Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helemaal NIET tevreden CANON 450D kijk maar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: helemaal NIET tevreden CANON 450D kijk maar

Maak je niet ongerust, ik heb identiek hetzelfde meegemaakt.

Ik had altijd met compacts gewerkt, Canon S20, Canon S45 en daarna enkele modellen van de G reeks. Maar ik wou beter, en kocht voor bijna 1000 Euro een 350D met 18-55 lensje (nog geen IS toen ) en een grip ... een week later ikke naar het autosalon en foto's maken, had zelfs een 380EX geleend.

Maar zwaar teleurgesteld in de resultaten, mijn oude PowerShot S45 gaf betere resultaten ... maar in plaats van de moed op te geven heb ik enkele boeken gekocht (in de Slegte, dan zijn ze niet zo duur) en op internet beginnen zoeken, na maanden werden de foto's alsmaar beter, en maakte ik ook foto's die mijn S45 of zelfs de G reeks niet konden maken.

Ondertussen heb ik twee 40D's en enkele veel te dure lenzen, maar ik kan wel goede foto's maken nu.

Niet wanhopen, beetje studeren en véél oefenen. Het is digitaal, dus het kost niets, foto mislukt, delete, maar ondertussen heb je wel geleerd hoe het niet moet.

Natuurlijk is het jammer voor de foto's die je nu gemaakt hebt, die zijn waarschijnlijk een beetje verloren, maar zoals al aangehaald, die eerste foto is helemaal niet slecht hoor.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik zie feitelijk weinig mis hoor buiten idd de instellingen .
      Wel moet je ook geen super-kwaliteit ve fullbody met goede lenzen verwachten, maar alleszins een zeer goed toestel voor de prijs en zeker al voor beginners...
      Kijk maar eens in het beginnershoekje rond, veel 450D gebruikers met mooie resultaten hoor!
      Niet opgeven , veel opzoeken etc , idd die andere topic eens lezen ..en voor de rest :
      Veel geduld en oefenen!

Veel plezier met je aankoop en welkom op het forum!

ps: veel klikken , oefenen en deins niet terug om ook eens wat anders te proberen.
      Ohja nog iets, en ik heb het nog al gemerkt..portretfoto's zijn niet zo simpel als je zou denken , zeker niet qua belichting , scherpstelling etcetc

Mvg
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

Comment

Je ziet in ieder geval zelf al dat er wat aan scheelt. Dan heb je de helft al gewonnen. Gewoon blijven oefenen en erop vertrouwen dat je materiaal goed is.
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Nog eentje die met veel poeha en grote in hoofdletterslogans z'n ongenoegen over z'n dure camera komt uiten... In andere topic's is al verteld geweest dat je best eens naar de bib gaat en je een boek leest waar je zul leren wat sluitertijd en diafragma is , je mag van geluk spreken dat er nog enkele geduldige BD'ers zijn die je willen helpen
          Dus, leen je dat boekje eens in de bib en kom dan binnen een aantal weekjes eens terug
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

De reactie zal wel deels te wijten zijn aan de jeugdige leeftijd van de topicstarter. Hoe waren we zelf toen, alles moest onmiddellijk, direct, nu...

Enfin, Cederic, je vertelt zelf dat jouw tante betere foto's maakte dan jij. Misschien moet je met haar even overlopen wat de basistechnieken zijn. Soms zijn de dingen zoveel beter te begrijpen als je ze eens in het echt ziet. Tenzij jouw tante op dezelfde manier werkt als jij ( automatisch), maar met zo'n mooie camera hoop ik echt van niet.

Indien zij jou niet wat verder kan helpen wordt het lezen, lezen, lezen. Volg de tips van de bovenstaande posters. Ik kan je het boek Canon 450D van Christaan Haasz aanbevelen. Daarin staan de basistechnieken van de fotografie + tips voor het gebruik van jouw specifiek toestel. Kost niet veel en is te vinden in de Makro, Standaard Boekhandel,...

En veel oefenen, fotos hier in fotobeoordeling plaatsen en als je iets niet snaps RUSTIG een vraag stellen. De andere leden zullen je dan veel sneller een behulpzaam antwoord geven. Veel succes ermee!

Oh, en vergeet niet een beetje respect te tonen voor de andere leden hier. Als je mij ooit met "gast" aanspreekt zal je geen antwoord meer moeten verwachten. 't Is misschien normaal onder jongeren om zo te spreken, maar hier brengt vooral vriendelijkheid en respect voor andermans mening goede resultaten en respect van andere leden naar jou toe.
            Last edited by Omag; 26 december 2008, 12:19.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              leer eerst eens wat basis van fotografie!
              Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              Dat wordt studeren dus!
              kijk, maat, je hebt nu uitleg bij de drie voorbeeldfoto's die je poste.
              maar daarmee is de kous nog laaaaaaaaang niet af.
              zoals ik eerder melde (zie m'n reactie) dien je zélf een beetje basis van
              fotografie te snappen vooraleer deftige foto's te kunnen maken.
              als ik je één tip mag geven: vergeet die groene "automatic' stand en schakel
              over op op z'n minst "P". beslis zélf of je al dan niet flitst en welk iso je wil gebruiken.
              mijn dochtertje (net 8 geworden) weet dat nu al ...

vergeet niet dat je het (meeste) werk zélf moet doen,
              sommige mensen geven je de pap in de mond,
              maar wat bij het volgende familiefeestje?

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                Oh, en vergeet niet een beetje respect te tonen voor de andere leden hier. Als je mij ooit met "gast" aanspreekt zal je geen antwoord meer moeten verwachten. 't Is misschien normaal onder jongeren om zo te spreken, maar hier brengt vooral vriendelijkheid en respect voor andermans mening goede resultaten en respect van andere leden naar jou toe.
                Respect dient wel van twee kanten te komen ...
                De eerste reactie van mm is ook niet echt vriendelijk te noemen. Velen vergeten wel eens hoe het was als ze zelf begonnen met fotograferen ... Wil je geen raad geven, zwijg dan gewoon.

Comment

het is voll. off/topic, maar ik zie geen verschil tussen ´maat´en ´gast´... dus de liefde moet wel ff van 2 kanten komen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    als ik je één tip mag geven: vergeet die groene "automatic' stand en schakel
                    over op op z'n minst "P". beslis zélf of je al dan niet flitst en welk iso je wil gebruiken.
                    mijn dochtertje (net 8 geworden) weet dat nu al ...
                    Ik heb geen groene knop maar ik kan me best voorstellen dat in de handleiding meteen gesproken wordt over werken met de groene-knop-auto-instelling.
                    In feite kan ik Cedric een beetje begrijpen in die zin dat, als de groene knop geen behoorlijke resultaten geeft er eigenlijk geen groene knop hoort op te staan.

PaulM

Comment

De, in schreeuwende (irritante) hoofdletters geschreven, titel is gewoon verkeerd gekozen en het is dat wat wrevel geeft.
                      Het had moeten zijn "450D - Wat doe ik verkeerd?"

Wat mm aanraadt is het juiste. Volg een goede cursus en leer de basis van de fotografie.
                      Mvg Tim

Comment

maat staat synoniem voor "m'n beste" of "vriend", gast staat voor iets anders.
                        oké, een beetje ironie is me niet vreemd,maar zie het toch met een .

hoe dikwijls is een "beginner" al ontgoocheld geweest in een eerste DSLR?
                        je kunt er betere resultaten mee halen dan met een compact of een bridge,
                        maar het vraagt toch eerst wat werk van de "fotograaf".
                        en zomaar automatisch alles op het toestel steken, of zelfs het merk is toch
                        beneden alle peil, me dunkt. vandaar, simpelweg: wil je betere foto's: leren!

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Nog eentje die met veel poeha en grote in hoofdletterslogans z'n ongenoegen over z'n dure camera komt uiten... In andere topic's is al verteld geweest dat je best eens naar de bib gaat en je een boek leest waar je zul leren wat sluitertijd en diafragma is , je mag van geluk spreken dat er nog enkele geduldige BD'ers zijn die je willen helpen
                          Dus, leen je dat boekje eens in de bib en kom dan binnen een aantal weekjes eens terug
                          oh, maar meneer toch, de bedoeling van een forum is onder andere voor ook MENSEN TE HELPEN, dus als er mensen zijn die me NIET willen helpen en alleen maar herhalen wat men in e vorige opmerkingen schreef: ''leer wat basisfotografie: diafragma, ...'' = triestig hoor, 1x zo iets horen is al voldoende hoor. Mensen die me wel willen helpen ipv te zeggen leer dit leer dat en die goed uitleggen waar de BEGINNERS fout zit, bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                            De reactie zal wel deels te wijten zijn aan de jeugdige leeftijd van de topicstarter. Hoe waren we zelf toen, alles moest onmiddellijk, direct, nu...

Enfin, Cederic, je vertelt zelf dat jouw tante betere foto's maakte dan jij. Misschien moet je met haar even overlopen wat de basistechnieken zijn. Soms zijn de dingen zoveel beter te begrijpen als je ze eens in het echt ziet. Tenzij jouw tante op dezelfde manier werkt als jij ( automatisch), maar met zo'n mooie camera hoop ik echt van niet.

Indien zij jou niet wat verder kan helpen wordt het lezen, lezen, lezen. Volg de tips van de bovenstaande posters. Ik kan je het boek Canon 450D van Christaan Haasz aanbevelen. Daarin staan de basistechnieken van de fotografie + tips voor het gebruik van jouw specifiek toestel. Kost niet veel en is te vinden in de Makro, Standaard Boekhandel,...

En veel oefenen, fotos hier in fotobeoordeling plaatsen en als je iets niet snaps RUSTIG een vraag stellen. De andere leden zullen je dan veel sneller een behulpzaam antwoord geven. Veel succes ermee!

staat vollenbak op automatisch, nu en altijd al, en amai? die foto's? niet normaal in vergelijking met die van mij, en 't is op automatisch, waarom zij wel en ik niet hé

Comment

oh, maar meneer toch, de bedoeling van een forum is onder andere voor ook MENSEN TE HELPEN, dus als er mensen zijn die me NIET willen helpen en alleen maar herhalen wat men in e vorige opmerkingen schreef: ''leer wat basisfotografie: diafragma, ...'' = triestig hoor, 1x zo iets horen is al voldoende hoor. Mensen die me wel willen helpen ipv te zeggen leer dit leer dat en die goed uitleggen waar de BEGINNERS fout zit, bedankt!
                              Gezien je huidige geschiedenis die ik hier snel even heb overlopen zal ik het maar houden bij jeugdig overdadig ethousiasme zeker , ik vraag me af of wij in onze jeugd ook zo waren
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hallo,

Ik heb gisteren mijn 450D gekocht met lens 18-200 IS 3.5-5.6.
                                Ik vroeg me af hoe ik de scherptediepte kon instellen, ik zet hem op stand M, en stel dan de sluitertijd en Diafragma in, maar weet iemand hoe je via M stand, of andere het beeld zeer scherp kan maken met wazige achtergrond??

alvast bedankt!!

Daag, groetjes
                                Heb hier maar een van je vorige starttopics neergeplant...
                                Beginnen met de M stand, en nu plots vol auto...
                                Jij weet ook niet echt wat je wil hé ???
                                Aan je toestel is echt niets verkeerd... Wat zou er dan wel nog kunnen verkeerd zijn ???
                                Hmmm...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X