Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te kopen voor safari: van koud naar heet!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat te kopen voor safari: van koud naar heet!

Beste allen,
    ik ben een volledige leek (vraag me niet naar iso, sluitertijd en diafragma, dus graag een "automatisch ding") qua fotografie en film, maar 2 à 3 keer per jaar gaan we graag op safari...Dat kan van ijsberen (koud) , naar leeuwen (warm) naar apen (donker) gaan...
    Ik had steeds trouw mijn minolta bij, mét filmrolletjes, maar nu moet ik de stap maar maken....
    Welk digitaal fototoestel kunnen jullie me aanraden? Budget +/- 500 - 750€ (body) / budget lens/converter excl. Ik zal dat echt bijn uitsluitend voor fotografie dieren genruiken: dicht en ver, licht en donker, vlakte en jungle, dus ook graag welke lens te kopen, of kan ik met een converter een einde springen?
    En welk programma om die foto's te bewerken? Ik heb foto's gezien van vogels: waauw! je kan de "vellekes" op de poten zien: knap!!!
    En wat ik me afvraag: als ik digitaal zou filmen met camrecorder, en dan naar pc, ..kan ik daar foto's van" maken"? Of is het nog steeds "filmen met filcamera" en "foto's met fotocamera"?
    Ik wend me graag tot jullie omdat jullie weten waar jullie over praten en ik zwaar onder de indruk ben van de foto's...
    Tot hier toe, heb ik nog geen grandiose uitleg gehad in fotozaken, maar ik heb -eerlijk is eerlijk- alleen de "ketens" nog maar gedaan....
    Hartelijk dank van een amateurtje, die toch op dé foto hoopt...want fotograferen van dieren, is heel veel geduld en nog veel meer geluk!

Re: Wat te kopen voor safari: van koud naar heet!

Ik heb zelf geen ervaring op vlak van safari maar wel wat kennis van dieren.
    De dieren die jij zoal opnoemt (leeuwen, ijsberen, apen in sommige gevallen) zijn wel vrij gevaarlijke dieren dus neem ik aan dat je vooral vanop een afstand zal fotograferen.