Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen naar ander merk...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstappen naar ander merk...

A community for sports photography, sports action, and photojournalism for the professional photographer, student photographer and hobbyist.

gr,

Comment

Ik ben al meer dan 25 jaar een Pentaxiaan en dat zal zo wel blijven. Overstappen naar een ander merk zal ik, gezien de hoeveelheid Pentax-glas dat ik bezit niet doen. Maar toch droom ik ervan om ooit een Leica te kopen. Overstappen zal ik dus niet doen, maar misschien wel een M8 erbij.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Re: Overstappers naar andere merk...?

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
        Nikon heeft het materiaal zowat gratis geleverd aan de agentschappen. Iedere hobbyfotograaf kijkt TV en als je 8/10 profs met Nikon aan het werk ziet, dan gaat dat hoe dan ook positief werken op jouw mening over dat merk.
        Euh,
        Heb je daar ook bronnen over?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Euh,
          Nikon Belgie heeft het mij zelf toegegeven toen ik hem vroeg of het waar was wat in frankrijk en duitsland de ronde deed over overname canon-materiaal door nikon en quasi gratis nikonmateriaal uit te delen.
          ze gaven toe dit zelfs in belgie gedaan te hebben.
          www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Euh,
            Euh, ja. Van de persagentschappen zelf

Comment

Wat maakt het allemaal uit? Weinigen kunnen echt oordelen, omdat ze zelden 2 zelfde camera's (can verschillende merken) naast mekaar gehad hebben (en dan nog) Ze switchen wel, en dan is de nieuwe camera de hemel op aarde, maar meestal vergelijken ze met hun oude camera.
              Uiteindelijk zijn alle cams goed, en wat de profi wereld doet is helemaal niet relevant, als je ziet met welk gerief die mannen rondlopen, heeft de aankoop van een D90 of 50D daar helemaal geen uitstaans meer mee. 1 profi lens van 300mm 2.8 is voor veel amateurs al absurd. Zelfs een 70-200 2.8 is al duur...
              Kijk gewoon naar het komplete systeem, en zie wat je bereid bent uit te geven. Er is nogal wat verschil in prijs, wat zich niet altijd in de beeldkwaliteit laat zien..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                Nikon Belgie heeft het mij zelf toegegeven toen ik hem vroeg of het waar was wat in frankrijk en duitsland de ronde deed over overname canon-materiaal door nikon en quasi gratis nikonmateriaal uit te delen.
                ze gaven toe dit zelfs in belgie gedaan te hebben.
                Ook natuurfotografen zijn vorig jaar gecontacteerd geweest en mochten een maand gratis een D3 en lenzen gebruiken.Als ze na die maand beslisten om over te stappen nam Nikon ook hun Canonmateriaal over voor een mooie prijs.Blijkbaar hebben ze marktaandeel nodig bij Nikon

Ben zelf twee jaar geleden overgestapt van N.naar C. en heb daar helemaal geen spijt van.De MKIII is een fantastisch maschien (als ie geen error 99 heeft ) en het lenzenassortiment biedt me meer keuze.

Heb me wel voorgenomen dat als m'n huidig toestel een defekt vertoond (veel prul gehad met 1ste exemplaar MKIII en enkele maanden geleden gratis een nieuw toestel gekregen)) de hele Canonzwikzwak de deur uitvliegt.Ben er haast zeker van dat de mannen met wie ik er vaak op uit trek om te shooten (bijna allemaal Nikonboys) erop zitten te wachten dat dat gebeurt en ik me terug Nikongerief aanschaf.Maar die mannen hebben dan ook een slecht karakter hé
                Last edited by roadrunner; 23 december 2008, 08:44.
                Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  Ben er haast zeker van dat de mannen met wie ik er vaak op uit trek om te shooten (bijna allemaal Nikonboys) erop zitten te wachten dat dat gebeurt en ik me terug Nokongerief aanschaf.Maar die mannen hebben dan ook een slecht karakter hé
                  Hier kan ik mij een en ander bij voorstellen Zo in de trant van lenzen in de grondverf e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Hier kan ik mij een en ander bij voorstellen Zo in de trant van lenzen in de grondverf e.d.
                    Die mannen zijn niet van de slimsten dus ik zie dat maar wat door de vingers...
                    Danny's Photosite

Comment

Nikon versus Canon, het is zoals met een wagen. BMW of Mercedes. Om de vergelijking kort te houden, je zal veel BMW-rijders met Canon zien en veel Mercedes-freaks met Nikon. Het sportieve, dynamische karakter speelt hier een rol, terwijl anderen meer van het conservatieve type zijn.
                      Met een wage kan je natuurlijk vlugger veranderen, maar aan een cameramerk zit een heel arsenaal accesoires vast. Het switchen van sommigen van het ene cameramerk naar het andere zijn ofwel amateurs die 1 toestel met een minimum aan lenzen en accesoires hebben ofwel mensen die het niet zelf hoeven te betalen of het professioneel gebruiken en de kosten op de ene of andere manier kunnen inbrengen of afschrijven.

Amateurs zoals ik, die dertig jaar met Nikon (of laat het dan Canon zijn) werken en een aardig aantal accesoires verzameld hebben zullen nog niet zo vlug van merk veranderen.

mvg

Luc

Comment

toen ik dik 2 j geleden na d70 mijn d80 kocht had ik vage interesse om over te stappen naar canon vanwege iets minder ruis op hoge iso,deed toen ook wat jumpings ,dus soms binnen met te weinig licht. heb toen even 20d kunnen gebruiken en kon het niet gewoon worden.... en miste ook nikon capture ... overstappen betekend dus soms ook onieuwe software leren ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          je zal veel BMW-rijders met Canon zien en veel Mercedes-freaks met Nikon.
                          Toch niet, juist andersom
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Wat betreft meer 'zwarte nikon' lenzen onder de persfotografen, zoals aangehaald wordt, canon heeft ook zwarte lenzen in het pro-segment, en die worden nog behoorlijk veel gebruikt ook....

Comment

Zo!
                              Ik heb vandaag eens in het wilde weg nationaal en internationaal zitten telefoneren.
                              Ik trek me volledig terug uit dit draadje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                                Zo!
                                Ik heb vandaag eens in het wilde weg nationaal en internationaal zitten telefoneren.
                                Ik trek me volledig terug uit dit draadje.
                                wat brachten de telefoontjes op ?
                                ben wel curieus ...
                                www.loft6.be

Comment

Working...
                                X