Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ruis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ruis?

    welke camera heeft op dit moment de minste ruis bij hoge iso waarden?
    ik ga een tweede camera bijkopen maar hetgeen me stoort aan mijn huidige cam is de ruis op wat hogere iso waardes en daar ik meestal fotografeer in slechte lichtomstandigheden is dat een belangrijk punt voor mij ivm de keuze
    nikon of fuji komt in aanmerking
    ik heb al gehoord dat de d700 beter zou presteren dan de d3 ivm ruis of dat zo is hoor ik liever van echte gebruikers!
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: ruis?

    Je zoekt dus iemand met een Fuji S5, een Nikon D3 en een Nikon D700...

    Hier kan je zelf de vergelijking maken.



    Maar als je weet dat de Fuji ietsje ouder is en dat de D3 en D700 dezelfde sensor hebben...

    Comment


    • #3
      Re: ruis?

      S5 in combi met een van beide andere zou best wel kunnen, waar ik veronderstel dat de nikons wat beter gaan doen (hoewel)

      in de brochure (een hele roman eigenlijk) van de D700 stond volgens mij dat hij iets betere inboddy ruisonderdrukking had dan de D3, maar ik heb geen van beide zelfs nog maar in handen gehad, laat staan getest!
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: ruis?

        ik heb ze allemaal gehad; fuji S5, D300 en D700.

        Ik vond de fuji en D300 gelijkaardig op vlag van ruis en de D700 een serieuze trap hoger, en idd de sensor van de D3 is gelijk aan deze van de D700 dus..
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: ruis?

          bedankt allemaal
          dat de 700 en D3 dezelfde censor hadden wist ik niet ,
          de hoger aangehaalde test/voorbeelden laten de ruisprestaties goed zien op hoge iso waardes en wat ik zag bevalt me zeker.
          ik weet weer waar ik mijn centen aan kan geven......
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment

          Working...
          X