Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vet op spiegel, reinigen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vet op spiegel, reinigen?

ik heb bij het veranderen van lens per ongeluk lichtjes met mn wijsvinger langs de onderkant van de spiegel gestreken (vraag me niet hoe) , en nu plakt er dus wat "vingervet" op de spiegel. hoe kan je dit best reinigen? of best afblijven? ik heb even geprobeerd dit zachtjes met een tissue te verwijderen, maar blijkbaar wordt het zo alleen maar uitgesmeerd.. de plek is maar aan de rand van de spiegel en niet zichtbaar door de viewfinder, dus echt storen doet het niet.

is dit reinigbaar met ontsmettingsalcohol ofzo? wat voor coating zit er op de spiegel?
    Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

Re: vet op spiegel, reinigen?

Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
    is dit reinigbaar met ontsmettingsalcohol ofzo
    Denk dat dit uit den boze is.

Mss eens de zoekfuntie van BD checken op sensorcleaning -> daar zul je wel tips genoeg vinden. Desnoods binnenspringen bij een fotograaf mss.

Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

is gewoon op je spiegel??
      gewoon even proper maken met een doekje voor brilglazen. zeker als het op de rand van je glas is. daar kan het zeker geen kwaad!!!

Groetjes,
      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
        is gewoon op je spiegel??
        gewoon even proper maken met een doekje voor brilglazen. zeker als het op de rand van je glas is. daar kan het zeker geen kwaad!!!

Groetjes,
        Tom
        Klopt, wel even uitkijken dat je niet met je vingers aan je matglas komt ! Dat bevindt zich net boven je spiegel en is erg gevoelig !

Comment

Heb je er in de zoeker last van? Zo niet, gewoon niet druk om maken lijkt me.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
          X