Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade body D40 naar...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade body D40 naar...

Ik ben ondertussen bijna een jaar in het bezig met een D40 met Nikon 18-200mm en 50mm f1.8, waar ik trouwens al veel plezier aan heb gehad.

Nu begin ik sinds enkele maanden toch de minpunten van deze camera te ondervinden:
    - slechte prestaties bij hogere iso waarden (ik trek veel bij slechte lichtomstandigheden zoals op fuiven, 's avonds, concerten, ...)
    - 3 af-punten is soms wat weinig bij snel bewegende voorwerpen
    - gebrek aan een interne motor
    - instellingen niet allemaal even snel te bereiken
    - liever een iets grotere/stevigere body
    - ...

Dus tijd om rond te kijken naar iets nieuws!

Optie 1: komende maand D40 met kitlenzen 18-55 en 55-200 verkopen om dan tweedehands (mits centjes van kerstmis) een D200 te kopen die momenteel 2dehands toch gunstig geprijsd staan.

Optie 2: nog een jaartje wachten tot ik afgestudeerd ben en werk heb, en dan sparen voor een D300.

Dus mijn vraag is: is het verschil tussen D200 en D300 de moeite om nog door te sparen en een jaar te wachten? Is er ook een duidelijk merkbare verbetering in beeldkwaliteit bij het overschakelen van D40 naar D200?
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Re: Upgrade body D40 naar...

Je D40 heeft betere ruisprestaties dan D200, dus zou ik dit niet beschouwen als echte upgrade ondanks dat de D200 op andere vlakken wel beter is dan D40.

afhankelijk van je budget zou ik (van goedkoop naar duur) opteren voor:

D80 ( 2de hands 400€ /nieuw 600 €)
    D90 (700 -800 €)
    D300 (1200 €)
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Bijsparen jong!
      Dat heb ik ook gedaan… zwaar op de tandjes moeten bijten maar op het eind van deze maand zou ik normaal aan het badrag van de D300 moeten zitten…

Ik had net als jij een D4O als start maar na een 2 tal jaar had ik ook nood aan iets meer Af’s, hogere ISO’s en stevige cam in de handen… oorspronkelijk ging ik dan in juli voor een D80 gaan maar plots kwam die D90 uit… getest, in mijn handen gehad en… goedgekeurd maar ik realiseerde me dat ik dan net zo goed nog eventjes kon bijsparen en voor de D300 kon gaan…

Gezien ik meer actie shots doe zijn de hoge iso’s (voor indoor skate en snow hallen), aantal shots per seconde en duurzame body (bergen) vré wel gekomen…
      Het hangt er dus een beetje vanaf wat je er mee wil doen…

Die aantal shots en gesealde body hebben me naar de D300 gelokt, als je deze niet nodig hebt dan kan je even goed voor de D90 gaan… zelfde iso’s… en iets goedkoper natuurlijk.

Persoonlijk ben ik toch tevreden dat ik wat verder gespaard heb…

Groeten!
      Nikon D300

Comment

D90 zal ik niet overwegen. Voor een kleine meerprijs al een D300 met een toch iets stevigere body.

Comment

D90 zal ik niet overwegen. Voor een kleine meerprijs al een D300 met een toch iets stevigere body
          .

uitgaande van de nieuwprijs van een losse body is het verschil toch +/-400euro dat noem ik geen kleine meerprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
            .

uitgaande van de nieuwprijs van een losse body is het verschil toch +/-400euro dat noem ik geen kleine meerprijs.
            Ik heb de prijzen van een D90 nog eens bekeken, en je hebt gelijk. Ik zat nog met de lanceringsprijs van de D90 in mijn hoofd, en die verschilde toen misschien 200 euro van de D300.

Maar als ik toch zou doorsparen voor een nieuwe kodak, zal het toch pas voor over een jaar zijn, en dan wil ik gerust iets meer uitgeven voor een D300.

Momenteel gaat het dilemma dan tussen:
            - jaartje wachten en D300 kopen
            - ongeduldig zijn en D80 tweedehands kopen

Comment

Working...
            X