Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wis camera instelling vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wis camera instelling vraagje

Hallo,

Even een vraagje:

Ik ben in het bezit van een canon eos 350d, onder het menu vind ik een item dat heet "wis instellingen". Als ik daar op druk dan krijg ik een optie om of "wis camera instellingen" of "wis persoonlijke voorkeuze"

Wat wis ik eigenlijk per keuze dan op mijn camera?

In de gebruikershandleiding kom ik er niet echt uit....

Alvast bedankt voor het lezen en/of het beantwoorden van mijn vraag..

Re: wis camera instelling vraagje

Alle instellingen voor "Custom Functions" en eventuele ingestelde correcties voor contrast / scherpte / saturatie en dergelijke ?

• Clear all camera settings
    • Clear all custom functions
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Re: wis camera instelling vraagje

Clear all camera settings: uitleg in je handleiding (bij mij in de E versie) op p.35
      Clear all custom functions: uitleg op p.147 van je handleiding.
      (ik heb hier b.v. een aantal instellingen persoonlijk ingesteld, zoals RikH uitlegt, voor contrast, scherpte, saturatie...)

Hoewel ik deze clear commando's niet gebruik, las ik onlangs ergens dat de eerste "clear all camera settings" een goed begin van elke fotoshoot zou zijn, omdat je b.v. ISO opnieuw op 100 plaatst, lichtmeting opnieuw op "evaluative", enz. Hm... misschien zou ik dat eerste commando voortaan best uitvoeren ipv eerst een paar shots te wagen, en dan tot de conclusie te komen dat mijn ISO nog op 400 staat!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
      X