Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D gecrasht - help !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D gecrasht - help !!!

    Hallo,

    Heeft er nog iemand dit probleem gehad. Ik heb gisteren nog foto's genomen met mijn canon EOS 400D. Vandaag haal ik hem uit de tas en wil hem aanzetten maar hij geeft geen kick meer. Als ik hem on-switch gebeurd er niets. Bij het off-switchen blijft het on-lampje branden.

    Heb er beide batterijen al uitgehaald en niets ...

    Alle hulp en tips zijn welkom.

  • #2
    Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

    - Eens zonder de grip & lens proberen ?
    - display staat toch niet uit ?
    - scherpstellen lukt ook niet? hoor/zie je de focus motor iets doen?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

      Pogingen ondernomen.

      Andere batterij, zonder lens, met andere lens, zonder cf kaart, kleine batterij er 5 min uitgenomen. Alle knopjes geprobeerd... nog steeds niets.

      Bestaat er een knopjescombinatie voor een reset van de camera? Heb al gezocht op het www maar ik vind niet direct iets.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

        Beschikt de 400D over een z.g. "back-up batterij" die je eventjes kunt verwijderen en terugplaatsen? Ik heb toevallig de E manual van de 50D op het scherm staan, en daar wordt die batterij in beschreven. Kan misschien helpen? Alleszins: good luck!

        EDIT: ik zie dat je de "kleine batterij" (dat zal 'm wel zijn) reeds verwijderd en teruggeplaatst heb... dus is deze post eigenlijk niet nodig. Sorry daarvoor.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

          Eens proberen:
          - USB aansluiten op PC (= alternatieve stroombron)?
          - Kijken of de spiegel niet in een foute positie is blijven staan (niet aan wringen!!!).
          - Een paar keer zeer kort na elkaar aan/uit/aan/uit?
          Succes!!!
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

            Dank voor al de reacties, alles geprobeerd en nog steeds niets
            Frustrerend als je favoriete speeltje stuk is

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

              Bij mij is het ook al eens gebeurd dat tijdens het fotograferen de 400D geen kik meer gaf.
              Heb toen de gewone batterij er uit gehaald, er terug in gestoken, en het probleem was opgelost. Misschien best eens binnenbrengen? Of toch een offerte laten maken, de 400D kost niet meer zoveel nieuw.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                Al geprobeerd met andere CF kaart?
                Is hij niet bezig met iets dat lang duurt (waardoor het lichtje niet uitgaat bij uitzetten)? Dus eens lang laten aan staan.
                Ander programma kiezen?
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                  Buiten het power lichtje dat brandt, zelfs als ik hem uitzet doet ie helemaal niets meer. Ik zal er eens mee naar mijn fotoboer gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                    Fotoboer kon ook niet onmiddellijk zeggen wat er aan de hand was dus terug naar Canon voor onderzoek ... gevolg 3-4 weken zonder toestel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                      3-4 weken ? wees blij ... mijn 7 maand oude 1D is ook binnen en ik kreeg te horen 6 tot 8 weken ...van dat CPS membership ni veel te merken dus

                      Nu ja, ik snap het wel, ik heb nog een 2e toestel en jij zit nu zonder. Is toch een pak lastiger voor jou.
                      Hopelijk is het iets kleins en onder garantie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                        Ik verwacht toch ook meer dan 3-4 weken ... is een standaardzinnetje dat ze gebruiken want eigenlijk weet je op voorhand dat het veel langer zal duren

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                          5 minuten de backup batterij eruitgehaald.... volgende langer hé... (heb het hier nog al gehoord en ondervonden....)
                          Je kon het beter tijdens het weekend proberen... Nu ligt de camera daar toch maar...
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Michake Bekijk bericht
                            Ik verwacht toch ook meer dan 3-4 weken ... is een standaardzinnetje dat ze gebruiken want eigenlijk weet je op voorhand dat het veel langer zal duren
                            hmmm 3 weken voor een volledig nieuwe sensor in de camera te plaatsen ... valt nog mee precies !

                            Heb je hem al terug ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 400D gecrasht - help !!!

                              Binnengebracht op 02/01/2009 en vandaag al terug

                              Wat hebben ze nu vervangen:
                              Onderdeel 2470 Fuse en 8786 Pin Module, CF
                              Correcties
                              D12 Replacement: Memory Card Slot
                              D16 Replacement: Electrical/Electronical Circuits
                              ETB112: Function Check

                              Kostprijs:
                              Reparatiekosten: 0 euro
                              Administratiekosten: 0 euro
                              Transportkosten: 0 euro

                              Schitterende service van Canon zou ik zeggen aangezien ik toch de CF kaart er verkeerd ingestoken heb en het probleem veroorzaakt heb. Hij was wel nog onder garantie.

                              Zie hier een gelukkige amateur

                              Comment

                              Working...
                              X