Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit met Canon 10d en G3??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan dit met Canon 10d en G3??

Andere title wist ik niet,maar mijn vraag is deze binnen kort ben ik in het bezit van de Canon eos 10D en ik heb daarnaast nog de G3 ,nu de vraag kan ik de software die bij de G3 zit(Zoombrowser Ex)ook gebruiken om de foto's te downloaden van de 10D,en de CF kaarten kan je die uitwisselen in de twee kamera's.
    Mischien wel een domme vraag hoor,maar kan toch wel belangrijk zijn he?.
    William
    Canon 10D met ef28-135.usm is.

je programma zoombrowser ken ik niet, maar CF kaartjes zijn tussen verschillende camera's van zelf verschillende merken uit te wisselen.

je foto's zullen op de CF kaart dan vermoedelijk in een aparte directory komen (camera afhankelijk)

als je heel grote CF kaartjes koopt is het niet noodzakelijk dat ze met alle camera's werken. zo werkt bv. een 1GB CF kaart niet in mijn Oly E10 (toch niet degene die ik ooit getest heb)

Comment

De software kan je voor beide gebruiken. Kaartjes op beide toestellen gebruiken, lukt ook wel, maar ik zou geen foto's van beide toestellen op hetzelfde kaartje proberen te zetten. Misschien best telkens formatteren in de camera om problemen met fotonummering en kaartindeling te vermijden. Het zou jammer zijn als je foto's verliest door zoiets.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Uw kaartje in een andere kamera steken terwijl er nog foto's op staan van een andere kamera is geen probleem, heb dit reeds gedaan met mijn Minolte Dim 7 en mijn Canon D60, kwestie van de kwaliteit van de foto's te vergelijken, de kamera zet ze zefl in een andere direktory op de kaart en dan gewoon via exploreren binnenhalen en bewerken,
        heb ook al foto's van mijn D60 binnengehaald via een Minolta 2330, maar dan gewoon voor overzetten van de beelden op PC
        Sony A7III & Sony A7 RIII
        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Originally posted by smetse
          Uw kaartje in een andere kamera steken terwijl er nog foto's op staan van een andere kamera is geen probleem, heb dit reeds gedaan met mijn Minolte Dim 7 en mijn Canon D60, kwestie van de kwaliteit van de foto's te vergelijken, de kamera zet ze zefl in een andere direktory op de kaart en dan gewoon via exploreren binnenhalen en bewerken,
          heb ook al foto's van mijn D60 binnengehaald via een Minolta 2330, maar dan gewoon voor overzetten van de beelden op PC
          Ja, maar dit gaat over twee toestellen van dezelfde fabrikant, die mogelijk dezelfde folder- en bestandsnaamgeving gebruiken. Als dat zo is dan vraag je om problemen volgens mij.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

CF kaarten kan je wel uitwisselen hoor, geen probleem

Maar waarom moeilijk doen, koop gewoon een simpel USB 2.0 cardreadertje, nog een stuk sneller dan via de cam ook. (En dat ga je wel nodig hebben met die 6 Mp bestanden )
            http://www.janluursema.nl

Comment

Working...
            X