Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D vS. Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50D vS. Nikon D300

Waarom vergelijk je eigenlijk de 50D met de 300D. Is toch geen eerlijke vergelijking aangezien de D300 een prijsklasse hoger ligt ??
    Je zou eerder de 50D vergelijken met de D90... die kosten wel ongeveer even veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Spijtig maar ik vrees dat je op het verkeerde moment overgeschakeld bent op Canon.
      Ah ja,in welk boekske heb je mijn persoonlijke ervaringen gelezen?Ik wist niet dat mijn memoires al uitgegeven waren.Ik zal eens van m'n oren moeten maken bij mijn uitgever

Ik amuseer me al bijna twee jaar met de MKIII en ik vind het een fantastisch maschien.Nikon heeft daar wat mij betreft nog steeds geen tegenhanger voor want ik heb geen interesse in een FF camera.Ik vind de x1.25 crop namelijk het beste van twee werelden en een ideale tussenweg.Ik wil immers wel wat meer breedhoek maar ik wil ook nog telebereik.Ik zou wel een FF overwegen als m'n bijv. bij Nikon de Nikon 80-400 VR zou moderniseren en deze nieuwe versie ook scherp zou zijn op 400mm.

Ook het lenzenassortiment van Canon is nog steeds uitgebreider en betaalbaarder.En kom nu weer niet af dat Nikon wel duurder is maar kwalitatief beter.Ik heb de Nikon 70-200/2.8 VR zelf twee jaar gebruikt (dus geen boekskeswijsdom en ook niet van horen zeggen hé slimmeke) en m'n huidige Canon 70-200/4 IS doet daar optisch zeker niet voor onder.En de IS van deze lens heeft zelfs 4 stops en ze weegt en kost maar de helft (kleur is wel afgrijselijk ).De Nikon 300/4 heb ik destijds ook gehad (zowel de AFD als de AFS-versie)Erg goed glas maar ik verkies toch de Canon 300/4 IS want die heeft IS en is optisch ook prima.En zo kan ik nog wel even doorgaan.Beide merken hebben een erg goed lenzenaanbod.In breedhoek zit Nikon momenteel weer beter met de 14-24mm en ik moet me "behelpen" met m'n Sigma 12-24 en de Canon 16-35/2.8 II

De bewerkingssoftware van Nikon vond ik ook erg goed en deze is uitgebreider dan de Canon software.Maar Canon DPP doet meer dan behoorlijk zijn werk en is veel sneller en handiger in gebruik als je een groot aantal foto's moet bewerken.

Kan best zijn dat ik nog weleens naar Nikon terugwip maar momenteel zou ik niet weten waarom (of m'n Canongerief moet de geest geven en ik in een bevlieging alles te koop zet )

Dus heel die knappe Nikonstrategie laat ik aan me voorbij gaan.Maar ik ben er zeker van dat jij ondertussen wel een D3(X),D700 en een D300 met uitgebreid assortiment van 't beste Nikonglas in je kleerkast hebt steken.Wat zeg je?Heeft je dat erg veel geld gekost? Dat geloof ik best maar Puerte,troost je....kwaliteit kost geld.Dat weet jij immers als de beste
      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Waarom vergelijk je eigenlijk de 50D met de 300D. Is toch geen eerlijke vergelijking aangezien de D300 een prijsklasse hoger ligt ??
        Je zou eerder de 50D vergelijken met de D90... die kosten wel ongeveer even veel.
        maar het doelpubliek van de 50D is wel degelijk hetzelfde als dat van de D300, en niet de D90

de 50D zit absoluut dichter bij de D300 dan bij de D90 hoor
        5DmkIII en wat glas

Comment

off topic posts en de "terechte" reactie er op verwijderd . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik vind dat lennert (en een paar andere) hier ruimschoots gelijk hebben..

En waarom zou je de D300 en de 50D niet met elkaar kunnen vergelijken? Ze liggen toch erg dicht bij elkaar qua prijs.
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Zo, juist thuisgekomen met de Canon 50D, kitlens 17-85.
              Na enkele tests heel tevreden over het resultaat,
              dus verwacht ik dat ik de komende dagen nog meer tevreden zal gesteld worden.

Ik vraag mij af waar je de vergelijking haalt om de d90 met de 50d te vergelijken?
              Naar mijn inziens ligt de D300 er veel dichter bij.

De 50mm lenzen waren uitverkocht bij Kamera Expres, en de Metz 48 ook,
              dus op deze zal ik nog effe moeten wachten.

Alvast bedankt voor degene die een verstandig antwoorde gepost hebben op mijn vraag,
              groeten,
              Miguel

Comment

Working...
              X