Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d90 of canon 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon d90 of canon 50d

Ik heb nu een nikon d70 maar ik overweeg een nikon d90 of een canon d50.
    Iemand ervaring om me bij deze keuze te helpen.

frodo

Re: Nikon d90 of canon 50d

Als je een D90 neemt, hoef je geen nieuwe lens te kopen en je hoeft de handleding ook niet uitgebreid te bestuderen en je hoeft ook je denkwijze niet aan te passen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mag ik de eerste zijn die de vraag stelt?

Waarvoor ga je hem juist gebruiken?
      Er bestaat niet zoiets als "de beste" camera. Wel bestaat er zoiets als de beste camera voor een bepaalde toepassing.

Daarnaast is het misschien ook handig om te kijken welke lens/lenzen je momenteel bij je D70 al hebt. Zijn het goede lenzen, dan zou ik ook eerder bij Nikon blijven, dat bespaart je nadien de kosten aan glaswerk. Heb je echter bijvoorbeeld enkel een 18-55 kitlens die je waarschijnlijk toch gaat vervangen als je een betere body gaat kopen, dan kan je eens kijken of de Canon beter geschikt is voor de fotografie waar jij momenteel mee bezig bent.

En ook niet onbelangrijk: ben je tevreden van je D70? Of heb je een reden om over te stappen naar Canon? Of overweeg je ze gewoon beide om zeker te zijn van de beste aankoop?
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Toch denk ik dat de 50D beter is dan de D90.. De D300 is meer gelijkwaardig aan de 50D.
        Denkwijze aanpassen? Manual lezen? Tzou erg zijn moest ik elke keer TFM te moeten R-ren, als ik iemand uit de knoop moet helpen met zijn/haar toestel
        Begrijp me niet verkeerd, de D90 is een goed toestel hoor

Comment

Toch denk ik dat de 50D beter is dan de D90
          Vandaag de 01/09 editie van Zoom even bekeken. De D50 krijgt een 8,9 score met als 1 van de nadelen ruis op hogere iso's... Laat daar de D90 nu net iets beter presteren als de D300 volgens oa Ken Rockwell (jaja haat/liefde verhouding voor velen) of hier

De D300 is oa wel sneller, meer AF-punten en robuuster.

Comment

50d zou de tegenhanger van de 300d moeten zijn, maar 15mp is teveel voor de meeste gangbare lenzen, moet heel selectief zijn in je lenzen keuze (€€€€) wil je dit toestel optimaal benutten. Is zekers geen slecht toestel.

de d300 is meer pro gericht, is de top van het middensegment en de d90 de top van het instapsegment. Als je een middclass toestel wilt dat dicht tegen de d300 aanleunt tegen een aantrekkelijke prijs zou ik voor de sony a700 gaan. Is op een aantal punten beter dan de d300.

de beeldkwaliteit van de d90 ligt dicht tegen deze van de d300, maar toestel mist een aantal functies die al dan niet belangrijk voor je kunnen zijn afhankelijk van het uiteindelijk gebruik.
            d300/d90/a700 gebruiken waarschijnlijk allemaal quasi zelfde sony sensor.

Comment

Als je nu al een Nikon hebt zou ik daar bij blijven een een D90 kopen. Lenzen, flitser, etc kun je gewoon meenemen naar de nieuwe. Als je overstapt op Canon moet je alles nieuwe kopen.

Veel verschil is er niet tussen Canon en NIkon. (oeh... Ik vermoed dat er veel mensen zijn die het niet met mee eens zijn)
              Fotoapparatuur
              Portfolio

Comment

De spiegelreflexen van Canon voelen wel wat licht en plastiekerig aan. Nikon is wat solider. Maar tupperware is ook niet slecht hé.

D
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  De spiegelreflexen van Canon voelen wel wat licht en plastiekerig aan. Nikon is wat solider. Maar tupperware is ook niet slecht hé.

D
                  50D is kwa gevoel van bouwkwaliteit anders identiek aan de D300, beide zijn op en top afgewerkt met een rubberen grip en dichtingen.

D90 is niet van dezelfde aard.

Op gebied van beeldkwaliteit zijn ze alledrie van een gelijkaardig niveau. Tot 1600 ISO zijn ze allemaal perfect bruikbaar. Ik weet niet waarom puerte de A700 vernoemt, de TS had die niet vermeld. A700 is een goede kamera trouwens, maar zonder CZ en KM lenzen toch een minder aangewezen keuze.

Belangrijkste is wat jij voelt als je de kamera test, en eveneens welke lenzen je al bezit en welke je zou willen kopen. Stel daar eerst eens een lijst van op, kijk naar prijzen en beschikbaarheid. Beslis dan. D90 is wat kleiner, wat goedkoper gebouwd :

mist de afdichtingen, rubberen grip op de body, de 51 AF-points die jij misschien kan missen.
                  MAAR heeft wel filmfunctie, iets betere DR en JPG dan de D300. En is consumentgerichter dus ook de prijs.
                  Last edited by VoN_DamN; 28 december 2008, 09:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                    50D is kwa gevoel van bouwkwaliteit anders identiek aan de D300, beide zijn op en top afgewerkt met een rubberen grip en dichtingen.

D90 is niet van dezelfde aard.

Op gebied van beeldkwaliteit zijn ze alledrie van een gelijkaardig niveau. Tot 1600 ISO zijn ze allemaal perfect bruikbaar. Ik weet niet waarom puerte de A700 vernoemt, de TS had die niet vermeld. A700 is een goede kamera trouwens, maar zonder CZ en KM lenzen toch een minder aangewezen keuze.

Belangrijkste is wat jij voelt als je de kamera test, en eveneens welke lenzen je al bezit en welke je zou willen kopen. Stel daar eerst eens een lijst van op, kijk naar prijzen en beschikbaarheid. Beslis dan. D90 is wat kleiner, wat goedkoper gebouwd :

mist de afdichtingen, rubberen grip op de body, de 51 AF-points die jij misschien kan missen.
                    MAAR heeft wel filmfunctie, iets betere DR en JPG dan de D300. En is consumentgerichter dus ook de prijs.
                    wel ik vermeld de a700 omdat die kwalitatief zo goed is als de d300, de d300 heeft wel een aantal extra features die waarschijnlijk weinig of niet gebruikt worden, maar qua gebruiksgemak is de a700 toch heel wat handiger.
                    De lenzen zowel van KM als Sony (sony lenzen zijn in feite KM lenzen) en de CZ lenzen zijn doorgaans van zeer goede kwaliteit en alle lenzen zijn daarbij gestabiliseerd.
                    De A700 is momenteel goedkoper dan de d90, daarbij is de a700 toch wel een toestel van een andere class. Dus als je een toestel wenst te kopen niet omwille van zijn naam maar omwille van zijn capaciteiten is volgens mij de keuze vlug gemaakt, of het moet zijn dat je de film functie echt nodig hebt.

Comment

Working...
                    X