Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 vs tweedehands D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 vs tweedehands D200

Hallo,
    Ik heb een D70
    Ik zoek een 2de toestel om m'n Nikkor 12-24 erop te kunnen laten staan.
    Ben al een tijdje aan het uitkijken hier op BD naar een tweedehands D200. Waar moet ik speciaal op letten? Of koop ik toch beter een nieuwe D80?
    Ik heb 500 €.
    Groetjes
    Kathleen

Re: D80 vs tweedehands D200

Als je geïnteresseerd bent in een D200, ik heb er nog één in aanbieding...

Zie je PB...

Glenn

Comment

spaar iets door en koop je een nieuwe D90.
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        spaar iets door en koop je een nieuwe D90.
        'k Ben dezelfde mening toegedaan. Ik had een D70s en heb een paar weken terug een D90 aangeschaft. Man, man, man...

Opgelet, de D80 is goed, maar D90 heeft dezelfde sensor en veel andere kwaliteiten geërfd van de D300. Tot dusver ten zeerste te spreken over D90

Succes bij je keuze!

Nb. Indien D90 uitgesloten is, zou ik denk ik eerder gaan voor D80 nieuw dan voor D200 tweedehands. Of 't zou moeten zijn dat het van iemand is die je kent.
        Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Als je onder de 500 euro wil blijven, lijkt een D80 me een goede optie.

Ik was tot voor kort ook aan het twijfelen om 2dehands een D200 te kopen (ter vervanging van D40). Maar bij het bekijken van wat voorbeeldfoto's op internet merkte ik dat de D80 toch een betere kwaliteit aflevert van foto's, gewoonweg omdat het een nieuwer model is dan de D200.

Dus wil je foto's van betere kwaliteit, kies dan D80.
          Wil je echter een 'stevigere' body en instellingen die makkelijker te bereiken zijn, dan de D200.
          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

En full frame D200 tegenover die 1.5 (?) cropped scheelt heel wat in hoek hoor. Dus als je die groothoek nodig hebt, toch voor een D200 gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              En full frame D200 tegenover die 1.5 (?) cropped scheelt heel wat in hoek hoor. Dus als je die groothoek nodig hebt, toch voor een D200 gaan.
              D200 Full Frame??????
              Veel Dweep en weinig Psycho zeker?

Comment

Comment

Nikon heeft maar drie full frame toestellen, D700, D3, D3x.

Comment

Als je op de ene DX lenzen en of de andere FX lenzen zet maakt dat toch niet uit hé

(c.q. naar een draadje in de Lenzen rubriek)

Serieus nu.
                    De sensor van de D80 is een minder snelle variante van de die van de D200 en verder indentiek van afmetingen en van MP.
                    Je kan zeggen wat de 90 is van de D300 is de D80 van de D200(klein broertje)
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Nikon heeft maar drie full frame toestellen, D700, D3, D3x.
                      Oops, dan heb ik me vergist... mijn excuses... dan toch maar voor een nieuwe gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                        Ik was tot voor kort ook aan het twijfelen om 2dehands een D200 te kopen (ter vervanging van D40). Maar bij het bekijken van wat voorbeeldfoto's op internet merkte ik dat de D80 toch een betere kwaliteit aflevert van foto's, gewoonweg omdat het een nieuwer model is dan de D200.
                        Dus wil je foto's van betere kwaliteit, kies dan D80.
                        Wil je echter een 'stevigere' body en instellingen die makkelijker te bereiken zijn, dan de D200.
                        Dat is wel onmogelijk, de D80 en D200 delen krek dezelfde sensor. De D200 biedt meer instellingen, snelheid en opties, dat wel. Dus de D80 kàn niet beter zijn, in tegendeel het is een afgeslankte D200.

Moest ik nu voor de keus staan, ik zou mij een D200 kopen. Alleen al voor de mogelijkheid tot gebruik van oude steengoede AI-S lenzen en de stevige body.

Denk dat je dus naar de verkeerde foto's hebt gekeken en de verkeerde conclusie trekt.

Comment

Het zou best eens kunnen dat er betere jpeg's uit een D80 rollen dan uit een D200, gewoon weg omdat daar al meer in-camera aangesleuteld is.

De D200 werd door "Whay digital camera" na de test een RAW-shooter genoemd, omdat de jpeg's niet zo geweldig waren.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Het zou best eens kunnen dat er betere jpeg's uit een D80 rollen dan uit een D200, gewoon weg omdat daar al meer in-camera aangesleuteld is.

De D200 werd door "Whay digital camera" na de test een RAW-shooter genoemd, omdat de jpeg's niet zo geweldig waren.
                            Kan je dan ook jpeg's shooten met een D200 ??
                            Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                            http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Voor jpegs koop je geen DSLR maar een compactje.

't Is al te zien wat er voor jou beter in de hand ligt. Voor mij was dat de D200......ook 't feit dat ik aan zee woon, liever direkt kiezen voor wat steviger.
                              Dat de D80 "betere" fotos aflevert.....tja, na 9 maand zou je toch denken dat ze wat hebben kunnen tweaken aan de jpeg engine.

Ook 'n beetje te zien wat je vooral fotografeert. Als je concert doet, spaar dan door voor 'n nieuwere D90/D300 (betere ruis eigenschappen), of als je toch zo'n FX-format wide lens hebt, gebruik hem dan ten volle en kijk voor 'n FX.

Comment

Working...
                              X