Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 135-400 mm APO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 135-400 mm APO

Heeft iemand ervaring met de sigma 135-400 mm f4,5-5,6 APO lens? Uit reviews (Amerikaans)
    zou blijken dat dit een goede keus zoe zijn.
    Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

indien je en dergelijk objectief overweegt (weet niet of je canon of nikkor vatting moet) zijn volgende lenzen ook te overwegen

Canon 100-400 (tommie liet zeer mooie dingen zien)
    Nikkor 80-400 met VR motor
    Sigma 100-300 (zeer scherpe lens met een f/4 over heel bereik)

mvg

Comment

zoals phille al aangeeft, ik weet ook niet voor welke vatting het is maarindien het een canon vatting is, wel dan is de canon 100-400 een ecgte aanrader, niet alleen liet tommie hier al heel aardige dingen zien maar ook op endere sites en forums word die lens heel hoof aangeschreven, en het feit dat ze IS heeft.
      zoals phille ook al aangaf, die sigma 100-300 is een superlens, word op sommige sites aangeschreven als beter glas dan canon glas maar schijnt moeilijk leverbaar te zijn.
      De lens die jij hier echter aanhaalt heb ik nog nergens resultaten van gezien en hier op het forum (als ik me niet vergis) is er niemand die deze lens heeft.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

De keuze voor de lenzen die door Phille en Fredericrom als "alternatief" voorgesteld worden, zijn twee tot vier keer zo duur als de 135-400. Het zal dus van het budget afhangen of deze zelfs in aanmerking komen. Misschien moeten we ook de Sigma 50-500 aan het lijstje toevoegen, alhoewel ze ook 1000 euro kost.

Volgens wat ik al gelezen heb, zou de 135-400 vrij goed zijn tot ongeveer 300mm om vervolgens behoorlijk aan scherpte te verliezen naar 400mm. Samples van dichtij genomen zagen er nog vrij goed uit op 400mm, maar bij grote afstand tot je onderwerp is de prestatie helaas niet super. Al bij al denk ik dat je voor de prijs van een goeie 450 euro toch meer dan waar voor je geld krijgt. Mocht je deze lens kopen voor een Canon 10D of een EOS 30, weet dan dat ze moet herchipt worden bij Sigma. Als je bij de bestelling al aangeeft dat de chip vervangen moet worden voor je toestel, kan de winkel dat misschien al voor jou regelen.

Hier heb je de rating op photography review, voor wat het waard is.
        Hier vind je enkele samples van een gebruiker.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

In het Oktober 2000 nummer van NATURFOTO staat er voor "Optische Leistung" 4 (op 8),terwijl de Canon 100-400mm eveneens (slechts) 4 (op 8)krijgt.De Sigma 50-500mm krijgt echter een 5,alsook de Tokina 80-400mm.

Comment

Ik heb deze 135-400 en het is een lichte en aardig snelle lens. Alleen zijn ze er stopper op vergeten te maken zodat telkens de tele naar beneden schuift als je de lens om de schouders doet. en dat is zeer lastig lopen.
            A9 II + 200-600

Comment

Mocht je deze lens kopen voor een Canon 10D of een EOS 30, weet dan dat ze moet herchipt worden bij Sigma. Als je bij de bestelling al aangeeft dat de chip vervangen moet worden voor je toestel, kan de winkel dat misschien al voor jou regelen.
              alle sigma lenzen gebouwd na het jaar 2001 hoeven niet meer herchipt te worden, lenzen van voor die datum wel uitgenomen die met HSM motor die moeten ook nit herchipt worden
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Working...
              X