Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil?

hallooo
    ik ben al een tjidje geinteresseert in fotografie en ben van plan om een nieuwe camera te kopen.
    ik heb wat gezocht en ben nu aan het twijfelen tussen de canon rebel xti en de canon ds mark III
    weet iemand wat beter is, of is er iemand ervaren mee

andere suggesties zijn ook welkom

( momenteel heb ik een goedkoop compact digitaal fototoestelletje, niets waard.. dus ik ben een compleeeeete beginner )

Ik wéét dat ze veel geld kosten voor een beginner, daar moet je me niet meer op wijzen.

edit: kan hier een slotje op? ik ben het beu om nutteloze reacties te krijgen *kijkt naar regulus*
    Last edited by Vampamy; 16 december 2008, 13:55.

Re: verschil?

Meen je dit nu of is het een grapje?

De 1Ds MarkIII kost + €6000.
    Een verschil van zomaar eventjes een dikke €5700 met de 400D (Rebel XTi)

Dus als je een compleeeeete beginner bent en je wil één van deze twee, dan zou ik als ik jou was kiezen voor 400D
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Lijkt mij een typisch geval van examen-verveling.

Volgende week is dat over
      www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

De 1Ds MarkIII kost + €6000.
        Een verschil van zomaar eventjes een dikke €5700 met de 400D (Rebel XTi)

Dus als je een compleeeeete beginner bent en je wil één van deze twee, dan zou ik als ik jou was kiezen voor 400D
        ik had de 400D ook overwogen maar mijn vader (ik ben 16 en mijn vader is ook geinteresseert in fotografie) had mij aangeraden dat ik beter een hele goede camera zou kopen onmiddelijk....
        dus ik weet het helemaal niet meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
          Lijkt mij een typisch geval van examen-verveling.

Volgende week is dat over
          ik héb al een week geen examens meer, en ik denk er al langer over dan een half jaartje hoor, toch bedankt voor je reactie -.-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vampamy Bekijk bericht
            ik héb al een week geen examens meer, en ik denk er al langer over dan een half jaartje hoor, toch bedankt voor je reactie -.-
            je hinkt wel op twee zeer uiteenlopende gedachten .. wat denk je als beginneling te winnen met een ds Mk III ? aanzien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              je hinkt wel op twee zeer uiteenlopende gedachten .. wat denk je als beginneling te winnen met een ds Mk III ? aanzien ?
              ik vroeg gewoon om hulp, weet ik veel wat ik moet winnen ermee. Waarom denk je dat ik deze topic gestart heb? mensen hadden mij deze cameras aangeboden, en ik weet er niets van, dus in plaats van mij hier wat te staan uitlachen kon je die tijd gebruiken om mij te helpen!

Comment

Als geld geen probleem is koop dan gewoon die MKIII.
                Er is geen enkele wet die voorschrijft dat je met een eenvoudige camera, die je uiteindelijk toch gaat vervangen, moet beginnen.

Comment

ik vroeg gewoon om hulp, weet ik veel wat ik moet winnen ermee. Waarom denk je dat ik deze topic gestart heb? mensen hadden mij deze cameras aangeboden, en ik weet er niets van, dus in plaats van mij hier wat te staan uitlachen kon je die tijd gebruiken om mij te helpen!
                  kan best ... maar denk je dat je ernstig genomen zou worden als je zou vragen of je een fiat 500 of een ferrari testarossa moet kopen ? ik dacht het niet

Comment

aangezien je de 1Ds mark ||| zegt en je kent nog bijna niks van fotografie, dan trek
                    In mijn conclusie dat je geredeneerd hebt : De beste = de Duurste.
                    Wel dat is dus helemaal niet zo... Als je de 1Ds koopt van +-6000€ of de 1D mark 3 voor +-3000€ en je gaat voor buiten te fotografferen , dan zul je zeer teleurgesteld zijn over de 1Ds van +- 6000 € .
                    Waarom?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      kan best ... maar denk je dat je ernstig genomen zou worden als je zou vragen of je een fiat 500 of een ferrari testarossa moet kopen ? ik dacht het niet
                      ga uw tijd dan ergens anders gaan besteden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                        aangezien je de 1Ds mark ||| zegt en je kent nog bijna niks van fotografie, dan trek
                        In mijn conclusie dat je geredeneerd hebt : De beste = de Duurste.
                        Wel dat is dus helemaal niet zo... Als je de 1Ds koopt van +-6000€ of de 1D mark 3 voor +-3000€ en je gaat voor buiten te fotografferen , dan zul je zeer teleurgesteld zijn over de 1Ds van +- 6000 € .
                        Waarom?

Groetjes
                        kan je dan een andere camera aanraden? liefs een die ik niet na een tijdje moet vervangen...

Comment

Hoeveel ben je eigenlijk van plan van uit te geven ?

Met dat body'ke heb je nog niets hé. En zo'n 1D eist degelijke lenzen. Eigenlijk mag je alles dat niet in de L-serie zit er al uitwippen.

Is de pa echt van plan om je voor 10.0000 € materiaal te bezorgen ???

Als je echt een beginner bent : start dan met "normaal" materiaal. Dat is 10 keer goedkoper (lenzen inclusief). Dat is dan ook 10 keer minder erg moest die 2 kilo eens uit je handen glippen...

Koop je gewoon een 450D met dubbele IS-lenskit, en koop er gelijk een boek fotografie bij.
                          Die 1D is bedoeld voor professionele gebruikers met een degelijk kennis van fotografie, die weten waarom ze een 1D gebruiken, en niet een 450D...
                          Groeten,

Polleke

Comment

kan je dan een andere camera aanraden? liefs een die ik niet na een tijdje moet vervangen...
                            Hallo,

aangezien het voor sommige blijkbaar teveel gevraagd is je wat verder te helpen, zal ik een poging wagen...maar eerst een paar vraagjes:

wat voor soort fotografie doe je graag/zou je willen gaan doen? wil je enkel canon, of sta je eventueel open voor andere merken? heb je al lenzen? wat is je budget?

vr gr,
                            Luc

Comment

Na een tijdje "moeten" vervangen? Nee.....daar geloof ik niet in. Eerder na een tijdje "willen" vervangen, want: er is alweer een beter, met meer MPx, larger-than-full-frame, blahblah, wast witter dan wit, ....enz...... model uitgekomen.

Als je echt 'n beginner bent dan kan je gelijk welke instap*-dSLR kopen, na 2 jaar zal je er nog niet alles van gebruiken/begrijpen/etc.
                              (net zoals 95% van alle iPhone/htc/.... kopers maar 5% vd mogelijkheden gebruikt)

Wat ik je aanraad: ga voor die 400D (of 1000D, of whatever het nieuwste "basismodel" is van Canon) , en investeer de rest van je geld in deftig lensmateriaal.
                              Eén iets wat altijd blijft zijn goede lenzen, met de jaren verander je enkel van body. (zolang er natuurlijk geen betere versie uit komt van die al goede lens) (of als je misschien van fotografie-tak veranderd)

Sukses met je hobby.

*: "instap" dSLR: instap is eigenlijk 'n verkeerdere "denigrerende" benaming, want dSLR is 'n heel ander beestje dan 'n compact of bridge camera, en zelfs de goedkoopste dSLR is nog beter dan de duurste compact camera

Comment

Working...
                              X