Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop via Internet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop via Internet ?

Hey beste forumgangers,

Heb op dit forum al kunnen merken dat jong en houd elkaar helpt, deze keer vraag ik jullie hulp in. Ik zit al weken te dromen van de dag dat ik mijn DSLR kan aanschaffen, en heb al veel opgestoken door gewoon de threads hier te lezen. Ik denk dat het de Canon Eos 450D zal worden maar ook de Nikon D60 en eventueel de canon 1000D zijn mogelijkheden.

Nu heb ik al enkele mensen hier gehoord die hun canon Eos 450D hebben aangeschaft via het internet, en dit voornamelijk op Nederlandse site's. De prijzen liggen daar rond de 500 euro en dit schilt toch wel met de prijzen in de Belgische winkels die ik allemaal boven de 600 euro zie liggen.

Ik koop wel eens iets via het internet maar vraag me af of dit wel aan te raden is voor een toestel van zo veel geld.
    -Hoe zit het met de dienst na verkoop?
    - Zijn de prijzen enkel zo op het internet of zijn de prijzen in Nederland gewoon een heel stuk lager, Breda is 45 minuten rijden van mij thuis, dan maak ik er wel eens een tripje van en kan ik zo toch in een winkel terecht als er iets met mankeert.
    - Of weet er iemand in Belgie winkels die ook aan deze of vergelijkbare prijzen werken?

Dan nog eventjes een vraagje over mijn keuze. De canon Eos 450D draagt men voorkeur. Ik begin vanaf 0 maar ben wel van plan om er echt men tijd in te steken, daarom lijkt me dit een goede keuze, die toch even mee gaat. De Eos 1000D zal ik misschien sneller willen vervangen vanaf ik goed vertrokken ben.Toch kreeg deze ook goede beoordelingen blijkbaar. Wat is het grote verschil?

Nikon D60 is dan weer iets goedkoper dan de Canon maar merk je dit ook in kwaliteit? Heb op het forum gezien dat als je kiest tussen D60 en 450D gewoon moet afgaan op wat het beste in je hand ligt omdat de toestellen vrij vergelijkbaar zijn. Of zijn er toch mensen die de ene hoger aanprijzen dan de andere ?

Ik weet dat jullie zo'n vragen waarschijnlijk al beu zijn maar het zou mij een hele stap vooruitzetten en hoop dat ik jullie binnenkort als dank hele mooie foto's kan afleveren

MVG
    Noeninckx

Re: Aankoop via Internet ?

In Breda zitten 2 vestigingen van Foto Verschuren. Goede service, maar niet de beste prijzen van Nederland. Daarvoor zul je een half uurtje door moeten rijden richting Rotterdam. Bijvoorbeeld een Foka.nl of kamera-express.nl

Wat de keuze voor een camera betreft: vertel eens wat voor foto's je nu maakt met wat voor toestel, en wat je doel is. Wellicht is het dan makkelijker om je vraag te beantwoorden.

Comment

Heb een tijdje terug een lens gekocht bij www.cameraNU.nl.
      Was daar zeer tevreden over. Alles via internet geregeld en keurig door TNT thuis bezorgd.

Hier in België heb je Grobet in Antwerpen en Rubens in Wilrijk die vrij scherpe prijzen hebben.
      Ergens in Turnhout heb je nog Konijnenberg.
      Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Als je in Nederland koopt krijg je wel maar 1 jaar garantie, voor aankopen in België is dit 2 jaar.
        about.me/stijnv

Comment

Ik heb me een canon eos 450D gekocht bij kamera express en op site staat 2 jaar Nederlandse servicegarantie

Comment

Ok, zal iets duidelijker zijn: in België moet men verplicht 2 jaar garantie geven, in Nederland is maar 1 jaar verplicht. Op foka.nl krijg je bv. maar 1 jaar garantie.
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Als je in Nederland koopt krijg je wel maar 1 jaar garantie, voor aankopen in België is dit 2 jaar.
              Wat waarschijnlijk ook de meerprijs in Belgie verklaart.
              Dat extra jaartje garantie krijg je niet zomaar. Meestal is dat in de verkoopprijs inbegrepen.
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Hier in België heb je Grobet in Antwerpen en Rubens in Wilrijk die vrij scherpe prijzen hebben.
                Ergens in Turnhout heb je nog Konijnenberg.[/QUOTE]

Ja heb ook al gehoord dat Grobet een heel goede service verzorgt maar de prijzen liggen toch gemiddeld 100 euro hoger wat toch al een groot verschil is. Natuurlijk zal eventueel dat jaartje extra garantie veel doen, maar ik heb voornamelijk schrik dat als je via het internet koopt en er is iets aan de dienst na verkoop veel minder is dan als je even de winkel kan instappen , je probleem kan uitleggen etc. Afwegingen die ik voor mezelf zal moeten maken Denk da ik na mijn examens eens tot in Nederland ga rijden om een kijkje te nemen.

Comment

Wat de keuze voor een camera betreft: vertel eens wat voor foto's je nu maakt met wat voor toestel, en wat je doel is. Wellicht is het dan makkelijker om je vraag te beantwoorden.[/QUOTE]

Ik zou het oorspronkelijk willen gebruiken voor mooie plaatjes van waar ik men gewone camera ook voor gebruikte, uitstapjes, feestjes enzovoort. Maar eens ik de een beetje vertrouwd ben geraakt met de technieken zou ik hem graag gebruiken voor concerten , evenementen, ook voetbalmatchen enzovoort. Daarom twijfel ik ook een beetje omdat ik regelmatig een pakket van NikonD60 tegenkom met al iets betere lenzen die toch nog prijselijk zijn. Dus ben eigenlijk aan het twijfelen Ga ik voor een iets goedkopere body D60 of EOS D1000 of begin ik met de kit van EOS450D en wacht ik rustig af tot ik iets gevorderd ben en koop ik dan een lens die mijn verwachtingen inlost. Ik wil gewoon heel zeker zijn van mijn keuze want ben nog jong en wil hier heel graag maar moet toch beetje rekening houden met de kosten

Iedereen al bedankt voor de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                    Wat waarschijnlijk ook de meerprijs in Belgie verklaart.
                    Dat extra jaartje garantie krijg je niet zomaar. Meestal is dat in de verkoopprijs inbegrepen.
                    Ik geloof dat de BTW in Nederland lager is dan in België, en inderdaad: normaliter slechts één jaar garantie. Vergelijk bv de Nederlandse met de Belgische prijzen op Fotokonijnenberg:
                    http://www.fotokonijnenberg.nl/ (Canon EOS 50D body: €999,- )
                    http://www.fotokonijnenberg.be/ (Canon EOS 50D body: €1117,47)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik geloof dat de BTW in Nederland lager is dan in België, en inderdaad: normaliter slechts één jaar garantie. Vergelijk bv de Nederlandse met de Belgische prijzen op Fotokonijnenberg:
                      http://www.fotokonijnenberg.nl/ (Canon EOS 50D body: €999,- )
                      http://www.fotokonijnenberg.be/ (Canon EOS 50D body: €1117,47)
                      Dat kan geen verschil tussen 19% en 21% zijn.
                      Ik kan nu direct niet zien want ze liggen er blijkbaar uit.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hey Noeninckx,
                        neem eens een kijkje op deze site http://www.geenwebwinkel.nl
                        daar staat de canon 450d in aanbieding voor 499 €
                        Ik heb wel geen achtergrondinformatie over deze winkel.
                        De winkel bevind zich in Weert.
                        Grtz

Comment

Working...
                        X