Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon MarkIII of 50D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon MarkIII of 50D?

Nu lijkt dit een dwaze vraag, maar toch wil ik ze afvuren.
    Momenteel neem ik de meeste foto's met MarkIII + 500mm, onderwerp voor 99% vogels.
    Maar wat merk ik, de cropfactor van de MarkIII van 1.3 is dikwijls een nadeel tov van 1.6 van bv de 50D (of de 30D die ik voor de MarkIII gebruikte).
    Wat de MarkIII heeft is een snelle AF, maar heeft de 50D die ook niet?
    50D heeft een veel hoger aantal pixels, voordeel of niet tov MarkIII?

Eigenlijk samengevat, aangezien ik vooral vogels fotografeer, is een 50D geen betere keuze?
    Zoja, dan gaat mijn MarkIII de deur uit en hoop ik genoeg centen te krijgen om een 50D te kopen

Re: Canon MarkIII of 50D?

Ik zal een nieuwe 50D kopen en deze dan ruilen voor je 1dIII is dat geen gedacht ?

Ik denk dat de AF van de 50D nog altijd niet in de buurt van de 1dIII zal komen, ik heb geen van beide, maar ik veronderstel dat Canon geen semi-pro toestel op de markt zal brengen dat zijn pro vlaggeschip minder aantrekkelijk zal maken ?

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb zelf geen 50D (wel de 40D en die is vergelijkbaar met de 50D) of mark III, maar je bent een beetje appels met peren aan het vergelijken.
      Behalve de cropfactor en wat meer pixels heeft zo'n 50D weinig meer dan de mark III. De mark III is een stuk sneller (10 fps tgv 6.5), heeft een betere autofocus, is robuuster, behoudt autofocus met een 2x convertor, is weather sealed, ...
      Ik denk dat nu net de mark III met de 500mm (+ eventueel de 1,4 TC) een killercombinatie is voor vogelfotografie.
      Nu als je hem persé weg wilt, ik neem hem wel over voor 1200€ zodat je een 50D kan kopen :-)
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Wanna trade?

Comment

Dat is dus vrij duidelijk, het was een dwaze vraag

Comment

Op de 20D/40D gebruikte ik de 100-400 zonder teleconverter, op de 1D MarkIII werkt de AF van de 100-400 perfect met een Sigma 1,4x TC ertussen.
            Als je uitrekent hoe lang die 400mm nu is op de 1D MKIII + 1.4x TC, dan is ze zelfs nog iets langer dan 400mm op de 20D/40D.

Je kan die 500mm combineren met een 1,4x teleconverter, en de AF zal dan (eventueel na correctie via de AF fijnafstelling) perfect en vrij snel werken.
            Als die 500mm lens een f4 versie is, dan heb je zelfs nog AF met een 2x TC (1000mm zal wel lang genoeg zijn zeker).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb naast m'n 1D en 5D ook nog een 40D gehad omdat ik om dezelfde reden even wilde testen wat het verschil zou zijn, de 40D is een heel goede camera daar niet van maar hij komt niet in de buurt van een 1D , zowel niet op beeldkwaliteit , AF als gebruiksgemak. Ik zou zeggen hou die 1D vlug bij , koop je een 1.4x extender en je hebt een bereik die meer dan voldoende is, de combi 1D-500F4-1.4x ext is , ik zou zelfs zeggen als het met dat bereik niet lukt om goede vogelfoto's te maken dan gaat het ook met een 1.6crop niet lukken. Vogels fotograferen is meer dan mm's alleen, het is ook leren hoe en waar je de soort die je voor ogen hebt gaat benaderen, dat zal je een pak meer opleveren dan nog meer bereik
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Ik heb naast m'n 1D en 5D ook nog een 40D gehad omdat ik om dezelfde reden even wilde testen wat het verschil zou zijn, de 40D is een heel goede camera daar niet van maar hij komt niet in de buurt van een 1D , zowel niet op beeldkwaliteit , AF als gebruiksgemak. Ik zou zeggen hou die 1D vlug bij , koop je een 1.4x extender en je hebt een bereik die meer dan voldoende is, de combi 1D-500F4-1.4x ext is , ik zou zelfs zeggen als het met dat bereik niet lukt om goede vogelfoto's te maken dan gaat het ook met een 1.6crop niet lukken. Vogels fotograferen is meer dan mm's alleen, het is ook leren hoe en waar je de soort die je voor ogen hebt gaat benaderen, dat zal je een pak meer opleveren dan nog meer bereik
                absoluut mee eens, sensor van 1D mark III is van een totaal ander niveau dan weliswaar zeer goede sensor in 40d, ik heb nog niet zo lang geleden beiden vergeleken en zelfs als je 1D beeld uitvergroot naar 1.6 crop levert dit beeld meer scherpte, betere kleuren, beter contrast, betere bewerkbaarheid enzovoort. Met 50d heb ik geen ervaring.
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Een 1DmkIII vervangen door een 50D omwillen van AF is een kapitale fout, geloof me. De 50D heeft vergeleken met de 1D een brakke autofocus, zeker als het op birding aankomt.
                  en de beeldkwaliteit, de winst die je doet op gebied van hogere pixeldichtheid, gaat voor een heel deel verloren aan de kleinere pixels en de hogere ruis.
                  Ik zou het nooit doen.

Comment

Working...
                  X