Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D vS. Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D vS. Nikon D300

Sinds vorige week mijn 450D verkocht omdat ik hier toch niet tevreden over was.
    Nu was ik van plan direct een 50D te kopen, omdat ik hierover toch goede dingen had gehoord, en toch denk dat die mij minder teleur zal stellen.
    Maar nu ben ik sinds een paar dagen aan het twijfelen.

De camera zal het meest gebruikt worden voor model/portretfotografie,
    zijn er mensen die mij belangrijke vergelijkende elementen kunnen geven,
    zodat ik minder twijfel?

Of moet ik bij de gedachte blijven, het is gewoon een keuze die je maakt,
    maar zorg dan wel dat het de juiste keuze is, want later in je leven veranderen kost je uiteraard een bom geld!

Groeten

Re: Canon 50D vS. Nikon D300

Ik heb zelf een nikon.
    Waarom?? Altijd nikon gehad. En nooit overgeschakeld. (ook wel altijd tevreden geweest)
    Wel een fuji gehad maar hebben zelfde lensen en is dus niet echt omschakelen.
    Zelf moet ik toegeven dat ik denk dat canon goedkoper is om kwaliteit lensen van te kopen. Maar naar body's toe verandert dit zo snel dat vandaag canon iets beter zal zijn en morgen weer nikon.

Comment

Tussen beide modellen zijn er geen significante verschillen om model/portret fotografie te doen. Misschien eens denken aan een oude 5D die kan je misschien nog wel ergens nieuw vinden.

Comment

Geef misschien ook even aan waarom je niet tevreden was over de 450D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Tussen beide modellen zijn er geen significante verschillen om model/portret fotografie te doen. Misschien eens denken aan een oude 5D die kan je misschien nog wel ergens nieuw vinden.
          daar ben ik het nu eens mee eens zie
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
            Geef misschien ook even aan waarom je niet tevreden was over de 450D.
            Idd, kijk eens op mijn site. Al de foto's zijn met een 400D getrokken.

Comment

Wel allereerst was ik totaal niet tevreden over de kwaliteit,
              de kleuren waren niet zoals ze moeten zijn.
              Veel te koude kleuren, plus dat mijn camera heel veel last had van vignetering in de automatische stand, was wel weg te werken met paar instellingen, maar vind het toch niet normaal dat zo een recent toestel daar zoveel last van heeft.
              Soms was het wel 25% van de foto's die er van had tijdens een serie foto's.

Momenteel sta ik op het punt om de d300 te kopen, gewoonweg omdat in testresultaten de D300 er veel beter uitkomt dan de 50D, zeker qua beeldkwaliteit.

Ik wil een camera die snel werkt, en gewoon prachtige kleuren weergeeft.

Indien er nog mensen zijn die mij een belangrijke opmerking kunnen meegeven is dit altijd gewenst.

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Promodo imagini Bekijk bericht
                Veel te koude kleuren, plus dat mijn camera heel veel last had van vignetering in de automatische stand, was wel weg te werken met paar instellingen, maar vind het toch niet normaal dat zo een recent toestel daar zoveel last van heeft.

Momenteel sta ik op het punt om de d300 te kopen, gewoonweg omdat in testresultaten de D300 er veel beter uitkomt dan de 50D, zeker qua beeldkwaliteit.

Indien er nog mensen zijn die mij een belangrijke opmerking kunnen meegeven is dit altijd gewenst.

Groeten
                Jouw klachten zullen niet of nauwelijks te maken hebben met de body maar met het gebruikte objectief (vignettering) of gebruikte instellingen (koude kleuren). Het beste advies is misschien wel om veel foto's te maken en te lezen over fotografie. Al doende en lezende leert men .... De foto's zullen dan steeds beter worden Aanschaf van een andere body zal in dit stadium nagenoeg niets bijdragen aan betere foto's, zo is mijn inschatting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Jouw klachten zullen niet of nauwelijks te maken hebben met de body maar met het gebruikte objectief (vignettering) of gebruikte instellingen (koude kleuren). Het beste advies is misschien wel om veel foto's te maken en te lezen over fotografie. Al doende en lezende leert men .... De foto's zullen dan steeds beter worden Aanschaf van een andere body zal in dit stadium nagenoeg niets bijdragen aan betere foto's, zo is mijn inschatting.
                  Hier sla je de nagel op de kop. Mooi gezegd
                  Mensen, mensen toch, alsmaar denken dat een andere body betere kwaliteit of beter kleuren heeft. Leer toch eens de camera kennen, limieten.
                  En vooral, doe het dan met een goede lens.
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

De beste man heeft reeds zijn toestel verkocht ...

Maar het was inderdaad nuttiger geweest alvorens te verkopen hier reeds enkele foto's te tonen en hulp te vragen. Een les voor de toekomst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Promodo imagini Bekijk bericht
                      De kleuren dat is gewoon een instelling veranderen, de vignettering is geen camera probleem maar een lens of filter probleem.

Ik zou wel eens willen weten welke tester durft beweren dat de D300 er veel beter uitkomt qua beeldkwaliteit. Als je gevoel D300 zegt moet je dat zeker doen maar daarvoor moet je jezelf niets wijsmaken he. Wat je gevoel zegt is meer dan genoeg om een keuze te verantwoorden.

Dat doen ze allebei.

Groeten
                      Indien je focus echt op model en portretfotografie ligt zou ik echt eens kijken naar een FF camera. Dat hoeft zelfs niet echt veel duurder te zijn.

Comment

Ik zou wel eens willen weten welke tester durft beweren dat de D300 er veel beter uitkomt qua beeldkwaliteit.
                        Ze liggen kort bij elkaar volgens DPreview maar toch interessant leesvoer:

Unsurprisingly at base ISO there is not an awful lot of difference between the contestants (with the exception of the Pentax K20D which by default does not use any noise reduction, resulting in visibly and measurably noisier images at all sensitivities). The 50D produces comparatively clean output that demonstrates a well balanced mixture of chroma and luminance noise reduction. However at ISO 1600 and above it can't quite keep up with the D300 in terms of detail retention. The Canon's more heavy-handed luminance noise reduction inevitably leads to some blurring of fine detail. Output up to ISO 3200 is usable, ISO 6400 should be reserved for emergencies and the inclusion of the ISO 12800 setting was quite frankly pointless.

The EOS 50D has a three megapixel advantage over the D300 but again this does not translate into a larger amount of detail. In fact the D300 actually manages eke out a little more detail in some areas of the image. To be fair this is helped by a little bit of extra sharpening and, while it doesn't reveal any discernible extra detail, the 50D responds well to a mild unsharp mask as well. Overall however there's not a huge amount between these two cameras and certainly in print it would be very difficult to pick a clear winner.

Comment

Allee DPreview kunnen we dus al schrappen, die is het niet. Welke wel dan?
                          Ik wou eigenlijk gewoon maar aangeven dat de OP probeert zichzelf een reden aan te praten om de D300 te nemen. Dat hoeft niet als je in iets zin hebt of ergens een voorkeur voor hebt moet je die gewoon nemen en geen zaken uitvinden.

Comment

heeft de D300 geen 51 AF punten?
                            en de 50D er maar 9

dat zou voor mij absoluut een doorslaggevende reden zijn
                            5DmkIII en wat glas

Comment

als dynamisch bereik, kleurcontrast een aantal extra features en top-kwaliteit je iets zeggen, ga dan voor de D300. Nikon is duurder maar alles heeft zijn prijs.

Comment

Working...
                              X