Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350D, nog de moeite?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 350D, nog de moeite?

Hallo allemaal,

met het plan mogelijk een nieuwe bridge te kopen, gisteren nogeens een lokale electrozaak binnen gestapt. Nu zag daar nog een 350D met kitlens (18-55 EFS geen IS), nieuw met 2 jaar garantie liggen voor 350€. Er blijft dan nog wat budget over voor (2ehands) objectieven..
    Ik weet dat ik voor ongeveer hetzelfde bedrag ook een D40 of misschien zelfs een A200 van Sony kan kopen maar ben wel een beetje gewend aan een "Canon- bediening". Misschien is de prijs voor zo'n "oudje" nog wat overdreven maar ik maak me het meeste zorgen over het ontbreken van de anti-stoffunctie.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Re: EOS 350D, nog de moeite?

Je gaat hier op het forum nog een heleboel 350D-gebruikers tegenkomen. Het toestel is inderdaad al enkele jaartjes oud en beschikt niet over de allerlaatste technologie (ondermeer antistof), maar het is alleszins een degelijk toestel. Voor stof volstaat het trouwens een beetje voorzichtig met je camera om te springen. Ik heb het al eenmaal laten reinigen, nadat ik het zelf geprobeerd had (en het erger gemaakt had dan het was).
    Kijk ook eens in de rubriek "durf jij de nadelen van je toestel opnoemen.."
    Nadelen voor mij: te kleine scherm (nu ben ik wel verwend door het scherm van mijn G9), en plaats van de selftimer-knop (die al een paar keertjes is geactiveerd door mijn neus). Maar overigens: prima toestel!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Kan je geen 400d body met een nieuwe 18-55IS kopen? Kost denk ik nog in totaal +- 550.
      Tussen de 350d, 400d en 450d zit bij mijn weten voor een 'gewone' fotograaf echt niet zoveel verschil.. Enkel de lens (IS vs non-IS) is wel belangrijker.
      http://www.mathijsdelva.be
      http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

Comment

afbieden

Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
          Hallo allemaal,

met het plan mogelijk een nieuwe bridge te kopen, gisteren nogeens een lokale electrozaak binnen gestapt. Nu zag daar nog een 350D met kitlens (18-55 EFS geen IS), nieuw met 2 jaar garantie liggen voor 350€. Er blijft dan nog wat budget over voor (2ehands) objectieven..
          Ik weet dat ik voor ongeveer hetzelfde bedrag ook een D40 of misschien zelfs een A200 van Sony kan kopen maar ben wel een beetje gewend aan een "Canon- bediening". Misschien is de prijs voor zo'n "oudje" nog wat overdreven maar ik maak me het meeste zorgen over het ontbreken van de anti-stoffunctie.
          Voor hetzelfde geld heb je een nette 30D en met een paar tientjes extra heb je ook de betere kitlens met IS erbij.
          Geen garantie maar veel betere koop....

Comment

Ik heb onlangs mijn 350D vervangen door een 450D en de verschillen zijn niet zo waanzinnig. De 'oude' 350D is een ietsje trager, en heeft wat minder megapixels, maar toch zou ik deze verkiezen boven eender welke bridge of compact. Een 30D is misschien wel wat beter of anders gezegd proffesioneler afgewerkt, maar ik vind die reeks (10D 20d enz) echt té groot om mee te dragen. En de grootte van het scherm is ook een voordeel vind ik ( hoe kleiner het scherm, hoe kleiner de kans op breuk) Je maakt in ieder geval geen betere foto's door een groter scherm. Alleen zou ik ook de kitlens vervangen door de IS-versie...

Comment

350D de moeite? Ja hoor zeker nog wel...

Voor dat geld? Persoonlijk vind ik van niet...mag wel een 100 euro af nog (Of voor 100 euro accesoires er gratis bij... )
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Denk dat ik daar nog eens een klapke met de verkoper ga doen...
                Als 't niks wordt dan zit ik met een (luxe)probleem, nu ik m'n zinnen dan toch terug op een DSLR gezet heb moet ik weerom wat gaan rondkijken. (eigenlijk een stuk van 't plezier )

thx voor de commentaar...
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Working...
                X