Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact of camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact of camera ?

    Ik zou graag wat filmpjes kunnen maken van mijn dochter.
    Daarom dacht ik aan een compactje met filmfunctie of een goedkope camera.

    Kan er iemand zeggen als de beeldkwaliteit van de camera veel is dan de filmfunctie van een compactje? Of juist niet?

    Welk model zou je aanraden?
    Budget is een paar honderd euries (max). (dus geen 5D mark II )

    Alvast bedankt voor de info
    Jeroen

  • #2
    Re: Compact of camera ?

    tja..filmen doe je met een filmcamera en fotograferen met een fototoestel!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Compact of camera ?

      Als het hoofddoel filmen is ben je beter af met een videocamera.
      Zelf gebruik ik de filmfunctie van mijn fotocamera wel eens, maar dat is eigenlijk maar een leuke gadget.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Compact of camera ?

        Filmpjes van een compact kan je niet vergelijken met die van een digitaal filmcamera.
        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

        Comment


        • #5
          Re: Compact of camera ?

          denk zelf eens even na, wil je foto's nemen en af en toe filmen, of wil je iets kopen om gewoon te kunnen filmen... Als je daar een antwoord op hebt is de keuze snel gemaakt. Een fototoestel dat een gelijkaardige kwaliteit heeft zoals een videocamera is er gewoon niet. Een 5DII eventueel, maar 1 dat wil je niet, en 2 je zit met scherptediepte dus das ook niet zo makkelijk.
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Compact of camera ?

            Ik kan alleen maar beamen wat de rest al gezegd heeft: wil je filmpjes maken, koop dan een camera en geen compact.
            Voor weinig geld heb je al een redelijke camera.
            Of wil je net een compactje omdat deze zo klein is?
            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

            Comment


            • #7
              Re: Compact of camera ?

              Kodak has announced the Z980 mega-zoom digital camera. This 12 MP camera sports a 26mm wide angle lens with 24x zoom, a detachable vertical grip with shutter release and is capable of HD recording. Kodak has also announced the addition of three new models to its EasyShare M series. The M380 features a 10 megapixel sensor, a 2.7" LCD and 5x optical zoom. The 10MP M340 and the 9MP M320 feature 2.7" LCDs and 3x optical zoom.


              van 26 tot 624 mm zoemen en HD video capture

              Comment


              • #8
                Re: Compact of camera ?

                Ik wil filmpjes maken maar als een compactje bijna even goede filmpjes zou maken was de fotomogelijkheid een plus.

                Blijkbaar toch een groot verschil dus wordt het een camera. Ga even polsen in Chit-chat naar gebruikservaringen voor een goeie budget filmcamera

                Groetjes
                Jeroen

                Comment

                Working...
                X