Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbekende knop op 450D (verstopt)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onbekende knop op 450D (verstopt)

Hey,

ik vroeg me af wat die knop hier wilt zeggen: ( kheb al in men handleiding gekeken maar kvind het niet..)

[IMG][/IMG]

bye & thanks

Re: Onbekende knop op 450D (verstopt)

Dat is het scherptediepte controle knopje.

Comment

Dat is de scherptedieptecontroleknop
      Mvg Tim

Comment

Geïllustreerd in uw handleiding op p.16 (enfin, in de Engelse versie). Meer uitleg, zoals je op de illustratie kunt lezen, op p.74.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Die staat beschreven in mijn 400D handleiding, dus waarschijnlijk ook in de jouwe. Kijk ook eens bij de uitled over de verschillende programma's. Als ik me niet vergis stond dat in de buurt van de uitleg over Av-mode.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Als je je diafragma dichtdraait, vergroot je de scherptediepte. Om dat te checken moet je die knop dus inhouden.

Comment

als je die knop indrukt, dan zal diafragma dichtgaan tot de vooringestelde waarde
              5DmkIII en wat glas

Comment

Dat is de 'NIKON' mode-knop , zodat je ook met een Canon goede foto's zou kunnen maken

Sorry, gasten kon het even niet laten.
                aan iedereen, een scherp oog en goed licht gewenst voor 2009

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                Hey,

ik vroeg me af wat die knop hier wilt zeggen: ( kheb al in men handleiding gekeken maar kvind het niet..)

bye & thanks

Comment

Nu nog een grotere noob

Is dat een belangrijke knop? ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit op geklikt heb.. Grtjs
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

Comment

Niet echt hoor.. Als de DoF wilt zien voordat je de foto maakt. Maar tegenwoordig verspil je geen rolletjes meer..
                    Ofwel als je je diafragma eens wilt zien dichtgaan

Comment

Wel, dat zou ik nu graag eens zien
                      Straks direkt eens gaan kijken als mijn twee lege batterijen opgeladen zijn..
                      Ik koop er speciaal twee om niet zonder te geraken en wat gebeurt er dan?

2 lege!

Grtjs
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Is dat een belangrijke knop?
                        Grtjs
                        Van belang als je een lens wil testen, een defect diafragma zie je dan meteen.
                        Vroeger, toe camera's nog goede zoekers hadden kon je daarmee zien of er voldoende scherptediepte was (in de zoeker dus)

Comment

Ik moet toegeven dat ik dat knopje nog nooit gebruikt heb Weer een beetje groen achter mijn oren weg

Comment

even een domme vraag misschien, maar ik heb nog nooit met een Canon gewerkt... hoe moet je daar eigenlijk je diafragma instellen?

Heb er een tijdje terug wel één vastgehad en dat voelde direct zo 'vreemd' aan, bij m'n Nikon leg ik direct m'n duim op sluitertijdring en m'n middelvinger op de diafragmakeuzering, ik wil wel eens weten hoe je dat met een Canon moet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                              even een domme vraag misschien, maar ik heb nog nooit met een Canon gewerkt... hoe moet je daar eigenlijk je diafragma instellen?

Heb er een tijdje terug wel één vastgehad en dat voelde direct zo 'vreemd' aan, bij m'n Nikon leg ik direct m'n duim op sluitertijdring en m'n middelvinger op de diafragmakeuzering, ik wil wel eens weten hoe je dat met een Canon moet doen
                              Vervang middelvinger voor wijsvinger......

Comment

Working...
                              X