwaliteit en deze is uiteraard ook gestabiliseerd op de A700.

je kunt ook gaan voor de Sony 16-80mm Carl Zeiss Vario-Sonnar T

je kunt ook kiezen voor 16-105 of 18-200 daar zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van je eisen

een uitstekende en zeer goede tele, is de 100-300mm G, heel aparte lens

hier vind je overzicht van alle lenzen met gebruikers informatie en voorbeelden

Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Comment

Wel als ik zo zie wat je wil kunnen voor 1500€ kan je misschien best toch een categorie lager gaan in body omdat de juiste lenzen je meer en beter resultaat gaan geven.

Voor een 50€ meer dan die 1500€ kan je bijv aan het volgende denken:

Canon 450D + 18-55 IS (de kit dus)
                    canon 100 f2.8 macro
                    Canon 70-200 L F4

De kit zorgt ervoor dat je iets hebt waarmee je het alledaagse probleemloos kan fotograferen, de macro lens tja de naam zegt het al is ideaal voor de je macrofotografie en de telezoom is een topper die je een snelle AF gaat geven met uitmuntende beeldkwaliteit en zeer stevig gebouwd is en natuurlijk F4 over de hele lijn! Nadeel kan wel zijn dat je bereik niet ver genoeg is maar de andere kwaliteiten doen hem mij verkiezen boven een lens van het type 70-300 die wel nog goedkoper is. Eventueel al je onder die 1500€ moet zitten is die laatste natuurlijk wel een optie.
                    Kan je daarentegen iets meer geven dan is een upgrade van body toch ook aan te raden meer bepaald voor je actiefotografie naar een 40D of 50D. Deze body's zijn immers beter voor dat type fotografie.

Sony en Nikon hebben hier natuurlijk ook wel alternatieven hiervoor maar die gaan je toch nog een stuk meer kosten vrees ik en daar krijg je dan toch niet meer voor terug. Maar jouw specifieke wensen of voorkeuren kunnen misschien anders zijn dan ik ze inschat en dat kan dan weer alles veranderen natuurlijk.

Comment

En dan nu de vraag van één miljoen!!
                      Kopen op internet? of toch maar beter bij de fotoshop?

Wat is de stanaard qua geheugen? M.a.w. wat brengt de toekomst: SD of compact flash??

Comment

voor sony is er een zeer goede na verkoop dienst in Belgie (VIDEP-Antwerpen) waar je rechtstreeks terecht kunt als er problemen zijn met je toestel, dus in dat geval is een betrouwbare webshop hoegenaamd geen probleem, en zelfs aan te raden als de prijzen voordeliger zijn dan in de winkel uiteraard.

Wat de toekomst betreft SD of CF ik denk dat ze beide op langere termijn gaan verdwijnen.
                        Voor sony kun je een CF/SD converter kopen indien dit nodig moest blijken.

Comment

Zolang je een betrouwbare kiest maakt internet of dealer niets uit.

CF/SD ze gaan beide nog lang bestaan. Maar de nieuwste kaarten zullen niet meer in oudere toestellen werken.

Convertors SD/ CF hebben niets met Sony te maken. Laat je dus niets wijsmaken Je kan er vele vinden maar de prijs van flash geheugen is zo laag nu dat het allemaal niet veel meer uitmaakt als je het mij vraagt.

Comment

Welke zijn betrouwbaar?
                            En dan heb ik nog een vraagje: is de eos 40D een goed alternatief voor de 50D? Is toch iets goedkoper..
                            Ik zag onlangs een kit eos 40 D met twee lenzen (EF-S 17-85mm + EF 70-300mm) voor +/- 1450 €.
                            Canon EOS 40D Body
                            Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
                            Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                            om precies te zijn :lol:
                            Last edited by surfguru927; 11 januari 2009, 21:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door surfguru927 Bekijk bericht
                              Welke zijn betrouwbaar?
                              En dan heb ik nog een vraagje: is de eos 40D een goed alternatief voor de 50D? Is toch iets goedkoper..
                              Ik zag onlangs een kit eos 40 D met twee lenzen (EF-S 17-85mm + EF 70-300mm) voor +/- 1450 €.
                              Canon EOS 40D Body
                              Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
                              Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
                              om precies te zijn :lol:
                              Welke betrouwbaar zijn is uiteindelijk een eigen keuze, maar wat rondkijken hier zal je wel al een idee geven welke de meeste mensen hier betrouwbaar vinden. Maar voor elke betrouwbare shop (internet of niet) ga je ook vb vinden van mensen die er niet tevreden over zijn.

De 40D is zeker een alternatief voor de 50D, dat is eigenlijk zijn voorganger. De bundle die je aanhaalt is ook erg goed maar voor wat je wenst de mindere van diegene die ik hier aanhaalde. De reden is dat jij zei macro en de bundle dat niet heeft! Dan moet je nog een lens extra of een convertor kopen. De bundle heeft wel 300mm en IS maar voor je doel moet je hoge sluitertijden hebben en heb je dus die IS niet echt nodig en de F4 en AF van de 70-200 gaan je meer resultaat geven denk ik. Maar zoals ik reeds zei dat is mijn gedacht erover en dus zeker niet de absolute waarheid iedereen heeft zijn eigen prioriteiten.

Comment

Working...
                              X