Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

knalprijzen D300 D700 in £

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: knalprijzen D300 D700 in £

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    en? en? iets gekocht dan?
    of gewoon laten liggen, met kwijl erop

mm
    Werd het geen D300, of toch ineens de D700 omwille van de interessante prijs?

Comment

is hier paar dagen geleden ook al tersprake geweest ... voor d60 en d90 zit je bij jessops nog pak goedkoper ...

Comment

Het gaat hier natuurlijk om de TAX FREE shop's van Dixons:
        Zie (hier)
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          en? en? iets gekocht dan?
          of gewoon laten liggen, met kwijl erop

mm
          Wanneer zijn we weg
          Mvg Tim

Comment

Hou er wel rekening mee dat de BTW in Engeland 'maar' 15% is. Als je hier BTW-plichtig bent en je dus een factuur wil, laat je het best leveren vanuit de UK als 'intracommunautaire levering'. Anders is het soms een gedoe om die BTW terug te krijgen.
            Dat wil ook zeggen dat je eigenlijk prijzen exclusief BTW moet vergelijken. Dus de eerste 6% prijsverschil in de geafficheerde prijzen (verschil tussen hun 15 en onze 21) tellen niet mee als je de BTW recupereert.
            Maar zelfs dan zitten er inderdaad nog redelijke verschillen op.
            En als particulier wordt het helemaal leuk :-)
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

BTW is verminderd tot 12.5% in de UK

Comment

Ik vertrek a.s zondag voor 5 dagen Londen
                Groeten,
                Leentje

Comment

Het gaat hier zoals eerder gezegd over een taxfree shop. Ik vermoed dus dat de prijzen reeds aangeduid zijn zonder BTW. Als dat het geval is zijn dat de normale prijzen (of zelfs iets duurder, wat normaal is voor een taxfree shop) die je hier ook vindt.

Comment

Dat ziet er natuurlijk allemaal heel aantrekkelijk uit, maar als je een probleem hebt, dat onder garantie valt, wat dan, denk nu maar niet dat ze hier bij Nikon Belux staan te springen om dat op te lossen, en om in zo een geval nog tweemaal op en neer naar Engeland te trekken zou ik eerlijk gezegd ook niet zien zitten, versturen is dan ook terug een risico, als je het toestel niet legaal hebt ingeklaard, en ga je hier naar Nederland, dan kan je ook heel gemakkelijk de BTW ontduiken, maar dan zit je steeds met een probleem bij een eventuele luchthavencontrole.

Probeer maar eens een UK toestel te registreren op Nikon Belux, ik heb steeds een afdruk bij van mijn registratieformulier, zo had ik drie jaar terug een diepgaande controle van mijn materiaal op de luchthaven van Frankfurt, het tonen van dat registratieformulier lost metteen alles op, en als ze willen kunnen ze het ook op internet gaan controleren, dus makkelijker kan het niet, en je hoeft je geen zorgen te maken.

Persoonlijk ben ik liever op mijn gemak, en koop dan ook steeds, en liefst bij een lokale Belgische handelaar, maar het blijft natuurlijk aantrekkelijk zolang er geen problemen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dat ziet er natuurlijk allemaal heel aantrekkelijk uit, maar als je een probleem hebt, dat onder garantie valt, wat dan, denk nu maar niet dat ze hier bij Nikon Belux staan te springen om dat op te lossen, en om in zo een geval nog tweemaal op en neer naar Engeland te trekken zou ik eerlijk gezegd ook niet zien zitten, versturen is dan ook terug een risico, als je het toestel niet legaal hebt ingeklaard, en ga je hier naar Nederland, dan kan je ook heel gemakkelijk de BTW ontduiken, maar dan zit je steeds met een probleem bij een eventuele luchthavencontrole.

Probeer maar eens een UK toestel te registreren op Nikon Belux, ik heb steeds een afdruk bij van mijn registratieformulier, zo had ik drie jaar terug een diepgaande controle van mijn materiaal op de luchthaven van Frankfurt, het tonen van dat registratieformulier lost metteen alles op, en als ze willen kunnen ze het ook op internet gaan controleren, dus makkelijker kan het niet, en je hoeft je geen zorgen te maken.

Persoonlijk ben ik liever op mijn gemak, en koop dan ook steeds, en liefst bij een lokale Belgische handelaar, maar het blijft natuurlijk aantrekkelijk zolang er geen problemen zijn.

Ik denk dat het je een beetje te zwart inziet.

1. je doet geen btw ontduiking want koopt in de EU (vrij verkeer van goederen)
                      2. het is geen grjize import. (mijn lenzen hebben gewoon garantie formulier van Nikon Europe) dus garantie en registratie zou geen probleem mogen zijn.

Je hebt idd maar 12m garantie ipv 24m. Maar sommige winkels geven daar ook 24m (12m via de invoerder en 12m via de winkel. als de prijs hoog genoeg is kan opsturen dan geen probleem zijn)

Als je de huidige prijzen vergelijkt tss BE/UK en je weet dat dit soort materiaal niet bepaald waardevast is, dan is mijn besluit toch wel snel gemaakt.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Als je de huidige prijzen vergelijkt tss BE/UK en je weet dat dit soort materiaal niet bepaald waardevast is, dan is mijn besluit toch wel snel gemaakt.
                        Lenzen dat gaat nog maar de waardevermindering van camera's vind ik toch wel schrikwekkend vluggaan.De Canon 50D zag ik gisteren al aan zo'n 860 Euro staan (op ebay.UK bij zo'n hongkongfirma die levert vanuit de UK zodat er geen douanekosten bijkomen).De Canon 40D vind je nieuw al onder de 600 Euro.Ongelooflijk!
                        Danny's Photosite

Comment

Deze middag, via men werk, een naar Dixon Tax Free gebeld (heb interesse in D90)

* D700 is voorlopig uit voorraad (was er daar onlangs een BD dag mss?)
                          * D90 kit (18-105VR) => 621,29£ = 698€
                          MAAR momenteel actie, bij aankoop van de kit kun je de Nikkor 70-300mm VR kopen voor 99£ = 111€
                          Prijzen tov Konijn => kit 1042,23€ (= 344,23€ verschil)
                          => met 70-300 1422,51 (= 613,51€!!!verschil)

Het doet je toch twijfelen.

Men collega heeft beslist, hij ging toch naar UK voor audio materiaal (is daar ook veel goedkoper). Ik zit met het probleem dak pas een huis heb gekocht en dak in januari en februari enkele grote kosten heb (garagepoort, nieuw tuinhuis, nieuwe tuinpoort) dus ktwijfel nog.

Grtz
                          'Keep on Clicking'
                          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Ik denk dat het je een beetje te zwart inziet.

1. je doet geen btw ontduiking want koopt in de EU (vrij verkeer van goederen)
                            2. het is geen grjize import. (mijn lenzen hebben gewoon garantie formulier van Nikon Europe) dus garantie en registratie zou geen probleem mogen zijn.
                            Ik zie dat helemaal niet zwart in, maar probeer maar eens een UK toestel te registreren op Nikon Belux, (ik noem hier geen objectieven).

Ik heb persoonlijk het bekende lichtmeterprobleem voorgehad op mijn D2H, en wettelijk was het garantie, maar toch wilden ze hem in eerste instantie niet herstellen, pas na een schrijven van een vriend advokaat, hebben ze het toestel in herstelling willen nemen, maar dan hebben ze me langs de andere kant gekl**t door het toestel méér dan drie maanden binnen te houden.

Je kan natuurlijk je toestel persoonlijk naar Engeland versturen, maar dan neem je zelf het risico, breng je hem hier binnen in je winkel, dan hoef je je van niets aan te trekken, en krijg je een afleveringsbon, wat er ook gebeurd, je hebt een eigendomsbewijs, en steeds een ander toestel, moest dat van U verloren gaan.

Ik ben ooit een machieneonderdeel van 3.500 € kwijtgespeeld bij een verzending naar Nederland met postpack, nooit iets meer gezien, en ook geen vergoeding gekregen, dat was nogthans een verzekerde zending, en ik had een bonnetje en een verzendnummer, er werd mij gewoon gezegd, dat ik niet kon bewijzen wat er in die doos zat, daar was geen praten aan, ook niet toen de geadresseerde er zijn bedrijfsadvokaat had opgezet, gewoon kwijt, en ik kon er naar fluiten.

Comment

Working...
                            X