Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of compact?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bridge of compact?

Had al eerder een topic geopend ivm met een goede keuze voor een beginnerscamera, twijfelde nog tussen een DSLR of een goede compact.

Veel topics en tips later ben ik er wel uit dat het geen DSLR hoeft te worden voor mij en daarom ga ik nu over tot de aankoop van een compact/bridge.

Nu vraag ik me enkel nog af wat nu echt de beste keuze gaat zijn voor mij.
    Ben vandaag eens gaan kijken/voelen en de Powershot SX10IS en de Powershot S5IS vond ik het fijnst in de hand.
    Maar natuurlijk is een echte compact zoals de Ixus een superhandig ding qua grootte.
    Dus nu mijn vraag... waarom kies je voor een Powershot SX of S5 boven een Ixus 870-/970-/980IS?
    En wat die Ixus betreft, ik lees dat meer dan 10mp ook weer niet goed zijn voor een compact, dus is eigenlijk de 870 een betere keuzen dan de 980?

Zo'n SX 10 of S5 ziet er veel sjieker uit maar alleen daarom zou ik het niet doen natuurlijk.

Ik denk dat het puur aan het zoomen ligt, maar zijn er nog zaken die echt verschillen tussen die modellen?

Toestel gaat dienen voor: natuurwandelingen, feestjes, MTB...

Bedankt op voorhand...

Re: Bridge of compact?

Een bridge kies je vooral voor het grotere zoombereik, en meestal hebben die een wat betere fotokwaliteit en meer mogelijkheden dan een compact.

Een heel compact toestel kies je als de afmetingen belangrijk zijn, zo'n IXUS (of gelijkaardig toestel van een ander merk) is zo klein dat je het bijna altijd en overal kan meenemen, zonder dat je er "last" van hebt.

Van die heel compacte toestelletjes kan je nu trouwens een vergelijkende test vinden op www.dpreview.com .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X