Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een compactvraag alweer! Sorry ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een compactvraag alweer! Sorry ;)

Ik ben in het bezit van een Nikon D40 waar ik zeer tevreden over ben maar het enigste nadeel vind ik het feit dat je hem niet overal kan meenemen. Vroeger had ik altijd een fototoestel op zak want je weet maar nooit wat of wie je tegenkomt Met de kerstdagen in het vooruitzicht zal er dus een compact toestelletje onder de kerstboom komen te liggen voor mij. Ik heb al heel wat reviews gelezen maar geraak er maar niet uit. Daarom dat ik hier toch ff "hulp" kom vragen. Onderstaand zijn voor mij de belangrijkste vereisten

- Duidelijk scherm (bij ons eerste kleine compacttoestel zag je praktisch niks als het wat donkerder was! Heel vervelend!)
    - Moet in de broekzak passen dus liefst de compactjes van de kleinste soort
    - Met SD kaartjes
    - Ik zou er ook graag basisfilmpjes met kunnen maken. Niet dat ik het wil gaan gebruiken om alles en nog wat te filmen maar t'is gewoon om die bepaalde momenten te grijpen
    - En tot slot het budget... Iets van een maximum 150-180 euro'kes Tja t'is en blijft een cadeau'tje dus ik kan hier niet echt overgaan natuurlijk!

Voor mij gaat het nu tussen de Canon Ixus (maar de welke ben ik nog niet goed uit! 80 of 85 IS), de Casio EX-s600 (maar die heeft slechts een 2,2 mp scherm en dat lijkt me zo klein! Alhoewel de kwaliteit prioriteit heeft!) of een nikon coolpix (maar t'is precies of ik hierover niet al tè goede reviews lees)

Voila. Hopelijk zijn jullie hier iets mee en raak ik er zo uit want het begint toch stillekesaan tijd te worden dat ik een keuze maak hihi... Of als er nog dingen zijn waar ik best moet op letten... Let me know!

Re: Een compactvraag alweer! Sorry

Echt niemand die kan/wil helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door een_zotteken Bekijk bericht
      Echt niemand die kan/wil helpen?
      Bij dpreview hebben ze net gezorgd voor een antwoord op je vraag:
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb dpreview dan ook al vanbinnen en buiten gelezen maar ik hoopte op persoonlijke ervaringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door een_zotteken Bekijk bericht
          Ik heb dpreview dan ook al vanbinnen en buiten gelezen maar ik hoopte op persoonlijke ervaringen!
          Buiten de Canon (300D) 20D en 40D heb ik nog ervaring met een (HP315, Nikon Coolpix 880) Canon G9, maar die zit heel ver boven je budget. (de toestellen "tussen haakjes" heb ik ondertussen niet meer)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Als het 'ietsje' groter mag zijn maar nog passend in een borstzak, een prachtig toestelletje, de A720 van Canon. Alles er op en er aan.
            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb naast de D50 een Canon 80 IS. Kun je behoorlijk mooie vakantiefotokes mee maken. Binnen flitsen is minder. Ik heb er voor de zomervakantie nog een 220€ voor betaald. Nu vindt je die al voor 139€. Is eigenlijk een koopje alhoewel ik nu de Ixus 870 zou kopen omwille van de 28-112 zoom. De 80 IS heeft een 38-114 lens.

Ik heb een paar onbewerkte foto's van de 80 IS geupload :

Comment

Die zien er in mijn ogen niet slecht uit!

Niemand ervaring met zo een casio?

Comment

Ben je tevreden van je D40 neem dan als compact ook ééntje van Nikon.
                  Volgens mij heb je altijd een goed compactje als je bij een gekend merk blijft.
                  Het voordeel is ook dat je dan al wegwijs bent in de menustructuur.
                  Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Working...
                  X