Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update: body of objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• update: body of objectief?

Hallo,

Momenteel heb ik een D70 met 18-70 kitlens, 70-200 VR (+extender) en Sigma 150 macro.

Ik dacht er aan van mijn 18-70 kitlens up te daten met de kwaliteits nikkor 2,8 17-55.
    (ben wel overtuigd van die kwaliteitslensen, als ik zie wat er uit die 70-200 te halen is in vergelijking met mijn 18-70, 't verschil is enorm).

Nu begon ik te twijfelen of ik niet beter mijn body zou upgraden naar een D300. Was eerst van plan om mijn D70 'op te gebruiken' tot hij doodviel (nu ongeveer 23000 clicks) en dan te vervangen.

Ik begin nu te twijfelen...

Ik fotografeer van alles, doe redelijk wat telewerk en sportfotografie, en de cropfactor vind ikzelf interessant (Dus FF overweeg ik eigenlijk niet).

nayy

Re: update: body of objectief?

Oorspronkelijk geplaatst door nayy Bekijk bericht
    Hallo,

Momenteel heb ik een D70 met 18-70 kitlens, 70-200 VR (+extender) en Sigma 150 macro.

Ik dacht er aan van mijn 18-70 kitlens up te daten met de kwaliteits nikkor 2,8 17-55.
    (ben wel overtuigd van die kwaliteitslensen, als ik zie wat er uit die 70-200 te halen is in vergelijking met mijn 18-70, 't verschil is enorm).

Nu begon ik te twijfelen of ik niet beter mijn body zou upgraden naar een D300. Was eerst van plan om mijn D70 'op te gebruiken' tot hij doodviel (nu ongeveer 23000 clicks) en dan te vervangen.

Ik fotografeer van alles, doe redelijk wat telewerk en sportfotografie, en de cropfactor vind ikzelf interessant (Dus FF overweeg ik eigenlijk niet).

nayy
    normaal gezien zijn je lenzen een pak belangrijker dan je body, maar aangezien jij sportfotografie doet, is het verschil tussen een D70 en D300 toch wel noemenswaardig

in jouw plaats zou ik een D300 kopen ipv een 17-55, daar ga je volgens mij heel veel plezier aan hebben
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nayy Bekijk bericht
      Hallo,

nayy
      Hoi ,

Bij mij zat de 70-200 altijd op de body ( wel een D200 en ook vnl (auto)sport ). De 17-55 is zeker een mooie aanvulling op je bereik en ook retegoed.
      Maar meeste plezier denk ik zal je ook hebben van de upgrade naar een D300
      En dan weer langzaam sparen voor de 17-55.

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Je kan ook, zoals voorgesteld upgraden naar een D300 en met het geld dat je krijgt voor de 18-70 en de D70 een Tamron 17-50/2.8 kopen.
        Dan heb je zowat het beste van de 2 werelden.
        De Tamron is wel even goed als de Nikkor maar wel bijna even goed. De meesten zijn er toch zeer tevreden over.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik sluit mij aan bij bovenstaande: eerst de D300, daarna de 17-55/2.8.
          De opstap naar de D300 is vrij groot en met een beduidend aantal voordelen.
          De 17-55 is inderdaad een toplens, maar dat merk je eigenlijk maar best op grote openingen.
          Daarnaast is de 17-55 wel regelmatig tweedehands aan te treffen voor zo'n 850 euro.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zou op het moment toch terughoudend zijn met een 17-55. Ik heb dit voorjaar mijn 28-70 verkocht(om een D300 te financieren) en 17-55 gehouden, na drie maanden had spijt als haren op mijn hoofd, want dan had ik het precies andersom gedaan en een D700 gekocht.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

upgraden van D70 naar D300 is echt een hele grote stap voorwaarts. Dit met de 70-200 die je al hebt gaat je veel plezier bezorgen! Ik denk meer dan een D70 met 17-55...... Vooral met de sporfotografie!
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

vergeet de 17-55 en ga voor een D300
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Hallo,

bedankt allemaal voor de reacties... jullie helpen met het nemen van juiste beslissingen. Mijn twijfel was blijkbaar terecht :-)

nayy

Comment

even updaten,
                    ondertussen zowel een D300 als 17-55 aangekocht. Even uitgegeken voor nieuw en toen 2 occazies gekocht aan redelijke prijs die in heel goede staat waren...
                    man, man wat een verschil bij mijn vorig materiaal. (zeker bij slechtere lichtomstandigheden is het verschil echt wel spectaculair te noemen.)
                    Nu nog wat oefenen, want zeggen dat die D300 'iets complexer' is dan de D70 is een zwaar understatement. 't zal nog wel even duren tegen dat ik 't volledig onder de knie heb :-)

groeten,

Nayy

Comment

Veel plezier met de nieuwe aanwinst (en de dikke handleiding )
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Veel plezier met je aankoop
                        En mooi om te lezen wat je uiteindelijke beslissing is geweest (wordt al te vaak vergeten 1x het materiaal is aangekocht)

Comment

Working...
                        X