Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G9, LX3, S5 of SX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• G9, LX3, S5 of SX10

ik wil een compactje voor bij mijn reflex, met liefst een goeie zoom en een hoe draagbaarheidsfactor.

De G10 valt bij mij weg omdat die een pak duurder is dan de G9 en volgens mij de extra centen niet waard aangezien hij wel meer groothoek heeft maar minder zoom

de lx 3 heeft nu niet fantastisch veel zoom, maar wel een 2-2.8 lens die volgens de meeste reviews het beste presteert in "the real world" en hogere iso's

de S5 en sx10 hebben het meeste zoom, maar zijn dan ook weer wat minder draagbaar en zullen ook wel qua imagequality iets minder zijn dan de twee bovenstaande...

qua prijs is de S5 nu wel heel intressant denk ik, maar de sx10 kost maar 50 euro meer dus ...

het zou een cameraatje zijn dat ik gewoon altijd bij me wil hebben, met liefst zoveel mogelijk zoom, en liefst zo goed mogelijke kwaliteit (of een compromis tussen deze factoren)
    500px

Re: G9, LX3, S5 of SX10

De G9 (heb ik zelf) heeft een 6x zoom, van 7,7 (FF=35mm) tot 44,4 (FF=210mm). Het toestel is uiteraard "plomper" dan de Ixus van mijn vrouw, en weegt wellicht wat zwaarder dan haar Pana FZ18, maar het past nog wel in mijn jaszak. De G9 is het toestel dat ik altijd bij heb.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Van de Panasonic LX 3 heb ik onlangs nog wat prachtige foto's gezien, maar indien je veel zoom
      wilt? Deze is weliswaar lichtsterk doch slechts 2.5 X zoom.

Comment

ik heb net de lx3 kunnen testen en de beelden zijn prachtig, maar de zoom is idd te beperkt voor mij.

dus die valt af, jammergenoeg

dus nu gaat het tussen de G9, se sx10 en de s5
        500px

Comment

Hi;

Ik heb de sx10 een week geleden gekocht en ben er (tot nu toe) tevreden van.

Een paar reviews over dit toestel:

http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...IS/index.shtml

http://www.photographyblog.com/revie...ot_sx10_is.php

http://www.digitalcamerareview.com/d...powershot+sx10
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

Comment

misschien kan dit helpen: http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
              Dit zou misschien wel moeten helpen; alleen kom je dan weer bij de Panasonic LX3 en die heeft
              nu eenmaal weinig tele. De G10 is ook een goede optie (alleen wat minder bij hogere iso's), maar
              ook slechts 4 X zoom, vertrekkend vanuit groothoek. Dat is dus ook al niet spectaculair te noemen.
              Het komt er dus tenslotte op aan, dat wil je meer tele je iets minder aan beeldkwaliteit zult moeten
              inleveren

Comment

De lx3 heeft misschien een kleine range maar wel F2.0 en een mooie lens.
                Vergeet ook niet de HD film mogelijkheid.

Daarvoor ga ik deze camera halen.
                Een 5D mkII komt er later wel voor de fotografie
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

De TZ5 zal voldoen aan je eisen denk ik. Ik heb onder andere de G10 gehad (ook G7 & G9), de SX1 en de TZ5. Voor fotografie in goede lichtomstandigheden ga ik direct terug voor de TZ5. Lees inderdaad maar eens de review op DPreview. Mooie foto's (geen pixelpeeper echter), goeie filmpjes & ok qua prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                    De lx3 heeft misschien een kleine range maar wel F2.0 en een mooie lens.
                    Vergeet ook niet de HD film mogelijkheid.
                    Klopt maar TS wil nu eenmaal graag veel zoom en dat zit er bij de LX3 nu eenmaal niet in;
                    hoewel de foto's van een degelijke kwaliteit zijn. Tsja...

Comment

Wat ik wel spijtig vind is dat de G10 geen HD movie functie gekregen heeft.
                      Zat zou perfect gekunt hebben en dan heb je volgens mij de beste compact die je kan kopen. Want in vergelijking met alle andere is hij toch wel zeer scherp en natuurlijk redelijk weinig ruis.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

hi, heb na het lezen van 5000 reviews/vergelijkingen toch vandaag de G10 besteld, kijk er naar uit om hem dinsdag uit te pakken en vast te nemen om wat te testen. ( Oja, ik heb hem niet vanop papier besteld maar al eens vastgehad en vergeleken met de LX3 bij de lokale fotoboer maar die had hem vandaag niet meer in huis) Kan bijna niet meer slapen.
                        Beste wensen voor de nakende feesten en een vredevol en gelukkig 2009 toegewenst.
                        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Met een G10 kan je niet veel fout doen.
                          Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                            hi, heb na het lezen van 5000 reviews/vergelijkingen toch vandaag de G10 besteld, kijk er naar uit om hem dinsdag uit te pakken en vast te nemen om wat te testen. ( Oja, ik heb hem niet vanop papier besteld maar al eens vastgehad en vergeleken met de LX3 bij de lokale fotoboer maar die had hem vandaag niet meer in huis) Kan bijna niet meer slapen.
                            Beste wensen voor de nakende feesten en een vredevol en gelukkig 2009 toegewenst.
                            Proficiat met je aankoop. Met de Canon G10 doe je alvast een heel leuke aankoop. Dus
                            veel plezier ermee... En eveneens een succes- en vreugdevol 2009 voor jou

Comment

ik twijfel nog altijd tussen G9/G10 en S5 SX10

voor mij lijkt in de G-serie de G9 een betere optie want:
                              - goedkoper
                              - minder pixels op een quasi evengrote sensor => beter beeld of is de digic 4 zoveel beter dan de digic 3?
                              - meer zoom (35-210 voor de G9 vs 28-140 voor de G10)

zeker ivm de S serie lijkt de G9 mij aantrekkelijker door de grotere zoom en toch grote draagbaarheid
                              500px

Comment

Working...
                              X