Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw compact toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw compact toestel

Hallo iedereen,
    Nieuw en zeer onervaren dus graag advies van "echte experts".
    Voor mijn beroep (interieur) ben ik opzoek naar een compact toestel (gemakkelijk meeneembaar bovenop al mijn collecties) om vooral interieurs te fotograferen.
    Problemen wat ik met men huidig toestel ondervind ( Olympus FE5500):
    1. als ik een raam fotografeer van binnen naar buiten is dit ZEER moeilijk om deftig belicht te krijgen (zelfs met flash)
    2. bestaat er een toestel dat de foto's samenvoegt tot gewoon menselijk ooghoek? mijn Gsm HTC doet dit. Ik trek 3 foto's van een kamer en hij voegt die zeer simple samen tot 1 foto zoals het menselijk oog dit zou zien. Ik denk dat ik anders een breedhoek nodig heb en dit maakt men toestel weer groter en onhandiger.
    3 eventueel een toestel met Xd kaart want ik heb verschillende geheugen kaarten ( niet noodzakelijk)
    4. kwaliteit foto's is niet zo goed momenteel met huidig toestel maar ok is ook al een ouder toestel dus ik vermeod dat dit ook weer aanzienlijk geevolueerd is.

Bedankt voor advies !
    En fijn eindejaar !

Re: nieuw compact toestel

Ik denk dat de Panasonic DMC-LX3 http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/ geheel aan uw eisen zal voldoen.
    Geweldig apparaatje!!
    Een externe flitser met een kop die omhoog en opzij kan draaien, dus flitsen via het plafond of een wand, kan goede diensten bewijzen bij het fotograferen van een ruimte waarin zich een helder raam bevind.

Comment

Hier hetzelfde idee. De Panasonic LX3 zou inderdaad een goede keuze kunnen zijn met
      zijn lichtsterke lens (2.0-2.8), zijn mooie groothoekbereik (24 mm) en bovendien is het
      toestel beter dan de meeste compacs op hogere iso's.

Comment

en kan dat toestel ook foto's samenvoegen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvhg Bekijk bericht
          en kan dat toestel ook foto's samenvoegen?
          Dat weet ik niet, maar dat kan je ook makkelijk op de PC doen, bijvoorbeeld met Microsoft's Image Composite Editor (gratis).
          about.me/stijnv

Comment

Een statief is zeker geen overbodige luxe,en een waterpasje,maar dat kan je kwijt in het flashschoentje van de reeds genoemde LX3.
            Mergen of samenvoegen gaat zeer goed met Photo Elements 6 ondertussen is er de 7 versie al.

Comment

Samenvoegen op de manier zoals enkele Fuji en Olympus camera's dit kunnen met behulp van een XD kaartje is niet mogelijk. Softwarematig is dit echter geen probleem.
              Uw huidige camera heeft een lensje van 35 mm en een horizontale beeldhoek van circa 54 graden, bij de LX3 is dat respectievelijk 24 mm en circa 74 graden!!
              Uw behoefte aan het samenstellen van foto's zal vrijwel verdwenen zijn.

Comment

Working...
              X