Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 sportfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 sportfoto's

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    In een voetbal stadium zie ook regelmatig een flits afgaan vanuit de tribunes. Denk dat dat ook maar iets uithaald?
    Ik vind dit wel een enorm verschil... Kijk eens bij de sportfoto's van cyclocross... flitsen maakt een foto zeker niet slechter. Als je een wielrenner inflitst op 5 tot 10 meter is 't wel heel anders dan een voetballer op 50 meter. Een klein beetje relativeringsvermogen is hier wel aan de orde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      In een voetbal stadium zie ook regelmatig een flits afgaan vanuit de tribunes. Denk dat dat ook maar iets uithaald?
      Ja Hubert, als er ne kletskop voor je zit, een ondergaande zon. of mischien fotograferen deze wel de mooie meisjes rondom hen.

Ernstig nu, ik ben ook nog veldrijders gaan fotograferen bij mottig weer, en met flits, en dat bracht toch veel betere resultaten dan zonder flits hoor, je moet in dat geval maar voor één iets opletten, en dat is dat er zich niets op de voorgrond bevind, anders wordt dit onheroepelijk overbelicht, je staat er redelijk dicht langs de renners, en ik zou zelfs aanraden om bij een laagzittende winterzon in tegenlicht ook in te flitsen.
      Wat soms ook storend kan zijn bij inflitsen zij reflecterende stickers op kleren of materiaal, maar over het algemeen zou ik voor dat soort sporten het gebruik van een goede flits aanraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ja Hubert, als er ne kletskop voor je zit, een ondergaande zon. of mischien fotograferen deze wel de mooie meisjes rondom hen.

Ernstig nu, ik ben ook nog veldrijders gaan fotograferen bij mottig weer, en met flits, en dat bracht toch veel betere resultaten dan zonder flits hoor, je moet in dat geval maar voor één iets opletten, en dat is dat er zich niets op de voorgrond bevind, anders wordt dit onheroepelijk overbelicht, je staat er redelijk dicht langs de renners, en ik zou zelfs aanraden om bij een laagzittende winterzon in tegenlicht ook in te flitsen.
        Wat soms ook storend kan zijn bij inflitsen zij reflecterende stickers op kleren of materiaal, maar over het algemeen zou ik voor dat soort sporten het gebruik van een goede flits aanraden.
        groot gelijk!

een flits bij zulke sporten kan heel handig en soms zelfs essentieel zijn... als je een felle achtergrond hebt en een donker onderwerp ga je zonder flits moeten kiezen wat je goed belicht wil, met flits kan je beiden goed belichten
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Ik vind dit wel een enorm verschil... Kijk eens bij de sportfoto's van cyclocross... flitsen maakt een foto zeker niet slechter. Als je een wielrenner inflitst op 5 tot 10 meter is 't wel heel anders dan een voetballer op 50 meter. Een klein beetje relativeringsvermogen is hier wel aan de orde...
          Ik denk dat dat relativeringsvermogen wel aan de orde is.
          Ik doe nooit cyclocross maar wel andere sport en heb ook duidelijk gemeld:
          - een flits zou ik niet gebruiken, tenzij je niet verder dan 5 a 7m van je objecten verwijderd bent.
          De TS geeft aan indoor sport en buiten(cyclocross en wielrennen).
          Dat kan echt zowel dicht als ver zijn(tennis, judo, wielrennen, volleybal, tafeltennis). Ben dichtbij dan is een flits nuttig, ben je ver, dan is ze niet bruikbaar. Komt ook bij dat ze bij bepaalde sporten verboden is.

Mijn voorbeeld in het voetbalstadion is slechts een extreem voorbeeld van de onzin waarmee die talloze flitsen dikwijls afgaan.(Zelfs dikwijls nog om een openings- of afsluitvuurwerk te trekken)
          Trouwens in de meeste gevallen is voor sporten van de orde grootte als voetbal, de 70-200 te kort. Ik ondervind dikwijls bij mijn sport(ijshockey) dat de 70-200 op FF aan de korte kant is.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

aan rxgirl,en hebben de tips geholpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
              aan rxgirl,en hebben de tips geholpen?
              rxgirl denk aan mijn eerste reply
              kijken hoe anderen het doen en eventueel vragen
              je ziet ik ken ook maar bitter weinig van fotografie maar met die tip van het flitsen zat ik er toch "boenk " op
              dit was niet door eigen kennis maar door naar andere te kijken
              Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Working...
              X