Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van intern geheugen naar geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van intern geheugen naar geheugenkaart

    Ik heb met mn camera foto's gemaakt, toen zat er nog geen geheugenkaart in.
    Dus hij sloeg ze op in mn interne geheugen.
    Nu wil ik die graag verplaatsen van mn interne geheugen naar de geheugenkaart.
    Hoe kan ik dat doen?
    Mvg stefan
    Mijn portfolio website:

  • #2
    Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

    1) Over welke camera heb je het ?
    2) Beschik je tevens over de handleiding ?
    3) heb je de camera al eens rechtstreeks met een kabel aan je pc aangesloten om ze zo te trachten te downloaden...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

      Bij de meeste camera's wordt het intern geheugen alleen maar als buffer gebruikt tijdens het fotograferen, en kan je de foto's niet recupereren als je achteraf een geheugenkaartje in het toestel steekt.

      Bij Canon-DSLR's is standaard ingesteld dat je foto's kan maken zonder een geheugenkaart, en dat is een functie die ik direkt uitschakel als ik een nieuw toestel koop.
      Als je die functie uitschakelt, dan krijg je tenminste een foutmelding dat er geen geheugenkaartje in het toestel steekt, en daarmee voorkom je dat je begint te fotograferen zonder CF of SD-kaartje (naargelang het toestel).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

        Als ik mij goed herinner staat er in de handleiding een specifieke paragraaf over hoe de info van het intern geheugen wegte schrijven naar een mem kaartje ...
        FWIW

        Comment


        • #5
          Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Als ik mij goed herinner staat er in de handleiding een specifieke paragraaf over hoe de info van het intern geheugen wegte schrijven naar een mem kaartje ...
          FWIW
          In de handleiding van een 20D, 40D en 1D MKIII heb ik dat nog niet gezien, maar het is altijd mogelijk dat er er over heb gekeken.

          Volgens mij ben je die foto's toch gewoon kwijt, zeker bij een Canon-DSLR.

          Er zijn ooit een paar compactjes geweest met een beperkt intern geheugen, en waarbij je de foto's achteraf nog op een geheugenkaartje kon zetten, maar de laatste jaren heb ik dat ook niet meer gezien.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

            Ik heb een pentax e65.
            Ja, ik beschik over een handleiding.
            En ja, ik heb hem aangesloten op de pc. Maar dan geeft ie alleen de foto's weer die op de kaart staan
            Mijn portfolio website:

            Comment


            • #7
              Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              In de handleiding van een 20D, 40D en 1D MKIII heb ik dat nog niet gezien, maar het is altijd mogelijk dat er er over heb gekeken.

              Volgens mij ben je die foto's toch gewoon kwijt, zeker bij een Canon-DSLR.

              Er zijn ooit een paar compactjes geweest met een beperkt intern geheugen, en waarbij je de foto's achteraf nog op een geheugenkaartje kon zetten, maar de laatste jaren heb ik dat ook niet meer gezien.
              Idd mentale kortsluiting hier .. te veel X-mas pudding ? Het was in de handleiding van m'n Sony H5 ...

              Comment


              • #8
                Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

                Oorspronkelijk geplaatst door stefanaudi Bekijk bericht
                Ik heb een pentax e65.
                Ja, ik beschik over een handleiding.
                En ja, ik heb hem aangesloten op de pc. Maar dan geeft ie alleen de foto's weer die op de kaart staan
                Stefan, verwijder de kaart eens uit je toestel en verbind dan met de pc, waarschijnlijk wordt de camera dan als externe HD herkend en heb je misschien de mogelijkheid om de foto's in het interne geheugen te recupereren.

                @Bart : ik dacht eerder dat bijna alle compact camera's zo'n intern geheugen hebben, mijn Fuji F30 had dat, mijn Panasonic TZ5 heeft dat ook, dus ik vermoed dat er nog wel zullen zijn . . .
                Last edited by Franciskine; 26 december 2008, 19:07.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Van intern geheugen naar geheugenkaart

                  Mag ik deze discussie nog even omhoog brengen...?
                  Misschien is er ondertussen al een oplossing voor gevonden, want inderdaad het hierboven opgenoemde werkt niet
                  Foto's op het intern geheugen dus echt niet te recupereren op geen enkele manier?
                  Dank je
                  Stefan (een andere Stefan dan de originele vragensteller)

                  Comment

                  Working...
                  X