Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke camera

hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera voor als we weg gaan om mooie herinneringen te trekken. mijn man heeft een canon 5D maar hij trekt niet echt de dingen die ik wil, en eerlijk gezegd ben ik niet zo extreem in het trekken van foto's. Mijn vereisten zijn eigenlijk dat het een spiegelreflex is en dat ik nog redelijk ver kan inzoomen. Nu heb ik een canon 350D, en trek eigenlijk altijd op automatic of op P.

Welke camera zouden jullie mij aanbevelen?

mvg heidi

Re: welke camera

Misschien is een nieuwe camera niet direct nodig, je kan beter investeren in een duurdere(belangrijk onderdeel) lens ipv een nieuwe camera te kopen denk ik?
    (tenzij je absoluut een nieuwe camera wil, een 450D die ik heb, plus de lens canon 18-200 IS 3.5-5.6 is niet slecht (nu heb ik allesinds nog geen slechtere elementen ik moet nog bijna alles leren)

Groetjes!

Comment

geef je 350D aan je man, en neem zijn 5D in beslag..

Comment

Waarom wil je een nieuwe body? Wat mis je of bevalt je niet?
        Iets meer info zal leiden tot meer gericht advies in plaats van wat wilde adviezen.
        Als je alleen wat meer wilt zoomen dan eerder denken aan de lensje wellicht?
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

ik heb een keer heel goed nagedacht...
          Ik vind eigelijk mijn camera nu een beetje te groot (lomp), en dan telkens veranderen van lens zie ik ook niet zitten want dan moet je altijd zoveel meenemen.
          ik wil een camera die dus een beetje kleiner is, ik weet dat ik dan beter een compact neem, maar ik heb schrik dat ik dan een foto wil trekken en tegen dat die camera effectie trekt dat het fotomoment gepasseerd is.
          bestaan er compact camera die toch snel trekken?

haja dat wisselen met mijn man tja dat zag hij toch niet echt zitten ze haha

alvast bedankt voor de reacties
          groetjes

Comment

Je zou ook eventueel een Panasonic G1 of Olympus E-420 kunnen overwegen, dat zijn compacte spiegelreflexcamera's. Je kan dan wel geen Canon-lenzen meer gebruiken natuurlijk...

De autofocus van een compact is wat trager maar vormt voor mij meestal geen probleem (heb een Ixus 50, al een paar jaartjes oud). Waarschijnlijk is dit ondertussen nog verbeterd. Je moet wel niet verwachten dat je er foto's mee kan gaan trekken op het circuit van Zolder, dat lukte me namelijk niet zo goed .
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yamken Bekijk bericht
              hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera voor als we weg gaan om mooie herinneringen te trekken. mijn man heeft een canon 5D maar hij trekt niet echt de dingen die ik wil, en eerlijk gezegd ben ik niet zo extreem in het trekken van foto's. Mijn vereisten zijn eigenlijk dat het een spiegelreflex is en dat ik nog redelijk ver kan inzoomen. Nu heb ik een canon 350D, en trek eigenlijk altijd op automatic of op P.

Welke camera zouden jullie mij aanbevelen?

mvg heidi

Hou de 350D en koop er een EF 100-400mm L bij > opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Hou de 350D en koop er een EF 100-400mm L bij > opgelost
                jah, da's ook echt een lekkere handzame combinatie hè, voor iemand die de 350D al te lomp vindt

Trouwens.... met een 100-400L heb je ook niet echt een volledig bereik he... dan liever een 5D met een 28-300L.... om nog maar es een zinloos advies te geven
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Ze kan een 55-250mm kopen. Die kost maar 250 EUR ipv 1300 EUR (?) voor die 100-400....

Comment

of toch maar een bridge camera?
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

ja andere lens zie ik dus niet zitten...Mijn man (kyandio) heeft volgens mij al genoeg om goede foto's te trekken en hij ziet het wel zitten om lenzen te veranderen maar ik niet dus.

Wat denken jullie misschien van canon G9?

zit daar veel vertraging op als je trekt?
                      zou dit toestel voldoen aan mijn eisen?

thx
                      groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yamken Bekijk bericht
                        ja andere lens zie ik dus niet zitten...Mijn man (kyandio) heeft volgens mij al genoeg om goede foto's te trekken en hij ziet het wel zitten om lenzen te veranderen maar ik niet dus.

Wat denken jullie misschien van canon G9?

zit daar veel vertraging op als je trekt?
                        zou dit toestel voldoen aan mijn eisen?

thx
                        groetjes
                        Nee, dat toestel voldoet niet aan je eisen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Nee, dat toestel voldoet niet aan je eisen.
                          waarom niet?

Wat is eigelijk het verschil tussen mijn camera en een bridge?

mvg

Comment

Een bridge heeft een kleinere sensor (meer ruis, grotere scherptediepte) en je kan de lens niet wisselen. De zoeker is meestal ook kleiner en je kijkt niet door de lens dan.
                            about.me/stijnv

Comment

De kwaliteit van een bridge camera is niet zo goed als die van een DSLR met lenzen. Ik heb zelf een bridge camera met 12x optical zoom (Sony H5), waar ik zeer tevreden over ben en vele mooie foto's mee heb genomen. Maar als je deze foto's bekijkt op groot formaat dan ze echt niet zo zuiver en gedetailleerd dan de foto's van mijn nieuwe Sony Alpha A200 DSLR. Als je niet van plan bent om met grote formaten van foto's te werken, dan is zo'n bridge camera misschien wel een oplossing. Dus het hangt er een beetje vanaf wat je met je foto's wil doen.

Veel succes ermee,
                              Groetjes,
                              Ann

Comment

Working...
                              X