Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe canon picture style

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe canon picture style

heb dit weekend eens met een nikon foto's genomen en het viel mij op dat "nikonkleur groen" groener is dan bij canon ... en ik vond dit wel soms mooi ...

daarom ben ik effe met canon's picture style editor bezig geweest en heb een picture style gemaakt waarbij het groen meer verzadigd is, het heeft wel een mooi effect ....

spijtig dat zo weinig aandacht besteed wordt aan deze krachtige tool ! je kan er prachtige dingen mee doen, je eigen styles maken en ze in de camera laden ...

anyway, hieronder ziet u het resultaat:

wie geïnteresseerd is, kan een mailtje sturen naar michel****@michelpyck****.be (zonder de "*"-en) en ik stuur jullie de picture style door:

Mijn website: http://www.michelpyck.be

Re: nieuwe canon picture style

Bij ons heeft alleen kunstgras die kleur en het komt zeker niet uit mijn Nikon op die wijze....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bij ons heeft alleen kunstgras die kleur en het komt zeker niet uit mijn Nikon op die wijze....
      bij ons is het kunstgras veel valer en grijzer.............................

trouwens deze post is eigenlijk enkel van nut voor een canon-gebruiker .......

het is niet de bedoeling om een discussie te starten of nikongroen groener is dan canon ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Uit mijn Nikon wel (althans die linker en met wat meer contrast)
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          bij ons is het kunstgras veel valer en grijzer.............................

trouwens deze post is eigenlijk enkel van nut voor een canon-gebruiker .......

het is niet de bedoeling om een discussie te starten of nikongroen groener is dan canon ...

Ook voor Nikon gebruikers is dit nuttig hoor. Het toont aan dat je met picture style editing (Canon) of Picture Control (Nikon) heel erg moet oppassen. Voor dat je het weet heb je jezelf gewend gemaakt aan kleuren met bijv. een veel te hoge verzadiging zoals hier.

Dit is wat ik op een -wijze wilde aangeven met mijn eerdere post
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
            Ook voor Nikon gebruikers is dit nuttig hoor. Het toont aan dat je met picture style editing (Canon) of Picture Control (Nikon) heel erg moet oppassen. Voor dat je het weet heb je jezelf gewend gemaakt aan kleuren met bijv. een veel te hoge verzadiging zoals hier.

Dit is wat ik op een -wijze wilde aangeven met mijn eerdere post
            bij sommigen zal het misschien te verzadigd overkomen, dat is natuurlijk een kwestie van smaak ...

canon heeft zelf ook enkele picture styles gemaakt die zoals bijvb CLEAR de foto immens ingrijpend veranderen (veel hoger contrast en saturatie); dus daarom dacht ik "waarom niet ?"; er zullen wel mensen zijn die mijn picture style weten te smaken ...

toch is deze post meer bedoeld voor canon-gebruikers omdat het het picture style-systeem van canon niet uitwisselbaar is met nikon's systeem van picture controls, that's my point

Comment

Volgens mij bekom je ongeveer hetzelfde effect door picture style 'Landscape' te kiezen. Deze setting geeft eveneens meer verzadigde kleuren (vooral groen en rood-bruin).
              Buiten de 'standard' setting is dit trouwens mijn meest gebruikte picture style, soms zelfs voor portretten, om de huidtinten een meer 'zomerse' kleur te geven (probeer maar eens )
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Working...
              X