Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk Toestel

hallo iedereen
    ik ben nieuw hier op het forum en ik bezit een nikond50
    ik trek graag honden in aktie maar dit lukt niet altijd ik zal zeker niet zeggen dat dit aan het toestel ligt want ik probeer maar wat en soms heb ik mooie foto's maar meestal zijn ze wazig aan wat zou dit kunnen liggen
    Ik heb me laten wijzmaken dat Casio EX-F1 een goed toestel is om te doen wat ik wil is dit toestel beter dan mijn Nikon d50 ? om te trekken wat ik wil honden in aktie

vriendelijk groeten Eddy

Re: Welk Toestel

Dat hangt van verschillende factoren af. Een snelle lens (usm bij canon, af-s bij nikon?) en een snelle body natuurlijk (D300). De Casio kan gewoon héél veel foto's per seconde maken. Maar als er slecht gefocust is, zijn die héél veel foto's allemaal onscherp

Comment

dat degene die jouw dat heeft wijsgemaakt waarschijnlijk die casio zelf heeft en daar tevreden over is, ofwel iemand die er belang bij heeft dat jij een nieuwe camera koopt.
      Ik weet niet of het mogelijk is met een d50, maar ik veronderstel van wel: zet je camera op de C voor scherpstellen. Dan blijft het toestel constant scherpstellen als je je afdrukknop half indrukt. Op die manier stel je scherp, je volgt je onderwerp en als je wilt neem je een foto. De meerderheid zal dan scherp zijn.

En natuurlijk. Een D3 of D700 is beter, maar of dat het geld waard is voor wat hobbyfotografie van de hond?

Nog iets om die casio niet te kopen: hij staat niet op dpreview, maar de casio's die er wel opstaan zijn allemaal compact en 1 bridge terwijl een nikon D50 reflex is.
      En reken maar van yes dat elke afdrukvertraging bij bewegende beelden hinderlijk, irritant,... is!!
      Dus als dat AF-C zetten niet werkt, zal een betere lens een betere optie zijn denk ik zo
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        dat degene die jouw dat heeft wijsgemaakt waarschijnlijk die casio zelf heeft en daar tevreden over is, ofwel iemand die er belang bij heeft dat jij een nieuwe camera koopt.
        Ik weet niet of het mogelijk is met een d50, maar ik veronderstel van wel: zet je camera op de C voor scherpstellen. Dan blijft het toestel constant scherpstellen als je je afdrukknop half indrukt. Op die manier stel je scherp, je volgt je onderwerp en als je wilt neem je een foto. De meerderheid zal dan scherp zijn.

En natuurlijk. Een D3 of D700 is beter, maar of dat het geld waard is voor wat hobbyfotografie van de hond?

Nog iets om die casio niet te kopen: hij staat niet op dpreview, maar de casio's die er wel opstaan zijn allemaal compact en 1 bridge terwijl een nikon D50 reflex is.
        En reken maar van yes dat elke afdrukvertraging bij bewegende beelden hinderlijk, irritant,... is!!
        Dus als dat AF-C zetten niet werkt, zal een betere lens een betere optie zijn denk ik zo
        Hallo alvast bedankt voor de info dus ik blijf maar bij mijn nikon
        TYRR nog een vraagje je spreekt hier over op C zetten waar kan ik dat doen
        en de lens die ik gebruik is AF 55-200mm welke lens zou dan beter zijn dan kan ik beter een nieuwe lens kopen dan een ander toestel veronderstel ik
        alvast bedankt voor de info, nu ik weet niet of het mag maar op mijn site kun je de foto's zien die ik trek en geloof het of niet ik moet er zeer veel trekken om er de mooiste uit te halen maar ik blijf het leuk vinden
        Eddy

Comment

Eddy, je toestel in continue autofocus zetten (AF-C dus) gebeurt in het menu. Zie je manual pagina 88.
          De lens die je hebt is ook niet echt van de snelste maar een snelle 70-200 kost veel geld...

Comment

Op C zetten: AF-C continue auto focus->moet ergens in het menu.

Ook je eerst verdiepen in de bewegingen van de hond kan helpen met het maken van de foto's. Als je weet waar hij bv gaat omdraaien, weet je dus ook waar hij langzaams zal bewegen, recht op je af is het moeilijkst.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is in het menu "Persoonlijke instellingen" (dat met "het potlood"), en daar het tweede item.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht

Sorry dat ik het zeg...maar dit is een van de zwakste redenen die ik recent al gehoord heb...De camera staat niet op dpreview, dus niet kopen? Staat trouwens wel op dpreview, evenals zijn jongere broertje...

Die casio heeft juist wel interessante zaken op actie te fotograferen, veeeeeeeeeel beelden per seconde (tot 60beelden per seconde)(principe van: "heel veel trekken en enkele zullen toch wel goed zijn?" daarentegen gaat de D50 van nikon met zijn 2.5 beelden per seconde wel heel precies moeten zijn...), als ik mij niet vergis zit er ook een functie op die 1 seconde voor het afdrukken al foto's zit te nemen, dus als je zelfs te laat bent met afdrukken, kan je de foto nog hebben.
                Verder nog een stevige zoomlens, niet teveel megapixels en allehande functies gericht op het schieten van actie...

Ik heb geen ervaring met dit toestel dus veel meer wil ik hierover niet kwijt, maar een camera niet kopen omdat die niet op dpreview staat zogezegd...jonges toch

Naar mijn mening ben je dus WEL beter af met de casio-F1 dan je nikon...voor hetgeen je er mee wilt doen.

Comment

Hallo Eddy,

Van die Casio weet ik niks maar ik heb vanmiddag foto's gemaakt van politie honden in aktie met mijn Fuji S100fs en ik stond versteld van de mooie foto's.
                  Heb hem zelf ook pas twee weken en was nog niet eerder aan actie foto's toegekomen.
                  Zelfs met zoom op 400 waren ze nog scherp, misschien het overwegen waard?

groetjes,
                  Annie

Comment

Working...
                  X