Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 of Eos 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D60 of Eos 450D

Hoi,

een beginnersvraagje:

zijn deze 2 te vergelijken met elkaar? Of is het eerder D80 en Eos 450?

Want ik vind de knoppen van een Nikon beter zitten (dia met de duim veranderen) maar de D80 vind ik te zwaar voor hetgeen ik ermee wil doen, en dan bedoel ik grammen..

Txs,

K

Re: D60 of Eos 450D

neem die het best in de hand ligt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb je al lenzen of andere accesoires van Nikon of van Canon ? Anders moet je die ook vervangen als je een ander merk camera neemt. Maar als je dat nog niet hebt, dan denk ik niet dat het heel veel uitmaakt. Kies dan de camera die bij jou het beste in de hand licht en waar je het snelste mee uit de voeten kan.
      Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

Hoi,

alvast bedankt voor de feedback.

Ik heb nog geen lenzen, ik wil mijn camera vooral gebruiken tijdens meerdaagse wandelingen voor landschappen te fotograferen alsook beestjes....(ik vertrek binnenkort naar Nieuw Zeeland).
        Ik ben cameraman van opleiding, dus ik ken wel een beetje van fotografie.

Ik wil dus sowieso een 18-200 lens omwillen van compactheid (en ja ik weet dat die optisch niet zo goed zijn als 2 lenzen), maar die 2 zullen er wel na een paar jaar komen, als ik niet zoveel meer wandel :-)

De canon spreekt me meer aan, omdat die nieuwer is en een aantal leuke features heeft, de nikon dan weer omwillen van de (vind ik) betere lenzen en in de handligging...

Nog meningen?

Txs
        M76

Comment

Welke van die features vind jij belangrijk die de canon wel heeft en de Nikon niet....

Een van de verschillen die ik zo snel zie (Sorry als je een Canon hebt, volg je die nu eenmaal meer dan een ander merk...) is dqt de Canon Live View heeft (zicht op het schermpje achteraan) en de Nikon D60 niet. Denk je dat je zoiets vaak wil gebruiken.

Tijdens wandelingen heb je er niet altijd iets aan, maar in donkere omstandigheden en makro fotografie is het wel makkelijk.

De optiek van Nikon is inderdaad beter in tests, je moet je alleen afvragen hoe vaak je tot die grens gaat. Doe je dat regelmatig is het goed om daar in te investeren. maar als je de foto's toch alleen op 10x15 gaat afdrukken zul je daar niet al te veel van terug zien....
          Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

ik denk dat canon en nikon met geen van hun modellen uit deze categorie direct met elkaar te vergelijken zijn. De D60 ligt mijns inziens iets 'onder' de 450D maar de D80 misschien weer iets 'erboven'.

Zoals vorige reacties, als je nog niet aan een merk verkocht bent, kies die camera die het beste voelt en kijk goed naar de features. De D80 is misschien een iets klassiekere camera dan de 450D. En over gewicht, ik vind persoonlijk dat een camera wel iets mag wegen.

alleszins succes!
            Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

Comment

Working...
            X