Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helemaal NIET tevreden CANON 450D kijk maar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: helemaal NIET tevreden CANON 450D kijk maar

---zelfcensuur---
    Last edited by mm; 26 december 2008, 14:09. Reden: ach, wat zou het ...
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      De reactie zal wel deels te wijten zijn aan de jeugdige leeftijd van de topicstarter. Hoe waren we zelf toen, alles moest onmiddellijk, direct, nu...

Enfin, Cederic, je vertelt zelf dat jouw tante betere foto's maakte dan jij. Misschien moet je met haar even overlopen wat de basistechnieken zijn. Soms zijn de dingen zoveel beter te begrijpen als je ze eens in het echt ziet. Tenzij jouw tante op dezelfde manier werkt als jij ( automatisch), maar met zo'n mooie camera hoop ik echt van niet.

Indien zij jou niet wat verder kan helpen wordt het lezen, lezen, lezen. Volg de tips van de bovenstaande posters. Ik kan je het boek Canon 450D van Christaan Haasz aanbevelen. Daarin staan de basistechnieken van de fotografie + tips voor het gebruik van jouw specifiek toestel. Kost niet veel en is te vinden in de Makro, Standaard Boekhandel,...

En veel oefenen, fotos hier in fotobeoordeling plaatsen en als je iets niet snaps RUSTIG een vraag stellen. De andere leden zullen je dan veel sneller een behulpzaam antwoord geven. Veel succes ermee!

Oh, en vergeet niet een beetje respect te tonen voor de andere leden hier. Als je mij ooit met "gast" aanspreekt zal je geen antwoord meer moeten verwachten. 't Is misschien normaal onder jongeren om zo te spreken, maar hier brengt vooral vriendelijkheid en respect voor andermans mening goede resultaten en respect van andere leden naar jou toe.
      'k weet het, sorry. maar als je't elke dag en typt (op msn) is het soms een reflex
      sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Gezien je huidige geschiedenis die ik hier snel even heb overlopen zal ik het maar houden bij jeugdig overdadig ethousiasme zeker , ik vraag me af of wij in onze jeugd ook zo waren
        Gewoon straal negeren die "gastjes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Respect dient wel van twee kanten te komen ...
          De eerste reactie van mm is ook niet echt vriendelijk te noemen. Velen vergeten wel eens hoe het was als ze zelf begonnen met fotograferen ... Wil je geen raad geven, zwijg dan gewoon.
          ok, dit vind ik ook wel leuk om eens te horen, ik vind ook dat dit van twee kanten moet komen, en zoals hij zegt, wil je me niet helpen? dan heb ik ook liever dat ik niets te horen moet krijgen van : keb geen goesting en leer dit en dat... 't Is wel waar hé, maar daar ben ik niet echt veel mee he? dat weet ik ondertussen al. Goed, bedankt allemaal , voor die die me wel helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
            oh, maar meneer toch, de bedoeling van een forum is onder andere voor ook MENSEN TE HELPEN, dus als er mensen zijn die me NIET willen helpen en alleen maar herhalen wat men in e vorige opmerkingen schreef: ''leer wat basisfotografie: diafragma, ...'' = triestig hoor, 1x zo iets horen is al voldoende hoor. Mensen die me wel willen helpen ipv te zeggen leer dit leer dat en die goed uitleggen waar de BEGINNERS fout zit, bedankt!
            Die mensen wijzen je op de grote beginnersfout, mijn beste... lees de meeste replies er maar eens op na. Ze vertellen je bijna allemaal om de basisbeginselen van de fotografie te leren, tenminste, als je beter wilt worden in deze hobby en je je niet meet hoeft te verwonderen over wat er misloopt. Ik maak ook nog heel wat fouten, maar uit het resultaat kan ik afleiden wat er misliep en mijn instellingen aanpassen volgens de omstandigheden, wat je niet kan als je op automatische stand werkt. Dan sta je voor voldongen feiten en zal je nooit het resultaat bekomen dat je voor ogen had.

Neem het nu maar van ons aan, je zal moeten lezen en experimenteren.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Heb hier maar een van je vorige starttopics neergeplant...
              Beginnen met de M stand, en nu plots vol auto...
              Jij weet ook niet echt wat je wil hé ???
              Aan je toestel is echt niets verkeerd... Wat zou er dan wel nog kunnen verkeerd zijn ???
              Hmmm...
              haha, jullie begonnen allemaal te zeggen dat een beginner van de eerste dag niet in M stand mocht zetten, zeg dan welke stand wel? als je niet zegt welke stand, dan zet ik hem maar op groen hé, en lees ook eens de andere dingen die ik HIER geschreven heb, dan weet je misschien waarom ik hem in automatisch heb gezet hé

bye & gegroet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Van mij krijgt iedereen de "benefit of the doubt". We hebben duidelijk gezegd wat cederic te doen staat, nu zullen we zien of hij ook luistert en indien niet volg ik jouw idee...

Gebrek aan respect is schering en inslag heden ten dage, ik ben bereid een enkele poging te doen om de te enthousiaste nieuwe leden even op een aantal zaken te duiden in de hoop dat er misschien toch enkele zijn die het snappen... We'll see...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  eum pardon????
                  kinderen mogen dus niet geholpen worden in zo'n dingen of wat? U zou er ook NOOIT geraakt zijn in fotografie zonder DOOR IETS OF IEMAND GEHOLPEN GEWEEST TE ZIJN! Dus ik zie helemaal niet in waarom die zeeeeeeeeeer ongepast opmerking te maken ' negeren die gastjes ' als je niet wil helpen --> geen problemen mee, maar blijf dan gewoon WEG

Comment

Hmmm.... mijn doubt is snel aan het wegsmelten...

Comment

haha, jullie begonnen allemaal te zeggen dat een beginner van de eerste dag niet in M stand mocht zetten, zeg dan welke stand wel? als je niet zegt welke stand, dan zet ik hem maar op groen hé
                      Kijk, met die attitude ga je dus nergens komen...

Iedere situatie is anders, dus wij kunnen niet zeggen in welke stand je camera het beste gaat presteren, omdat we ook niet weten welke situaties zich voordoen...

Het is gemakkelijk om hier even te vragen hoe je je camera moet het best kan instellen, maar daar wordt je niets wijzer van.

Om het nog maar eens te herhalen, doe wat opzoekwerk: lees de handleiding, zoek hier op het forum (er zijn al hopen topics waar uitvoerig de verschillende standen uitgelegd worden), lees enkele cursussen (er staan er zelfs in PDF op internet, die je gratis kan afhalen (links kan je hier ook op het forum terugvinden)) en volg eventueel een cursus, ...

Je zou minstens al met de P-stand kunnen beginnen, hier moet je dan zelf al kiezen voor de juiste ISO-waarde en al-of-niet flitsen. En bekijk dan je foto's ook op het kleine schermpje van je camera! Indien niet goed, dan moet je andere instellingen beginnen aanpassen...
                      Best schakel je dan over naar de Av-stand, maar daar moet je zelf wat met experimenteren en door veel te lezen weten hoe je die best aanpast naargelang de situatie.

Als je trouwens meer dan 300 foto's genomen hebt, dan had je tussendoor best ook eens de tijd genomen om de foto's op je schermpje te bekijken en in te zoomen op bepaalde onderdelen.
                      Hier kun je vaak al heel veel op zien van onscherpte of overbelichting, waardoor dus al een belletje zou moeten gaan rinkelen om je instellingen aan te passen!

EDIT: in het topic waar je de vraag stelt over "achtergrondwazigheid op stand M", zijn er trouwens voldoende reacties gekomen met uitleg! Hierin staat onder andere dat je eerst je toestel moet leren kennen en kijken hoe het reageert op de standen P, Av en Tv.
                      Je reactie van: "Als je niet zegt welke stand" is dus uiterst ongepast hier en dan kan ik de reacties van vele leden hier wel begrijpen!

Als je tips krijgt, dan moet je er ook iets mee doen!
                      Last edited by Thomasho; 26 december 2008, 14:39. Reden: Aanvulling
                      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Gewoon de 1D mark III kopen en je probleem is opgelost

(want heeft heeft geen "automatic")
                        BD0910BE

Comment

eum pardon????
                          kinderen mogen dus niet geholpen worden in zo'n dingen of wat? U zou er ook NOOIT geraakt zijn in fotografie zonder DOOR IETS OF IEMAND GEHOLPEN GEWEEST TE ZIJN! Dus ik zie helemaal niet in waarom die zeeeeeeeeeer ongepast opmerking te maken ' negeren die gastjes ' als je niet wil helpen --> geen problemen mee, maar blijf dan gewoon WEG
                          Kinderen mogen voor mij geholpen worden, geen probleem. Alleen jou manier van schrijven zet mij er toe aan op mijn manier te reageren.
                          Nog 'n snottebel die denkt te kunnen beslissen waar anderen weg moeten blijven of naar toe mogen. Troost je "gastje", je bent niet de enige van dit soort. En laat vooral lang genoeg die "je" in je nickname aub.

Comment

Nog eentje die ervoor aan 't zorgen is dat 2009 zonder groene bol zal zijn . Dat ik daar nog voor zal betalen???? Betaald worden, ja.

Comment

cedric,

Ik heb mijn reflex nu 2.5jaar en de 1ste MAANDEN dacht ik ook van , merde ik had bij mijn oude compact moeten blijven daar kreeg ik tenminste iets deftig uit. Nu veel gelezen en blijven doorbijten en gaandeweg gaat dit beter.

Na 1.5jaar had ik het redelijk onder de knie en kocht ik een macro lens, opnieuw hetzelfde liedje de 1ste 2 maand geen deftige foto uit gekregen. Het is allemaal een kwestie van leren en lezen. Veel lezen!
                              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Nog eentje die ervoor aan 't zorgen is dat 2009 zonder groene bol zal zijn . Dat ik daar nog voor zal betalen???? Betaald worden, ja.
                                als't een troost mag zijn, hans, 't is niet de vzw
                                die verantwoordelijk is voor deze attitude hé.
                                maar ergens begrijp ik je wel ...

mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                                X