Hallo, ik ben 15 jaar twijfel al zo lang aan welke camera ik moet kopen. Welke is de beste: de SonyA200 of Olympus E-520??
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sony A200 of Olympus E-520
Collapse
X
-
-
Re: Sony A200 of Olympus E-520
De Olympus E-520 beschikt over Live-View, zodat je foto's kan maken via het LCD-scherm.
Deze heeft ook een iets ander formaat sensor, maar al bij al zijn de verschillen niet zo groot.
Zelf ga ik mij binnen een week de Sony Alpha 200 aanschaffen.
Ik wil ook nog even opmerken dat een goede lens en bovenal kennis veel belangrijker zijn dan de camera.Last edited by Stijn.V; 16 december 2008, 10:04.
-
Ik zou je aanraden om een op www.dpreview.com te speuren naar de reviews.
Het is wel engelstalig, maar deze reviews zijn meestal behoorlijk betrouwbaar...
Ze halen beide een "highly recommended (just)".
Veel leesgenot...Groeten,
Polleke
Comment
-
Het is best mogelijk dat je op jouw leeftijd niet zoveel geld te besteden hebt aan je hobby (en het is geen verworven recht dat dit later beter zal zijn)
Daarom kan je, zeker voor lenzen, toch even naar de tweedehandsmarkt kijken, en daar is veel meer aanbod in de grote merken, en dat zijn nog altijd (in alfabetische volgorde) Canon en Nikon, in mindere mate Minolta nu Sony.
Maak eens een lijstje van wat je zo al denkt aan te kopen en volg een tijdje bv Aangeboden hier op BD
Veel fotoplezier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtHet is best mogelijk dat je op jouw leeftijd niet zoveel geld te besteden hebt aan je hobby (en het is geen verworven recht dat dit later beter zal zijn)
Daarom kan je, zeker voor lenzen, toch even naar de tweedehandsmarkt kijken, en daar is veel meer aanbod in de grote merken, en dat zijn nog altijd (in alfabetische volgorde) Canon en Nikon, in mindere mate Minolta nu Sony.
Maak eens een lijstje van wat je zo al denkt aan te kopen en volg een tijdje bv Aangeboden hier op BD
Veel fotoplezier
Wat je misschien ook kan helpen bij je keuze is dat bij Sony nu een cash-back actie loopt, je krijgt "10% korting" op je camera.
Dit maakt dat de Sony A200 nu geen 304 euro kost maar ruwweg zo'n 270 euro...2e handscamera's zijn nauwelijks goedkoper...
Wat misschien nog interessanter is om de vergelijking met de olympus meer gelijk te maken is de Sony A300, je hebt een kantelbaar schermpje met live-view functie zondervertraging...je kan dus foto's met behulp van het groot schermpje.
Comment
-
Bedankt voor jullie reacties
Maar het geld doet mij eigelijk niets want mijn ouders geven mij het geld en dan betaal ik dat wel terug. Ik babysit veel dus dat is geen probleem.
Ik heb mij nog wat beter geinformeerd en ga misschien de Olympus E-520 + 14-40mm + 70-300mm kopen. Of iemand met slechte ervaringen hiermee?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door xLotjeuhx Bekijk berichtHallo, ik ben 15 jaar twijfel al zo lang aan welke camera ik moet kopen. Welke is de beste: de SonyA200 of Olympus E-520??
beslist om volgende redenen/
oerdegelijk
positieve reviews
zeer goede "value for money "
* en vooral AA batterijen !! bij sony betaal je 70 € voor een extra batterij !!
typische sony marketing, concurrentie bestaat niet, dus lekker afromen !!
* en met de pentax k200d heb je nog reserve batterijen, ook na 10 jaar !
Voor elk nikon, canon model een nieuw " battery pack " ? elk jaar een product redesign ?
Succes na enkele jaren , op zoek naar nieuwe vervangbatterijen ?
Comment
-
Ik ben ook een tijdje aan het twijfelen geweest over de Pentax maar de meeste oplaadbare AA batterijen zijn van het type NiMH, daar waar de merkeigen batterijen doorgaans Lithium-Ion zijn. Oplaadbare AA Lithium batterijen kon ik niet vinden.
Verder gebruikt Sony dezelfde batterij voor al zijn spiegelreflexcamera's (A200/A300/A350/A700/A900).
Natuurlijk heb je wel groot gelijk over de prijs: een oplader met 4 AA batterijen kost maar ongeveer de helft.
Als ik me niet vergis heeft de K200D dezelfde sensor als de A200/A300.
Geef je de voorkeur aan een stevige constructie en weather-sealing is de Pentax zeker een aanrader.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xLotjeuhx Bekijk berichtIk heb mij nog wat beter geinformeerd en ga misschien de Olympus E-520 + 14-40mm + 70-300mm kopen. Of iemand met slechte ervaringen hiermee?
Ten eerste is de standaard kitlens (14-42) een erg goede en onder de kitlenzen de beste die er is. Ook de 70-300 is een goede lens, niet echt lichtsterk, maar daar is ook de prijs niet naar.
Al met al zul je jezelf zeker geen buil vallen aan deze set en kun je er jaren mee vooruit met uitstekende resultaten.Surfzeeuw
Panasonic G3
Comment
-
Al bedankt voor jullie reacties
Ik dacht uiteindelijk toch maar te gaan voor de Olympus E-520+14-42mm+70-300mm
Maar ik was vandaag in media-markt en daar vertelden ze me dat de 70-300mm dan waarschijnlijk een oude lens as die ze er bijverkopen.
Nu vraag ik me af of dit waar is en of die inderdaad niet zo goed is.
Ben ik nu beter af met de 45-150mm kitlens erbij of de 70-300mm?
Voor het pakket me de 45-150mm betaal ik €597 en voor dat met de 70-300mm €789.
Comment
-
Goed advies heb ik nog niet vaak gekregen in de Media Markt, dus ik zou daar niet teveel op afgaan. Daarbij wil oud nog altijd niet 'slecht' zeggen.
Als ik het goed heb is de 70-300mm zelfs nog maar anderhalf jaar op de markt.
Comment
-
-
De 70-300 is inderdaad nog maar een klein jaar op de markt voor het 4/3 systeem. Dus een oude lens....?
De 40-150 kitlens is goed van kwaliteit voor z'n prijs. De 70-300 is kwalitatief niet beter maar geeft je wel meer bereik. Aan de ander kant heb je wel een gat tussen je 14-42 en de 70-300. Een bereik dat als je het mij vraagt best regelmatig voorkomt.
De vraag die je dus voor jezelf moet stellen is of je het extra bereik van de 70-300 nodig denkt te hebben.Surfzeeuw
Panasonic G3
Comment
Comment