Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    Hallo,

    Reeds jaren ben ik bezig met het observeren van vogels, maar ik vind dat het nu eens tijd wordt dat ik ze ga fotograferen! Maar daar ik werkelijk een leek daarin ben zou ik via jullie, meer ervaren mensen, mij eens beter willen informeren. Een aantal mensen hebben mij toch al de Nikon D90 aangeraden. Maar wat lenzen betreft sta ik nog nergens. Alle tips zijn welkom, maar alles moet natuurlijk nog een beetje betaalbaar blijven hé!
    In ieder geval op voorhand bedankt!
    Duvelke

  • #2
    Re: Nikon D90

    voor vogels heb je toch een mooi zoom nodig

    goeie en toch budgetrespecterende optie 70-300 vr (350 € 2de hands, 450 nieuw)
    iets duurder maar toch nog meer zoom 80-400 vr (1000 € 2de hands, 1350 nieuw)

    koop de 70-300 van sigma niet, wel heel goedkoop maar zeer soft en VR is toch wel zeeeeer handig op tele
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      Je had dit misschien beter bij het forum over Objectieven geplaatst ... In ieder geval: als het op vogels aankomt, dan is er één universele zekerheid: je komt gegarandeerd millimeters tekort

      De eerste vraag: Wat is je budget voor een objectief?


      Voor vogels zou ik je een prime objectief voor durven aanbevelen. Ikzelf heb de Nikkor 300mm F4 + 1.4x teleconvertor (dus 420mm).. Deze combinatie is nog zeer goed om te wandelen. Ondanks de teleconvertor is hij ook nog zeer scherp en goed qua beeldkwaliteit. Prijs rond de 1500 €. De langere prime tele's bij Nikon zijn zo goed als onbetaalbaar.


      Qua zooms kan je bij Nikon nog kiezen voor:

      - AF-D 80-200 F2.8 (minder bereik maar zeer lichtsterk) +/- 1000 €
      - AF-D 80-400 VR (groot bereik maar minder lichtsterk, trager, en beetje soft op 400mm) +/- 1300 €
      - AF-S 70-300 (groot bereik, minder lichtsterk, geen teleconvertor mogelijk) +/- 500 €


      Bij Sigma kan je nog kiezen voor het 50-500 monster (niet lichtsterk, geen VR, maar machtig bereik). +/- 1000 €


      Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat je best ook bij Canon kijkt. Zij hebben enkele oplossingen die Nikon helaas niet in haar gamma heeft.

      - 300mm F4 IS (stabilisatie die ontbreekt op de Nikon variant!!) +/- 1200 €
      - 400mm F5.6 +/- 1150 €

      Maar ook de rest daar is niet betaalbaar Vogeltjes fotograferen is een dure hobby

      De Nikkor 300mm en 80-200mm heb ik zelf. Enkele voorbeeldjes.


      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Mocht je toevallig aan een 70-300 VR denken, stuur me dan een PB-tje.......
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment

        Working...
        X