Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

    Hallo,

    Een collega van mij heeft een Nikon D60 met Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED
    te koop staan voor €420. Aangezien ik een totale leek, noob,(of hoe je het ook wil noemen) ben ken ik er niet veel van. Nu is mijn vraag of dit een goed aanbod is en of ik er iets mee kan doen aangezien mijn grote hobby de kermis is, en ik hem dus daar redelijk veel zal gebruiken. Het toestel zal dus (bijna) altijd buiten gebruikt worden. Ik had een Nikon coolpix 3100 die vele jaren mijn trouwste partner was op de kermis maar die tot mijn spijt niet optimaal meer werkt. Met spiegelreflex heb ik dus geen ervaring, al heb ik wel wat opgezocht op het internet, dus zou ik graag eens jullie mening hierover horen.

    Alvast Bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

    de lens kost 135 euro en de camera kost 335 euro, dus ben je voor 50 euro meer klaar en heb je een nieuwe
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

      aah oké, en is die lens van een beetje kwaliteit? Of ben ik beter af met een andere lens? Aangezien deze lens redelijk goedkoop is tegenover andere Nikon lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

        lens is een standaard zoomlens en is verre van slecht!
        is natuurlijk een toplens.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

          Hallo,

          Beide hartelijk bedankt voor de info, ga binnenkort eens naar de winkel voor eens te kijken naar een nieuw toestel + deze lens.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

            Toch nog snel een klein vraagje. Is die "VR" echt zo belangrijk of is het ook makkelijk werken zonder de VR?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

              Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk bericht
              Toch nog snel een klein vraagje. Is die "VR" echt zo belangrijk of is het ook makkelijk werken zonder de VR?
              he hallo, ik ben zelf ook een leek en ik ga de D60 kopen. VR is Vibration Reduction wat betekent dat je, als je bibbert, minder kans hebt op een wazig beeld.

              Minder kans op bibberen maar dat garandeert natuurlijk niet dat je beeld scherp is als je zelf tot en met staat te trillen .

              Denk toch dat het dit betekent ongeveer. Ben zelf ook wat info aan het opdoen via het net e.d.

              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

                Met de 55-200 lens alleen ben je niet veel. Dit is meer een telelens dwz dat het meer is om objecten/voorwerpen die verder zijn gelegen dichter bij je te trekken. Met deze lens op je camera zal je in huis niet veel kunnen aanvangen.

                Ik zou starten met bv de D60 als camera en hierbij de standaard kitlens.
                Zoals onderstaande kit.
                http://www.fotokonijnenberg.be/produ...8-55mm_ii.html

                Of gebruik te maken van onderstaande kit. De lens heeft iets meer bereik en is volgens mij kwalitatief iets beter.
                http://www.fotokonijnenberg.be/produ...05mm_g_vr.html
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

                  Eigenlijk ben je beter af met deze

                  Ik zou om te beginnen een D60 kopen met de kitlens AF-S DX 18-55 VR omdat ik het eigenlijk niet verstandig vind van te beginnen met een telelens van 55-200 mm en toch zeker niet om kermis foto's te nemen.
                  Je zal overal veel te ver vanaf moeten gaan staan en toch zeker met een cropcamera zoals deze waardoor het 55-200mm objectief eigenlijk een 77.5-300mm word.
                  Met 77.5 word alles al 1.5 keer vergroot tegenover dat je het in werkelijkheid ziet.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

                    Ik hoor hier 135 voor die lens: ik zag ze toch staan voor 302 euro, is dat wel dezelfde lens de
                    NIKON Objectief AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED

                    (de lens kost 135 euro en de camera kost 335 euro, dus ben je voor 50 euro meer klaar en heb je een nieuwe)
                    __________________
                    Last edited by koen1950; 14 maart 2009, 09:45.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60 + Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED

                      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                      Ik hoor hier 135 voor die lens: ik zag ze toch staan voor 302 euro, is dat wel dezelfde lens de
                      NIKON Objectief AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED

                      (de lens kost 135 euro en de camera kost 335 euro, dus ben je voor 50 euro meer klaar en heb je een nieuwe)
                      __________________
                      neen is een zonder VR
                      Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

                      Comment

                      Working...
                      X